Στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης στρέφεται τώρα το οικονομικό επιτελείο ώστε να μπορέσει να «πιάσει» τους ιδιοκτήτες ακριβών αυτοκινήτων οι οποίοι καταβάλουν ελάχιστα Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2.
Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης για τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 αναμένεται να συνδεθεί με την Αξία Λιανικής των οχημάτων ώστε πραγματικά να πληρώσουν οι κάτοχοι ακριβών αυτοκινήτων.
Οι συντελεστές του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα αυτοκίνητα που τα Τέλη Κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 αναμένεται να οριστικοποιηθούν τις προσεχείς ημέρες ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia θα κυμαίνονται από 5% έως και 10% της Αξίας Λιανικής των οχημάτων και θα μειώνονται σε πολύ μεγάλο ποσοστό σε βάθος πενταετίας.
Ειδικότερα στις προτάσεις που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο περιλαμβάνεται ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης να ανέρχεται σε 10% για αυτοκίνητα με Λιανική Αξία πάνω από 40.000 ευρώ ενώ σε ποσοστό 5% θα ανέρχεται ο συγκεκριμένος φόρος στα αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής από 25.000 έως 39.999 ευρώ.
‘Οσον αφορά στις εκπτώσεις του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης το οικονομικό επιτελείο εξετάζει τα ποσά που απορρέουν από τον συγκεκριμένο φόρο να μειώνονται σε ποσοστό έως και 50% σε βάθος πενταετίας.
Στο στόχαστρο τα «εταιρικά» αυτοκίνητα
Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης επιβάλλεται σε όλα τα αυτοκίνητα με κυβισμό από 1.929 κ.εκ. και άνω με συντελεστές 5% επί του τεκμηρίου για ΙΧ με κινητήρες έως 2,5 λίτρα και 13% για οχήματα με κινητήρες από 2,5 λίτρα και άνω.
Ωστόσο στα εταιρικά αυτοκίνητα και ειδικότερα σε στόλους αυτοκινήτων που διαθέτουν μεγάλες εταιρείες ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης επιβάλλεται σε ένα μόλις αυτοκίνητο από το σύνολο των οχημάτων που χρησιμοποιεί κάποια εταιρεία.
Δηλαδή αν κάποια εταιρεία έχει μισθώσει μέσω χρονομίσθωσης 1.000 αυτοκίνητα εκ των οποίων τα 100 είναι δίλιτρα και τα 4 τρίλιτρα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης θα επιβληθεί σε ένα μόλις όχημα με τον μεγαλύτερο κυβισμό αντί στα 104 αυτοκίνητα που κανονικά θα έπρεπε να επιβληθεί ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης!
Τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών που εντόπισαν την «αδικία» επιθυμούν να την διορθώσουν άμεσα και μάλιστα να ισχύσει πριν το τέλος του 2015 με την αποστολή των ειδοποιητηρίων των Τελών Κυκλοφορίας.
‘Αλλωστε όπως έχει αποδειχθεί από το 2010 και μετά οι εταιρικές πωλήσεις αυτοκινήτων αποτελούν πάνω από το 50% του συνόλου των πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα και περιλαμβάνουν πολλά ακριβά μοντέλα τα οποία προμηθεύονται στελέχη εταιρειών χωρίς να καταβάλουν Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης…
Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας
Παρελθόν θα αποτελέσουν τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας σύντομα καθώς με μαθηματική ακρίβεια αν διατηρηθούν σε βάθος πενταετίας τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας θα καταγράψουν πολύ μεγάλη πτώση.
Τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας θα διατηρηθούν στα οχήματα που εκπέμπουν κάτω από 80 γρ. CO2 τα οποία είναι ελάχιστα και όσα από αυτά καταφέρνουν να έχουν τόσο χαμηλούς ρύπους έχουν υψηλά Αξία Λιανικής οπότε θα «πιαστούν» από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Επίσης αλλαγές αναμένεται να έχουμε και στους συντελεστές των Τελών Κυκλοφορίας που αφορούν οχήματα με εκπομπές πάνω από 140 γρ. CO2 τα οποία «ρυπαίνουν» με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να σημειωθούν στα οχήματα με εκπομπές CO2 πάνω από 180 γρ./CO2.
Τα οχήματα με Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σε περίπου 50.000 ΙΧ ενώ αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας θα καταβάλουν και περίπου 120.000 ιδιοκτήτες οχημάτων των οποίων τα Τέλη υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2.
Μειώσεις Τελών Κυκλοφορίας
Οι μειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας μικρών και φθηνών αυτοκινήτων αφορά πάνω σχεδόν 1,5 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 785 κ.εκ. έως 1.357 κ.εκ. οι οποίοι καταβάλουν από 55 έως 135 ευρώ.
Ειδικότερα το σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο περιλαμβάνει μειώσεις 5-7% στα ποσά της συγκεκριμένης κατηγορίας αυτοκινήτων κάτι το οποίο μεταφράζεται σε εκπτώσεις έως 10-15 ευρώ.
Από την άλλη μεριά έχουμε και το θέμα των αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού που κυριολεκτικά δεν έχουν μηδενική αξία λιανικής αλλά πολύ υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας.
Σε αυτή την κατηγορία το οικονομικό επιτελείο επεξεργάζεται μείωση των Τελών Κυκλοφορίας ώστε να «δελεάσουν» τους κατόχους που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους στις κατά τόπους εφορίες και να αυξήσουν τα έσοδα.
Οι μειώσεις που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο στα Τέλη Κυκλοφορίας των οποίων τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα υπολογίζεται σε ποσοστό 20% κάτι το οποίο μεταφράζεται σε μειώσεις έως 200 ευρώ.
Για τα αυτοκίνητα με κινητήρες 1.600 – 1.800 κ.εκ. ακόμη δεν έχουν ληφθεί οι τελικές αποφάσεις αλλά είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν τελικά μόνο τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων με κινητήρες 1.800 κ.εκ. που οι ιδιοκτήτες του καταβάλουν 300 ευρώ…
enikonomia.gr