Συνεντεύξεις

Χρ. Σπανός: «Οι εύκολες και ήσυχες μέρες έχουν τελειώσει για την ακτοπλοΐα»

«Βρισκόμαστε σε μια συνεχή διαδικασία προσωπικής και εργασιακής εξέλιξης», δηλώνει σε μία από τις σπάνιές του συνεντεύξεις, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της DODEKANISOS SEAWAYS, κ. Χρήστος Σπανός, αναφερόμενος στους νέους στόχους και στις προτεραιότητες της ναυτιλιακής εταιρείας, η οποία ενώνει τα Δωδεκάνησα, ενισχύοντας τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις εντός και εκτός των ορίων του νομού.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, οι αξίες και το όραμα του πατέρα του και ιδρυτή της DODEKANISOS SEAWAYS, αείμνηστου Γιώργου Σπανού, συνεχίζουν να αποτελούν οδηγό για το μέλλον. «Η αγωνία του για αδιάλειπτη, συχνότερη, σύγχρονη και αξιοπρεπή συγκοινωνία για τους κατοίκους και τους επισκέπτες των νησιών είναι τώρα πια και δική μας», τονίζει ο κ. Χρήστος Σπανός.
Ακολουθεί η συνέντευξη του πρόεδρου και διευθύνοντος συμβούλου της DODEKANISOS SEAWAYS κ. Χρήστου Σπανού προς τη «δ» αναλυτικά:

• Κύριε Σπανέ, έπειτα από δύο χρόνια πανδημίας και αυστηρών περιορισμών, επιστρέψαμε φέτος σε πιο κανονικούς ρυθμούς. Πώς έχει διαμορφωθεί η κίνηση; Παρουσιάζουν αύξηση οι πληρότητες στα δρομολόγια των πλοίων σας;
Τα τελευταία δύο χρόνια ήταν ιδιαίτερα περιοριστικά για την ακτοπλοΐα και τον τουρισμό, από αυτά που δεν θες να θυμάσαι. Φέτος η κατάσταση εξομαλύνθηκε και προβλέπεται να κλείσουμε με περισσότερη κίνηση από το 2019.
• Η ενεργειακή κρίση και η αύξηση στις τιμές των καυσίμων, πόσο επηρεάζουν τον κλάδο της ακτοπλοΐας; Πώς προσαρμόζεται η εταιρεία σας στα δεδομένα αυτά;
Το κόστος των καυσίμων, σε κανονικές περιόδους, αποτελούσε το 30-35% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων, εδώ και αρκετούς μήνες όμως, εκτοξεύθηκε στο 60-70%. Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες ξέρουν, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, πως στην καλύτερη των περιπτώσεων θα έχουν ισχνή κερδοφορία.
Από τη δική μας μεριά, προσπαθούμε να λειτουργούμε όσο πιο συνετά και προσεκτικά γίνεται, ώστε να αντέχουμε. Η εποχή άλλωστε μας διδάσκει πως οι εύκολες και ήσυχες μέρες έχουν τελειώσει και πρέπει να έχουμε κατά νου πως κάθε μέρα θα είναι τρικυμιώδης.


• Συμπληρώνονται τρία χρόνια από την απώλεια του ιδρυτή της Δωδεκάνησος Ναυτιλιακή και πατέρα σας, Γιώργου Σπανού. Πώς ήταν αυτή η μεταβατική περίοδος η οποία συνέπεσε και με την πανδημία του κορωνοϊού; Το όραμά του για την ενότητα και την ανάπτυξη της Δωδεκανήσου πόσο έντονα σας καθοδηγεί;
Οι αξίες και το όραμα του πατέρα μου είναι οδηγός μας. Η αγωνία του για αδιάλειπτη, συχνότερη, σύγχρονη και αξιοπρεπή συγκοινωνία για τους κατοίκους και τους επισκέπτες των νησιών είναι τώρα πια και δική μας.
Όντας σημαντικά υποψιασμένος για τις δυσκολίες που παρουσιάζονται σε μεταβάσεις τέτοιου τύπου, τα έχουμε καταφέρει ικανοποιητικά θα έλεγα, λαμβάνοντας υπόψιν τον τρόπο που αντιμετωπίσαμε την πανδημία, αντιμετωπίζουμε ακολούθως την ενεργειακή κρίση, αλλά και μερικές ακόμα «εκπλήξεις» που δεν περιμέναμε καθόλου.
Ενισχύσαμε την ομάδα εργασίας μας, με νέους συνεργάτες, οι οποίοι, με όσο το δυνατόν ομαλότερη αλληλεπίδραση με τους παλιότερους, έχουν εξελίξει σημαντικά τα συστήματα και τις διαδικασίες μας. Ανανεώσαμε ριζικά τα πλοία και τα γραφεία μας και βρισκόμαστε σε μια συνεχή διαδικασία προσωπικής και εργασιακής εξέλιξης και βελτίωσης.
• Πόσο δύσκολο είναι σήμερα το μεταφορικό έργο των ακτοπλοϊκών εταιρειών στην Ελλάδα; Έχει την αναμενόμενη στήριξη από το Κράτος η ακτοπλοΐα;
Το σημαντικότερο διαχρονικά πρόβλημα της ακτοπλοΐας είναι οι υποδομές στα λιμάνια, που χρειάζονται σημαντικά έργα, και η καθολική απουσία των σταθμών εξυπηρέτησης των επιβατών που μας εκθέτει διαρκώς.
Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να ανανεωθεί ο ακτοπλοϊκός στόλος που βρίσκεται σε μέση ηλικία, μεγαλύτερη των 30 ετών. Μέχρι τη δεδομένη στιγμή δεν έχουν προταθεί βιώσιμες λύσεις και ο καιρός περνάει.
Τέλος, αν συνεχιστεί η ενεργειακή κρίση και οι τιμές παραμείνουν στα τωρινά επίπεδα, πολλές εταιρίες θα κινδυνεύσουν σοβαρά. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να παρθούν γενναία και ενθαρρυντικά μέτρα στήριξης.


• Πείτε μας λίγα πράγματα για το συνολικό rebranding που έχετε κάνει τα τελευταία χρόνια; Ποια είναι τα σχέδιά σας σε επίπεδο δρομολογίων και επέκτασης του στόλου σας;
Έχουμε πραγματοποιήσει σημαντικές αλλαγές στην εταιρική μας εικόνα στα τελευταία δύο χρόνια. Ανακαινίσαμε τα ταχύπλοα «Dodekanisos Express» και «Dodekanisos Pride» και προχωρήσαμε σε ολική ανακατασκευή του πλοίου μας «Παναγιά Σκιαδενή», ένα project απαιτητικό και δύσκολο, που όμως το αποτέλεσμα μας έχει δικαιώσει. Επιπρόσθετα, διπλασιάσαμε την άμεση έκπτωση του προγράμματος πιστότητας Bonus Ways από 10% σε 20%, ενώ τις επόμενες μέρες θα ανέβει και το νέο μας site.
Σχετικά με τις υπηρεσίες μας, τροποποιήσαμε και εκλογικεύσαμε την υπηρεσία μεταφοράς δεμάτων με τέτοιο τρόπο, ώστε να διευκολύνουμε τους επισκέπτες των νησιών μας στις μετακινήσεις τους.
Πέρσι προσθέσαμε στο δίκτυο των προορισμών μας την Αστυπάλαια, συνδέοντάς την με τη Ρόδο, τη Χάλκη, την Τήλο, τη Νίσυρο και την Κω. Η ανταπόκριση ήταν πολύ θετική και φέτος επεκτείναμε τη σύνδεση αυτή και την ενώσαμε με τη Σάμο, το Αγαθονήσι, τους Αρκιούς, την Πάτμο, τους Λειψούς, τη Λέρο και την Κάλυμνο.
Η εταιρία μας πλέον ταξιδεύει σε 18 μοναδικούς προορισμούς: Ρόδο, Σύμη, Πανορμίτη, Κω, Χάλκη, Τήλο, Νίσυρο, Κάλυμνο, Λέρο, Λειψούς, Αγαθονήσι, Αρκιούς, Ικαρία, Πάτμο, Φούρνους, Σάμο, Καστελλόριζο και Αστυπάλαια.
Στόχος μας είναι η δωδεκάμηνη σύνδεση της Σάμου, της Ικαρίας, των Φούρνων, των Αρκιών και της Θύμαινας. Με αυτόν τον τρόπο συνδέουμε και τα τρία διεθνή αεροδρόμια ως «κόμβους» για την εξυπηρέτηση των μικρότερων νησιών. Άλλωστε, από τότε που ξεκινήσαμε αυτή τη σύνδεση, θεωρούμε και αυτά τα νησιά Δωδεκάνησα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου