Nα μην αναρτηθεί στην «Διαύγεια» ο πίνακας με τα ονόματα και τα ΑΦΜ των 41.555 επιχειρηματιών της Ρόδου, που θα συνοδεύει την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου με την οποία θα διαγραφούν δυνάμει νόμου συνολικά 33.595.014,65 ευρώ από οφειλές τους σε ΔΗ.ΦΟ.ΔΩ., γνωμοδότησε χθες ο προϊστάμενος της νομικής υπηρεσίας του Δήμου Ρόδου κ. Θ. Παπαγεωργίου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, καθώς η γνωμοδότηση κρατήθηκε χθες ως επτασφράγιστο μυστικό, ο κ. Παπαγεωργίου εισηγήθηκε ακόμη να δοθούν οι κατάλογοι στα μέλη του δημοτικού συμβουλίου αλλά και στην ταμειακή υπηρεσία, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις για την εκτέλεση της απόφασης.
Σημειώνεται πάντως ότι μέχρι στιγμής η πρακτική (υπάρχουν εκατοντάδες αποφάσεις δημοσιευμένες από το σύνολο των Δήμων της χώρας) ήθελε για να εγκριθεί μια απόφαση διαγραφής οφειλών να συνοδεύεται από το όνομα, το ΑΦΜ και το ύψος της οφειλής του ωφελούμενου.
Το όλο θέμα, όπως έγραψε η «δημοκρατική», ανέκυψε διότι εκφράστηκαν φόβοι ότι ορισμένοι θα θεωρήσουν ότι παραβιάζονται προσωπικά τους δεδομένα.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 57 του Ν. 4483/2017, εκδίδεται διαπιστωτική απόφαση-εντολή προς τη Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών και τα αρμόδια τμήματα αυτής, διαγραφής κάθε βεβαιωμένης ανείσπρακτης οφειλής οποιουδήποτε φορολογικού υποκειμένου, που προέρχεται από τον ΔΗ.ΦΟ.ΔΩ., (κύρια οφειλή, πρόστιμα, προσαυξήσεις), σύμφωνα με τη συνημμένη και ως σώμα της παρούσας, κατάσταση με τις υφιστάμενες μέχρι σήμερα (ανείσπρακτες) οφειλές από ΔΗΦΟΔΩ.
Εν πάση περιπτώσει στη γνωμοδότηση του κ. Παπαγεωργίου γίνεται επίκληση της υπ’ αρίθμ. 198/2011 γνωμοδότησης του ΣΤ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που έκρινε εάν είναι αναρτητέα στο διαδίκτυο απόφαση ανάληψης της υποχρέωσης καταβολής της δαπάνης επαναπατρισμού Ελληνίδος υπηκόου ή εξαιρείται από την ανάρτηση, λόγω της φύσεως προσωπικού περιεχομένου που εμπεριέχει ο επαναπατρισμός της.
Με την γνωμοδότηση αυτή κρίθηκε μεταξύ άλλων ότι σε περίπτωση, που στη διοικητική πράξη περιέχονται απλά δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, η διοίκηση, ως υπεύθυνη επεξεργασίας, υποχρεούται να εξετάσει, εάν τα δεδομένα αυτά: α) είναι συναφή ή όχι προς τον επιδιωκόμενο σκοπό της διαφάνειας της κρατικής δράσης, β) σε περίπτωση που κρίνονται συναφή, αν είναι πρόσφορα ή απρόσφορα για την εξυπηρέτηση του επιδιωκόμενου σκοπού και γ) εφόσον κρίνονται πρόσφορα, αν είναι επιπροσθέτως και αναγκαία για την εξυπηρέτηση του σκοπού αυτού.
Κατά τη γνώμη της πλειοψηφίας, αν από την παραπάνω στάθμιση προκύψει ότι τα απλά δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που περιέχονται σε αναρτητέα στο διαδίκτυο πράξη δεν είναι συναφή ή είναι απρόσφορα ή περισσότερα από τα αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού, υπερισχύει η ανάγκη προστασίας τους και η πράξη αναρτάται στο διαδίκτυο, αφού τα δεδομένα αυτά απαλειφθούν.
Η άποψη αυτή συνάδει με το σκοπό του νόμου για διασφάλιση ευρύτατης δημοσιότητας των αναρτητέων πράξεων (άρθρο 1 Ν. 3861/2010), ενώ ταυτόχρονα αποφεύγεται η επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, τα οποία δεν είναι συναφή, πρόσφορα ή αναγκαία για την εξυπηρέτηση του παραπάνω σκοπού.
Επίκληση στην ίδια γνωμοδότηση του κ. Παπαγεωργίου γίνεται και στο άρθρο 5 του Ν. 3861/2010 που αφορά την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και απόρρητα.
Προβλέπει συγκεκριμένα ότι η ανάρτηση των πράξεων που αναφέρονται στο άρθρο 2 στο Διαδίκτυο και η οργάνωση της αναζήτησης πληροφοριών πραγματοποιείται με την επιφύλαξη των κανόνων για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Δεν αναρτώνται πράξεις, στις οποίες περιλαμβάνονται ευαίσθητα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως αυτά ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία.
Στο άρθρο 2 ορίζονται ως δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα κάθε πληροφορία που αναφέρεται στο υποκείμενο των δεδομένων.
“Υποκείμενο των δεδομένων”, είναι δε το φυσικό πρόσωπο στο οποίο αναφέρονται τα δεδομένα, και του οποίου η ταυτότητα είναι γνωστή ή μπορεί να εξακριβωθεί, δηλαδή μπορεί να προσδιορισθεί αμέσως ή εμμέσως, ιδίως βάσει αριθμού ταυτότητας ή βάσει ενός η περισσότερων συγκεκριμένων στοιχείων που χαρακτηρίζουν την υπόστασή του από άποψη φυσική, βιολογική, ψυχική, οικονομική, πολιτιστική, πολιτική ή κοινωνική.
Σημειώνεται ότι η ανάρτηση προσωπικών δεδομένων στον διαδικτυακό τόπο «Διαύγεια» πραγματοποιείται αποκλειστικά για τους σκοπούς ενίσχυσης της διαφάνειας της κρατικής δράσης και ελέγχου αυτής από τον πολίτη, όπως καθορίζονται στο Ν. 3861/2010, όπως ισχύει.
Περαιτέρω χρήση των εγγράφων, που αναρτώνται στον διαδικτυακό τόπο «Διαύγεια» γίνεται πάντοτε με την επιφύλαξη τήρησης των διατάξεων για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (ν. 2472/1997, ΦΕΚ 50 Α’), όπως αυτές κάθε φορά ισχύουν.
https://www.dimokratiki.gr/04-08-2017/den-tha-anartithoun-stin-diavgia-ta-onomata-ton-ofileton-apo-difodo/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.