Τοπικές Ειδήσεις

Συμμετοχή του 4ου ΓΕ.Λ. Ρόδου στο πρόγραμμα Erasmus “Traditional Sports for Integration and Equality in Europe” στην Άγκυρα

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA229 για το εγκεκριμένο σχέδιο με κωδικό 2020-1-ES01-KA229-082625_2 και τίτλο “Traditional Sports for Integration and Equality in Europe” το 4ο ΓΕ.Λ. Ρόδου, είχαν τη δυνατότητα να επισκεφθούν την Τουρκία την περίοδο 18 – 23 Σεπτεμβρίου και να φιλοξενηθούν από το τουρκικό σχολείο “ zel Yenimahalle Final Okullari”, στην Άγκυρα.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές/τριες Μιτζέλος Εμμανουήλ-Νικόλαος, Σχίζα Σταφανία-Αγάπη, Χατζηαντωνίου Αθανασία και η Χατζηγιώργη κορνηλία-Ιωάννα.

Από την εκπαιδευτική ομάδα του προγράμματος τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί: Φλουρή Ελένη και η Φιλιππάκη Καλλιόπη.

Στο πρόγραμμα, από την αρχή της υλοποίησής του, έλαβαν μέρος η Ελλάδα, η Ισπανία, η Τουρκία, η Σλοβακία και η Γαλλία, με συντονιστή του προγράμματος το Centro San Viator που εδρεύει στην Ισπανία. Στην Άγκυρα βρέθηκαν 4 μαθητές και 2 εκπαιδευτικοί από το συγκεκριμένο κέντρο της Ισπανίας και αντίστοιχα 8 μαθητές και 3 εκπαιδευτικοί από το Stredna Zdravotnicka Skola της Σλοβακίας. Έτσι, στο πλαίσιο της συγκεκριμένης συνάντησης εκπαιδευτικοί και μαθητές των τεσσάρων χωρών είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα και να αλληλεπιδράσουν.

Αυτή, άλλωστε, ήταν και η βασική επιδίωξη όλων. Μέσα από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό, ήταν ιδιαίτερα σημαντικό να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να κατανοήσουν τις συνήθειες παιδιών που προέρχονται από διαφορετικές χώρες σχετικά με τον αθλητισμό και τον υγιεινό τρόπο ζωής. Ένας καινούριος κόσμος ανοίχτηκε για όλους τους συμμετέχοντες που αντιλήφθηκαν τη διαφορετικότητα αλλά και την ομοιογένεια μεταξύ νέων με διαφορετική χώρα προέλευσης.

Οι μαθητές έκαναν ποδηλασία, ιππασία, τοξοβολία και διαγωνίστηκαν σε μεικτές ομάδες σε παραδοσιακά ομαδικά παιχνίδια των χωρών που έλαβαν μέρος στις δράσεις. Παρουσίασαν τα αθλήματα με τα οποία ασχολούνται και υπήρξε διάλογος και εποικοδομητική συζήτηση μεταξύ τους, σε μία προσπάθεια να βοηθήσουν τους «συναθλητές» τους να κατανοήσουν αυτό το ξεχωριστό κομμάτι της κουλτούρας τους.

Παράλληλα, περιηγήθηκαν στην πόλη της Άγκυρας,. Επισκέφθηκαν την εντυπωσιακή της βιβλιοθήκη, όπου ξεναγήθηκαν στους χώρους της. Πραγματοποίησαν μικρές εκδρομές σε γειτονικές πόλεις, όπως το Εskisehir (179 km μακριά από την Άγκυρα) και το Beypazarı (100 km μακριά από την Άγκυρα), όπου γνώρισαν την τουρκική παραδοσιακή ζωή και ήρθαν σε επαφή με τον γηγενή πληθυσμό. Επίσης, επειδή μεσολαβούσε μεγάλο

χρονικό διάστημα αναμονής στη διαδρομή από την Κωνσταντινούπολη στην Άγκυρα, οι μαθητές και οι μαθήτριες με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών τους επισκέφθηκαν στην Κωνσταντινούπολη το Πατριαρχείο, την Αγιά Σοφιά και το Υδραγωγείο .

 

Με την ολοκλήρωση της επίσκεψης, η μεγαλύτερη χαρά για το σχολείο μας και τους εκπαιδευτικούς του είναι η συνειδητοποίηση ότι οι στόχοι του προγράμματος επιτεύχθηκαν με τον πιο προσοδοφόρο για όλους τρόπο. Και πώς μπορεί να μην αισθάνεται κανείς περηφάνια, όταν βλέπει πως οι ίδιοι οι μαθητές και οι μαθήτριες από όλες τις συμμετέχουσες χώρες με δική τους πρωτοβουλία πρότειναν να γιορτάσουν στις 21 Σεπτεμβρίου, την παγκόσμια ημέρα της Ειρήνης, με μηνύματα και αφίσες! Γιατί τα παιδιά πάντα μάς εκπλήσσουν ευχάριστα και μας δείχνουν τον δρόμο με τις επιλογές τους!

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου