Συνεντεύξεις

Σπύρος Δεληγιάννης: «Το αεροδρόμιο Ρόδου εξακολουθεί να παραμένει ένας ασφαλής προορισμός»

Πολλά ήταν τα προβλήματα που αντιμετώπισε την φετινή τουριστική σεζόν το αεροδρόμιο ‘Διαγόρας’ της Ρόδου.
«Τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με την μη ικανότητα διαχείρισης του μεγάλου όγκου των επιβατών, των απωλεσθέντων αποσκευών, των μεγάλων καθυστερήσεων, τις ακυρώσεις πτήσεων, και των απεργιών των πληρωμάτων, έφεραν το αεροδρόμιο μας στα όριά του. Η αντιμετώπισή τους πέρα από την επαγγελματική μας ικανότητα ήταν και ανθρώπινη και έγιναν πολύ μεγάλες προσπάθειες για την επίλυση των προβλημάτων τα οποία και λύθηκαν!», υπογραμμίζει σε συνέντευξή του στην «δημοκρατική» ο αερολιμενάρχης Ρόδου, κ. Σπύρος Δεληγιάννης, ο οποίος έχει συμπληρώσει περισσότερα από 35 χρόνια στην Υπηρεσία, έχοντας βιώσει από πρώτο χέρι την ανάπτυξη των τουριστικών ροών προς τη Ρόδο, στις καλές και στις πιο δύσκολες στιγμές του Τουρισμού.
Επιπλέον, μιλάει για την ανάγκη δημιουργίας νέων πεδίων προσγειώσεων στο νησί της Ρόδου που θα μπορούσε να είναι ‘η αξιοποίηση του παλαιού διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης στην Κάλαθο για αεροσκάφη Γενικής Αεροπορίας που θα δώσει ώθηση στον πολύ σοβαρό κλάδο της Αεροπορίας’ όπως αναφέρει, ενώ για την επίσημη ‘αυλαία’ της φετινής σεζόν, ο κ. Δεληγιάννης εκτιμά ότι τα τελευταία τσάρτερ θα έρθουν στα μέσα Νοεμβρίου –σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία και σύμφωνα με αυτά που ανακοινώνουν οι φορείς που έχουν την γενική εικόνα του τουριστικού προϊόντος στο νησί μας.
Τέλος, αναφορικά με το 2023, ο αερολιμενάρχης εμφανίζεται επιφυλακτικός λέγοντας:
«Το αεροδρόμιο παραδοσιακά έχει τα πρώτα στοιχεία τον μήνα Φεβρουάριο αλλά η ενεργειακή κρίση που κυριαρχεί στην Ευρώπη και απειλεί να γιγαντωθεί κατά την χειμερινή περίοδο δεν αφήνει πολλά περιθώρια για προβλέψεις. Η συνεχιζόμενη αύξηση της τιμής των καυσίμων σίγουρα θα επηρεάσει τις αεροπορικές εταιρείες, τον καθημερινό οικογενειακό προϋπολογισμό και ίσως αυτό να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό το πότε θα αποφασίσουν για διακοπές οι κάτοικοι των διαφόρων χωρών….».
• Κύριε Δεληγιάννη, να ξεκινήσουμε από την τουριστική σεζόν. Πώς κινήθηκε φέτος το αεροδρόμιο ‘Διαγόρας’ της Ρόδου; Ήσασταν προετοιμασμένοι για τον μεγάλο όγκο αφίξεων (αεροσκαφών και επιβατών);
Ναι, ήμασταν προετοιμασμένοι διότι ήταν γνωστός ο αριθμός των αφίξεων ανά ημέρα και ώρα. Δεν ήμασταν όμως προετοιμασμένοι για τα προβλήματα των πτήσεων από τα αεροδρόμια αναχώρησης. Τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με την μη ικανότητα διαχείρισης του μεγάλου όγκου των επιβατών, των απωλεσθέντων αποσκευών, των μεγάλων καθυστερήσεων, τις ακυρώσεις πτήσεων, και των απεργιών των πληρωμάτων, έφεραν το αεροδρόμιο μας στα όριά του στην προσπάθειά μας να φανούμε συνεπείς σε όλους αυτούς τους ανθρώπους που μας επέλεξαν για τις διακοπές τους. Η αντιμετώπισή τους πέρα από την επαγγελματική μας ικανότητα ήταν και ανθρώπινη και έγιναν πολύ μεγάλες προσπάθειες για την επίλυση των προβλημάτων τα οποία και λύθηκαν. Σε αυτή την προσπάθεια βοήθησαν όλοι οι εμπλεκόμενοι, ιδιαίτερα με τους επιβάτες που ήταν στο νησί και ακυρώθηκαν οι πτήσεις τους και έπρεπε να βρούμε καταλύματα. Υπήρξε άμεση ανταπόκριση από όλους ανεξάρτητα αν συνεργάζονταν τα ξενοδοχεία με τις αεροπορικές εταιρείας με παράδειγμα την άμεση ανταπόκριση που υπήρξε από την ξενοδοχειακή μονάδα RODOS PALACE που φιλοξένησε επιβάτες οι οποίοι είχαν πολύ μεγάλη καθυστέρηση.
• Σημειώθηκαν προβλήματα στην λειτουργία του αεροδρομίου; Και πώς αντιμετωπίστηκαν; Η Ρόδος παραμένει ένας ασφαλής προορισμός σε θέματα ασφαλείας και παρεχομένων υπηρεσιών στους χρήστες και επιβάτες;
Το αεροδρόμιο πέρα από τα παραπάνω αναφερόμενα προβλήματα δεν αντιμετώπισε άλλα σοβαρά θέματα. Ήταν όλα μέσα στο πλαίσιο της καθημερινότητας, αντιμετωπίστηκαν άμεσα, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και ταυτόχρονα μας έδωσαν νέα θέματα που θα εξεταστούν στις ασκήσεις που κάνουμε κατά την διάρκεια της χειμερινής περιόδου.
Το αεροδρόμιο εξακολουθεί και παραμένει ένας ασφαλής προορισμός, και αυτό είναι το αποτέλεσμα της άριστης κατάρτισης και της επαγγελματικής ικανότητας που διαθέτει το προσωπικό μας, όλων των ειδικοτήτων και καθηκόντων
• Παλαιότερα, είχατε μιλήσει για την ανάγκη επέκτασης των θέσεων για τα αεροσκάφη. Έχει υλοποιηθεί αυτό;
Όχι ακόμα, αλλά από ό,τι γνωρίζω είναι μέσα στα σχέδια της διαχειρίστριας εταιρείας.
• Είχαμε συζητήσει -πριν την πανδημία- για την ανάγκη δημιουργίας νέων πεδίων προσγειώσεων στο νησί της Ρόδου. Είναι αυτό εφικτό και πού θα μπορούσαν να δημιουργηθούν αυτά;
Εξακολουθεί και είναι μια πολύ χρονοβόρα και πολύ απαιτητική διαδικασία. Σαν πρώτη κίνηση μπορεί να θεωρηθεί η εξέταση αξιοποίησης του παλιού διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης στην Κάλαθο για αεροσκάφη Γενικής Αεροπορίας που θα δώσει ώθηση στον πολύ σοβαρό κλάδο της Αεροπορίας.
• Πότε περιμένουμε τα τελευταία τσάρτερ και ποιες είναι οι εκτιμήσεις για το 2023;
Στα μέσα Νοεμβρίου από ό,τι δείχνουν τα στοιχεία και σύμφωνα με αυτά που ανακοινώνουν οι φορείς που έχουν την γενική εικόνα του τουριστικού προϊόντος στο νησί μας.
Όσον αφορά στο 2023 το αεροδρόμιο παραδοσιακά έχει τα πρώτα στοιχεία τον μήνα Φεβρουάριο αλλά η ενεργειακή κρίση που κυριαρχεί στην Ευρώπη και απειλεί να γιγαντωθεί κατά την χειμερινή περίοδο δεν αφήνει πολλά περιθώρια για προβλέψεις. Η συνεχιζόμενη αύξηση της τιμής των καυσίμων σίγουρα θα επηρεάσει τις αεροπορικές εταιρείες, τον καθημερινό οικογενειακό προϋπολογισμό και ίσως αυτό να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό το πότε θα αποφασίσουν για διακοπές οι κάτοικοι των διαφόρων χωρών. Και μην ξεχνάμε ότι όλες αυτές οι αυξήσεις επηρεάζουν όλη την αλυσίδα του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος, και όχι μόνο στην χώρα μας.
Κλείνοντας, θα μου επιτρέψετε να καταχραστώ την φιλοξενία, με την οποία με τιμάτε από το 2016 που ανέλαβα τα καθήκοντά μου και να αναφέρω, ότι φθάνω στην δύση του επαγγελματικού μου βίου, 37 χρόνια υπάλληλος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, εκ των οποίων τα 25 στην δεύτερη πατρίδα μου, την Ρόδο.
Θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου σε όλους αυτούς τους ανθρώπους που πάντα στάθηκαν δίπλα μας σε όλες τις δύσκολες καταστάσεις που αντιμετωπίσαμε. Ιδιαίτερα αναφέρομαι σε όλα τα χρόνια πριν την παραχώρηση του αεροδρομίου στην διαχειρίστρια εταιρεία.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου