Ρεπορτάζ

Δεν δόθηκε ουσιαστική λύση στο πρόβλημα του τουριστικού λιμένα

Δεν δόθηκε καμία ουσιαστική λύση για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών εκτός ΣΕΓΚΕΝ που καταφθάνουν από την Τουρκία στο λιμάνι της Ρόδου.
Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, έπειτα από τα δημοσιεύματα της “δ” για τις λιποθυμίες των επισκεπτών στο λιμάνι όσο περίμεναν κάτω από τον ήλιο για τον έλεγχο των ταξιδιωτικών τους εγγράφων, συμμετείχε ο κεντρικός λιμενάρχης, κ. Σπύρος Τάτης, ο διοικητής της Ασφάλειας, κ. Ζήφος, εκπρόσωπος του τελωνείου, του τμήματος διαβατηριακού ελέγχου, τουριστικοί πράκτορες κ.α.
Αυτό που αποφασίστηκε είναι να μη φθάνουν τα πλοία από την Τουρκία ταυτόχρονα, όπως συμβαίνει μέχρι τώρα, αλλά με διαφορά 10 έως 15 λεπτών, έτσι ώστε να αποφεύγεται στο μέτρο του δυνατού ο συνωστισμός. Δεν προωθήθηκε καμία άλλη πρόταση που θα έδινε οριστική λύση στο πρόβλημα, αφού… εμπλέκονται πολλές υπηρεσίες και υπουργεία που θα πρέπει να εγκρίνουν την τοποθέτηση ενός σκιάστρου ή τέντας για την προστασία των επιβατών από τον ήλιο!
Μιλώντας στη “δ” o πρόεδρος του ΔΛΤ, Μιχάλης Χριστοδούλου δήλωσε σχετικά με τη σύσκεψη: «Η σύσκεψη έγινε προκειμένου να βρούμε ένα τρόπο με τον οποίο θα διευκολυνθούν οι επισκέπτες και δεν θα ταλαιπωρούνται μέσα στον ήλιο. Όπως είναι γνωστό, το πρόβλημα παρουσιάζεται επειδή τα πλοία από την Τουρκία έρχονται την ίδια στιγμή, με 200 περίπου επιβάτες το καθένα. Δημιουργείται συνεπώς συνωστισμός και κομφούζιο, αφού δεν υπάρχει αίθουσα που να διευκολύνει τους επισκέπτες. Αποφασίστηκε να μη φθάνουν ταυτόχρονα τα πλοία αλλά με διαφορά 10-15 λεπτών ώστε να υπάρχει πιο γρήγορη ροή του ελέγχου των ταξιδιωτικών εγγράφων» και συμπλήρωσε: «Η Αρχαιολογία λέει ότι δεν μπορεί στην πρόσοψη των κτηρίων να υπάρχει οποιαδήποτε κατασκευή, πτυσσόμενη ή σταθερή. Υποβάλαμε το σχετικό αίτημα πριν από τέσσερα χρόνια και απερρίφθη, ενώ υπήρχε στο τεχνικό μας πρόγραμμα σχετική δέσμευση. Μάλιστα είχαμε βρει τον προμηθευτή του πτυσσόμενου τούνελ, που επρόκειτο να τοποθετηθεί μεταξύ του κτηρίου όπου γίνεται ο διαβατηριακός έλεγχος και του σημείου όπου αράζουν τα πλοία εκτός ΣΕΓΚΕΝ».
Σε ό,τι αφορά τη μη λειτουργία του κλιματισμού στο κτήριο, όπου στεγάζεται η υπηρεσία διαβατηριακού ελέγχου, ο κ. Χριστοδούλου διευκρινίζει ότι δεν ευθύνεται το ΔΛΤ, γιατί το κτήριο ανήκει στο υπουργείο οικονομικών. Συγκεκριμένα αναφέρει τα εξής: «Υπάρχει αγαστή συνεργασία με όλες τις υπηρεσίες. Δεν είναι δική μας αρμοδιότητα ο κλιματισμός. Μόνο οι λιμενικές εγκαταστάσεις ανήκουν στη δική μας αρμοδιότητα. Προσπαθήσαμε στο χώρο αρμοδιότητάς μας να βάλουμε πτυσσόμενη τέντα, μας απαγορεύτηκε και έτσι έμεινε».
Τέλος, δηλώνει ότι θα πρέπει ο δήμος Ρόδου να διεκδικήσει τα κτήρια που υπάρχουν στο λιμάνι (πράγμα που προφανώς δεν έγινε μέχρι σήμερα) έτσι ώστε να τα εκμεταλλευτεί για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επισκεπτών: «Τα κτήρια στο τουριστικό λιμάνι δεν ανήκουν στο ΔΛΤ, πέρα από το κτήριο του Home Port, το οποίο όμως δεν μπορεί να εξυπηρετεί τους επιβάτες των πλοίων που προέρχονται από την Τουρκία, για πρακτικούς λόγους. Ο δήμος πρέπει να διεκδικήσει τα κτήρια που υπάρχουν στο λιμάνι, να περιέλθουν στην αρμοδιότητα του ΔΛΤ. Τότε θα μπορεί να γίνει μία διαφορετική διαμόρφωση των χώρων για να μπορέσει να λειτουργήσει καλύτερα ο διαβατηριακός έλεγχος».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου