Της Νεκταρίας Μπίλλη
Και αίφνης όλα ανατρέπονται, τα δεδομένα αλλάζουν και αναφέρομαι στην απόφαση της κ. Μέρκελ να εγκαταλείψει την ηγεσία του κόμματος της εξαιτίας των κακών εκλογικών αποτελεσμάτων σε Βαυαρία και Έσση. Και τώρα (παραφράζοντας τον Καβάφη) τι θα απογίνουμε χωρίς Μέρκελ;
Τώρα που είμαστε οι αγαπημένοι της ( οι ντάρλινγκ), αυτοί που δεν της χάλασαν κανένα χατίρι. Ελπίζω «το go back madam Merkel» να μην μετασχηματιστεί σε «Άντζελα γύρνα ή έστω τηλεφώνα». Ελπίζω να μην αλλάξουν τα δεδομένα σε ζητήματα που η ελληνική κυβέρνηση θεωρεί ως σιγουράκια π.χ οι συντάξεις. Λέω τώρα εγώ.
Παρόλο λοιπόν που όλα τριγύρω μας αλλάζουν στην Ελλάδα τα πάντα που αφορούν την καθημερινότητα μας παραμένουν ίδια. Στα Πανεπιστήμια η κατάσταση πλέον έχει εκτροχιαστεί με τους διακινητές πλέον να διαλαλούν το εμπόρευμα τους μέρα μεσημέρι και ενώπιον τηλεοπτικών συνεργείων. Τα καταγγέλλει επισήμως και οι Σύγκλητος των Πανεπιστημίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ ο Υπουργός παροτρύνει στη δημιουργία ενός ρωμαλέου φοιτητικού κινήματος που θα αντιμετωπίσει και θα αναστείλει την επικρατούσα ανομία. Προφανώς ο Υπουργός δεν έχει συνειδητοποιήσει τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητα του θέματος, ότι τα Πανεπιστήμια έχουν μετατραπεί σε άντρα ανομίας και παραβατικότητας και ότι δεν έχουν καμιά δουλειά οι φοιτητές, τα παιδιά μας, να έρχονται σε επαφή με ανθρώπους του υποκόσμου. Το πανεπιστημιακό άσυλο αυτό που η προηγούμενη κυβέρνηση κατήργησε και τώρα επανήλθε προϋποθέτει την ακαδημαϊκή ελευθερία, την ελεύθερη επιστημονική αναζήτηση και την ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Σίγουρα όχι την ελεύθερη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών την ελεύθερη παρενόχληση φοιτητών και φοιτητριών και την κατάληψη τμημάτων από συλλογικότητες . Νισάφι πια.
Ανατρέχοντας κανείς στο Αρχαίο Ελληνικό Δίκαιο και συγκεκριμένα στο άρθρο 39 όπου αναφέρεται στη εκπαίδευση και στην παιδεία, θα διαπιστώσει τη βαρύτητα που δίνεται από την αρχαιότητα στην αμφίδρομη σχέση και στην αλληλεξάρτηση της Δημοκρατίας με την πνευματική καλλιέργεια. Η παιδεία αναφέρουν οι αρχαίοι νομοθέτες είναι το σταθερό θεμέλιο της Δημοκρατίας και η μείωση του βαθμού της πνευματικής καλλιέργειας ενέχει κινδύνους για τη Δημοκρατία. Όταν μειώνεται η πνευματική καλλιέργεια μέσα σε μια δημοκρατία τότε αυτή απειλείται από τους εχθρούς της. Τότε η κατάσταση της κοινωνίας παρουσιάζεται συγκεχυμένη τότε χάνονται τα σταθερά κίνητρα αξιών. Η αρχαία Ελλάδα που αποτέλεσε το διδασκαλείο ολόκληρης της οικουμένης που ο Γκαίτε από τις πιο επιφανείς προσωπικότητες του ευρωπαϊκού πνεύματος τους Έλληνες ανακήρυξε ως διδασκάλους της ανθρωπότητας …….. ε δεν νοείται στη χώρα που αποτέλεσε καθολικό παιδευτήριο, στα Ανώτατα Εκπαιδευτήρια της να συμβαίνουν τα προαναφερόμενα.
Παράλληλα την ίδια ώρα που η εγκληματικότητα στη χώρα έχει χτυπήσει κόκκινο η ηγεσία του Υπουργείου προσανατολίζεται στη διενέργεια εκτάκτων κρίσεων στην ηγεσία της ΕΛΑΣ με τις δύο κυρίες Υπουργούς να έχουν έλθει σε κόντρα προφανώς για τους δικούς της λόγους η καθεμιά. Ο απλός πολίτης όμως φοβάται να κυκλοφορήσει στο δρόμο μήπως ανά πάσα στιγμή βρεθεί μπροστά σε κάποιο ξεκαθάρισμα λογαριασμών, μήπως τον βρει καμία αδέσποτη σφαίρα κάποιου πληρωμένου δολοφόνου που εκείνη τη στιγμή εκτελεί εντεταλμένη υπηρεσία στο όνομα κάποιου νονού της νύχτας. Βλέπεται η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή φρόντισε να καταργήσει την ομάδα ΔΕΛΤΑ της ΕΛΑΣ η οποία μετείχε άμεσα και αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση του οργανωμένου εγκλήματος. Το γεγονός ότι τέτοιου είδους ξεκαθαρίσματα γίνονται πλέον κατά τη διάρκεια της ημέρας ανεξαρτήτως ώρας υποδηλώνει ότι η κατάσταση βρίσκεται εκτός ελέγχου και ότι το ύψιστης σημασίας αίσθημα ασφάλειας οι πολίτες το έχουν απολέσει.
Και οι κυβερνώντες περί άλλα τυρβάζουν που τις περισσότερες φορές αυτά τα άλλα έρχονται να λειτουργήσουν ως αντιπερισπασμός και να αποπροσανατολίσουν από τα μείζονα. Όχι ότι δεν είναι μείζον θέμα η Αναθεώρηση του Συντάγματος. Είναι ύψιστη θεσμική διαδικασία αλλά δεν γίνεται βεβιασμένα και μέσα σε αντιπαλότητα. Το Σύνταγμα είναι ο ρυθμιστής του δημοκρατικού πολιτεύματος και η όποια διεργασία επί αυτού απαιτεί σοβαρότητα ομονόηση και κοινό τόπο. Θα επανέλθουμε αναλυτικά επί των επίμαχων υπό αναθεώρηση άρθρων.