Την τουριστική καμπάνια με σημείο αιχμής τα τηλεοπτικά σποτ που θα παρουσιαστούν στην μεγάλη έκθεση του Λονδίνου World Travel Market, όπου θα συμμετέχει ενεργά και ο Δήμος Ρόδου, παρουσίασε χτες στους δημοσιογράφους, ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Τουρισμού & Δημοσίων – Διεθνών Σχέσεων κ. Αθανάσιος Βυρίνης.
Αναλυτικότερα, ο κ. Βυρίνης παρουσίασε τέσσερα σποτ με διαφορετικό αντικείμενο το καθένα (αθλητικός τουρισμός, γάμοι, γαστρονομία, Ρόδος) και τόνισε πως η προώθηση θα γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αλλά και με μεγάλη συμμετοχή φορέων, επαγγελματιών και επιχειρηματιών που θα μεταβούν στο Λονδίνο.
«Η φετινή τουριστική σεζόν κλείνει με τον καλύτερο τρόπο αφού τα στοιχεία και οι αριθμοί, είναι γνωστά.
Μέχρι και την περασμένη Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2022, η Ρόδος κλείνει με 2.550.000 αφίξεις επισκεπτών ενώ υπάρχουν ακόμη γύρω στους 20.000 ξένους τουρίστες στο νησί. Στις 13 Νοεμβρίου, είναι η τελευταία πτήση.
Τελειώνει η περίοδος της… συγκομιδής και περνάμε σιγά σιγά στην περίοδο της καλλιέργειας και της σποράς –ενόψει της προετοιμασίας της επόμενης, του 2023. Ετοιμαζόμαστε για την επόμενη χρονιά, ξεκινώντας από την μεγάλη έκθεση του Λονδίνου World Travel Market.
Νομίζω πως όλα κύλησαν ομαλά, ενώ ευχαριστίες ανήκουν σε όλους όσους εμπλέκονται με τον Τουρισμό –αρχής γενομένης από τους εργαζόμενους, τους ξενοδοχοϋπαλλήλους, επιχειρηματίες, ξενοδόχους, φορείς, επαγγελματίες, τον Δήμο Ρόδου, την ΠΝΑι, το ΕΒΕΔ κ.λπ. που συνέδραμαν από κοινού για να έχουμε μια πάρα πολύ καλή τουριστική σεζόν τόσο σε αριθμούς όσο και σε έσοδα. Τα πραγματικά έσοδα θα φανούν στο τέλος του έτους, όταν κάνουν όλοι ‘ταμείο’.
Αναγνωρίζουμε όλοι πως τα πολλαπλά προβλήματα και η πολυεπίπεδη κρίση, έχουν στενέψει τα περιθώρια του κέρδους αλλά είναι προτιμότερο να έχουμε να κάνουμε με αυτό παρά να έχουμε χρονιές όπως τα χρόνια της πανδημίας».
Τα σποτ επιμελήθηκε η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου και στόχος, είναι η ανάδειξη του θεματικού τουρισμού:
«Αναγνωρίζουμε πλέον, ότι πληθυσμιακά ίσως και να έχουμε ξεπεράσει τα δεδομένα τα οποία μπορεί να αντέξει το νησί, οπότε μέλημα του Δήμου είναι να αναπτύξουμε την ποιότητα. Αυτό, όπως αντιλαμβάνεστε, περνάει μέσα από τον θεματικό τουρισμό που έχει μεγάλη σημασία, αναβαθμίζοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του τουριστικού μας προϊόντος. Δεν προσπαθούμε να κατασκευάσουμε τομείς τουρισμού αλλά να αναδείξουμε τομείς οι οποίοι υπάρχουν στο νησί μας, όπως ο αθλητισμός και η γαστρονομία», ανέφερε ο κ. Βυρίνης.
Αναφορικά με τον αθλητικό τουρισμό, τόνισε πως γίνονται στην Ρόδο πολλές ενδιαφέρουσες διεθνείς και πανελλήνιες αθλητικές διοργανώσεις που προσελκύουν το ενδιαφέρον για συμμετοχές ενώ ο θαλάσσιος τουρισμός και η γαστρονομία, παραμένουν πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των ξένων επισκεπτών μας.
«Ο θαλάσσιος τουρισμός είναι μεγάλος πόλος έλξης. Το πρόσφατο φεστιβάλ γιώτινγκ που έγινε στη Ρόδο, απέδειξε ότι το νησί κατατάσσεται στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων όπως και στο κομμάτι της κρουαζιέρας. Είναι γεγονός πως οι οιωνοί για το 2023, θα είναι εξαιρετικά καλοί για την προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων στο νησί. Θαλάσσιος τουρισμός, σημαίνει και άλλα πράγματα: καταδύσεις, σέρφινγκ, ιστιοπλοϊα και άλλα πολλά για τα οποία, η Ρόδος προσφέρεται.
Εμείς θέλουμε να αναδείξουμε και τα αθέατα μέρη του νησιού που δεν είναι τόσο προβεβλημένα», ανέφερε.
Ειδικά για την γαστρονομία, ο κ. Βυρίνης είπε ότι αποτελεί σημείο αναφοράς για τους ξένους επισκέπτες μας: «Είναι γνωστό πως στην περιοχή μας, υπάρχουν πολλά τοπικά, παραδοσιακά προϊόντα ενώ η ροδίτικη κουζίνα έχει βάση της το ελαιόλαδο, τις ελιές, τα όσπρια, τα δημητριακά, τα ψάρια, τα θαλασσινά, το μέλι και το κρασί –όπου έχει αναπτυχθεί και η παραγωγή σε σύγχρονες μονάδες. Επιπλέον, υπάρχουν πολλά καταστήματα εστίασης τα οποία αποσπούν συνεχώς διακρίσεις και νομίζω πως ο καιρός μας, ευνοεί την παραγωγή. Έχοντας αυτή την παράδοση μπορούμε να συνδέσουμε τον τουρισμό με πολλές μορφές».
Οπως έγινε γνωστό, στο Λονδίνο θα μεταβούν περίπου 100 άτομα (διεύθυνση Τουρισμού, ΠΡΟΤΟΥΡ, Δήμος Ρόδου, επιχειρηματίες, ξενοδόχοι, τουριστικοί πράκτορες κ.λπ.).
«Το μεγάλο στοίχημα παραμένει για εμάς να ανεβάσουμε τον Τουρισμό τους επόμενους μήνες –πέραν της high season. Ο απώτερος στόχος είναι μία σεζόν που θα ξεκινάει αρχές Μαρτίου και θα ολοκληρώνεται τέλη Νοεμβρίου», είπε χαρακτηριστικά.
Κλείνοντας ο κ. Βυρίνης υπογράμμισε πως η Διεύθυνση Τουρισμού δεν θα σταματήσει να ετοιμάζει κι άλλα σποτ για την προώθηση του Τουρισμού τα οποία θα παρουσιάζονται σε εκθέσεις και όπου χρειαστεί.
Όπως έγραψε η «δ», στην Διεθνή Έκθεση Τουρισμού World Travel Market που θα πραγματοποιηθεί στο Λονδίνο 7 – 9 Νοεμβρίου 2022, θα μεταβεί πολυπληθής ομάδα με επικεφαλής τον δήμαρχο Ρόδου κ. Αντώνη Καμπουράκη, τον αντιδήμαρχο επικοινωνίας, Τύπου κ. Εθιμοτυπίας κ. Κώστα Ταρασλιά, τον κ. Θανάση Βυρίνη, τον πρόεδρο του ΠΡΟΤΟΥΡ (και της ΔΕΡΜ ΑΕ και του ΔΟΠΑΡ) κ. Αλέξανδρο Κολιάδη, τον διευθυντή του ΠΡΟΤΟΥΡ κ. Διονύση Τσιλιγκίρη, τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Μανώλη Μαρκόπουλο, τον πρόεδρο της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Ρόδου κ. Χρήστο Μιχαλάκη, επιχειρηματίες και ξενοδόχους.
Η έκθεση του Λονδίνου WTM αποτελεί ‘βαρόμετρο’ για την επόμενη και για κάθε σεζόν και θα είναι μια πολύ καλή ευκαιρία, τρία χρόνια μετά την πανδημία, να υπάρχει φυσική παρουσία με συμμετοχές, για να γίνουν και οι κατάλληλες επαφές των αρχών και παραγόντων του Τουρισμού της Ρόδου.
Η Ρόδος θα είναι εκεί με δικό της περίπτερο, αυτόνομο δίπλα από τον ΕΟΤ. Το περίπτερο θα είναι οικολογικό, 55 τετραγωνικά μέτρα με ειδικό χώρο (με πέντε τραπέζια) ώστε να γίνονται εκεί τα ραντεβού και τα μίτινγκ των ξενοδόχων, των τουριστικών πρακτόρων ή άλλων επαγγελματιών που θέλουν να συμμετέχουν, με πολύ διαφημιστικό και προωθητικό υλικό κ.ά.