Eνώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας θα συζητηθεί την 9η Δεκεμβρίου 2014 η προσφυγή του Δήμου Ρόδου κατά της υπ’αρ. 36082/4665/26-9-2012 Απόφασης του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου.
Με την συγκεκριμένη απόφαση, έγινε δεκτή ως νόμω βάσιμη η από 25 Ιουλίου 2012 ειδική διοικητική προσφυγή των Σ. Σαή και Μ. Χατζή και ακυρώθηκε η υπ’αρ. 391/6-7-2012 κανονιστική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
Η υπ’αρ. 391/6-7-2012 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, αφορά την έκδοση Κανονιστικής Απόφασης του άρθρου 79 του Ν. 3463/2006, σύμφωνα με την οποία ως μέτρο κυκλοφοριακής ρύθμισης δεν επιτρέπεται η περαιτέρω έκδοση βεβαιώσεων συνολικού μήκους διαδρομής, που θα χρησιμοποιηθούν για τη χορήγηση επί πλέον των δύο υφιστάμενων ίδιων των προσφευγόντων αδειών κυκλοφορίας ειδικών τουριστικών λεωφορείων ανοικτού τύπου OPEN BUS στην πόλη της Ρόδου, για λόγους δημόσιου συμφέροντος, δημόσιας τάξης και ασφάλειας, καθώς με την κυκλοφορία άνω των δύο ήδη κυκλοφορούντων από τους ίδιους τους προσφεύγοντες ιδιώτες μάλιστα, οχημάτων του παραπάνω τύπου στην πόλη της Ρόδου θα προκληθεί όξυνση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, όπως στην απόφαση τεκμηριώνεται με τεχνική- έκθεση μελέτη της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών.
Η υπ’αρ. 36082/4665/26-9-2012 απόφαση της Γεν. Γραμματέος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, έχει ως αιτιολογία απόρριψης ότι το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου προέβη στη λήψη της ως άνω απόφασης υπάγοντας, μη νομίμως, την χορήγηση βεβαίωσης συνολικού μήκους διαδρομής, η οποία είναι απαραίτητη για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας λεωφορείων ανοιχτού τύπου (Open Bus), σε ζήτημα που εμπίπτει στις κανονιστικές διατάξεις του άρθρου 79 παρ. 1 του ν. 3463/2006.
Κατά την προσβαλλόμενη το δημοτικό συμβούλιο δεν δύναται να προβεί στη λήψη απόφασης με την οποία ρυθμίζεται η απαγόρευση χορήγησης βεβαιώσεων συνολικού μήκους διαδρομής, η οποία αποτελεί προϋπόθεση, μεταξύ άλλων, για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας ειδικού τουριστικού λεωφορείου ανοικτού τύπου Open Bus διότι η έγκριση θέσης σε κυκλοφορία λεωφορείου ανοικτού τύπου Open Bus χορηγείται με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.), εφόσον έχει προηγηθεί η έγκριση της ειδικής διαδρομής, η οποία εκδίδεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Τουριστικών Ανάπτυξης και Μεταφορών και Επικοινωνιών, εφόσον επίσης προηγουμένως, μεταξύ άλλων, υποβληθεί βεβαίωση του οικείου ΟΤΑ για την προτεινόμενη ειδική διαδρομή και τον καθορισμό της αφετηρίας και των στάσεων.
Βασικός λόγος άσκησης της προσφυγής είναι αφενός μεν ότι αντιθέτως οι διατάξεις του άρθρου 79, κατά συνδυασμό και με τις διατάξεις του άρθρου 75 παρ. 1γ δ.2 και 4, του Ν. 3463/2006, χορηγούν κυρίαρχα και αποκλειστικά στους Δήμους την αρμοδιότητα λήψης μέτρων κυκλοφοριακής ρύθμισης, χωρίς περιορισμό από επί μέρους αρμοδιότητες άλλων οργάνων, αφετέρου δε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 102 παρ. 1 του Συντάγματος, είναι αντισυνταγματική και ανίσχυρη κάθε διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά αναιρώντας την παραπάνω σχετική με τη διοίκηση τοπικών υποθέσεων αρμοδιότητα των Ο.Τ.Α.