Οι γερμανοί καταναλωτές ιδιαίτερα οι οικογένειες αρχίζουν αν επανεξετάζουν τα σχέδια τους για διακοπές το 2016 σύμφωνα με αποκλειστική έρευνα της GfK για το fvw. Πολλοί καταναλωτές σήμερα θεωρούν ότι θα πρέπει να κρατήσουν αποστάσεις από μουσουλμανικούς προορισμούς όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος και να στραφούν σε χώρες όπως η Ισπανία και η Ελλάδα. Αυτό προκύπτει από έρευνα μεταξύ 1.011 καταναλωτών το διάστημα μεταξύ 17 και 24 Νοεμβρίου, που πραγματοποίησε η Gfk για λογαριασμό του fvw. Σε απάντηση στην ερώτηση «Πόσο είναι πιθανό να αλλάξει η ταξιδιωτική της συμπεριφορά μετά τις επιθέσεις στο Παρίσι, το 20% απάντησε ότι θα αλλάξει τον προγραμματισμό του, ενώ ένα 17% δήλωσε αναποφάσιστο. Ωστόσο, το 42% δήλωσε ότι δεν βλέπει κανένα λόγο για να αλλάξει τις προτιμήσεις για τις διακοπές του ή τον προγραμματισμό του. Οι οικογένειες δείχνουν μία ιδιαίτερη ευαισθησία καθώς το 30% των οικογενειών δήλωσε ότι σίγουρα θα αλλάξει τον προορισμό των διακοπών Από την GfK οι συμμετέχοντες στην έρευνα ρωτήθηκαν επίσης σχετικά με τις απόψεις ή τα σχέδιά τους για συγκεκριμένους προορισμούς: Αίγυπτος, Γαλλία, Ελλάδα, Ισπανία, Τουρκία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τις ΗΠΑ και την Καραϊβική. Η σαφής χαμένη ήταν η Αίγυπτος, πιθανότατα λόγω των αυξημένων ανησυχιών μετά τη συντριβή του ρωσικού αεροπλάνου τσάρτερ στη χερσόνησο του Σινά στις 30 Οκτωβρίου. Ένα ποσοστό 22% των Γερμανών είπε ότι θα αλλάξει σίγουρα τη συμπεριφορά του όσον αφορά τη χώρα, ενώ μόνο το 18% θα ταξιδέψει εκεί, ανεξάρτητα από το περιστατικό. Ερωτηθείς σχετικά με την Τουρκία, το 18% θα εξετάσει το ενδεχόμενο να μην ταξιδέψει προς τον προορισμό, αλλά το 29% δεν θα επηρεαστεί από τα πρόσφατα γεγονότα, όπως η κατάρριψη του ρωσικού μαχητικού αεροσκάφους. Τα ΗΑΕ είχαν επίσης ένα σχετικά υψηλό «ποσοστό απόρριψης» του 16%. Αντίθετα, οι άλλοι προορισμοί είχαν καλύτερες αποδόσεις. Μόνο το 8% με 10% των Γερμανών δεν θα ταξιδέψουν στην Ελλάδα, την Ισπανία, τις ΗΠΑ ή την Καραϊβική, ως αποτέλεσμα των τρομοκρατικών επιθέσεων στο Παρίσι. Οι προορισμοί αυτοί έχουν επίσης τα υψηλότερα ποσοστά μεταξύ των ανθρώπων που δεν επηρεάζονται από τα γεγονότα και δεν αλλάξουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια, με επικεφαλής την Ισπανία με 50%, και ακολουθεί η Ελλάδα με 39% και την Καραϊβική με 27%. Οι τάσεις αυτές ήταν ακόμη πιο ισχυρή μεταξύ των γερμανικών οικογενειών. Ερωτηθέντες σχετικά με τον προγραμματισμό τους όσον αφορά τους προορισμούς, το 26% δήλωσε ότι δεν θα μεταβεί στην Αίγυπτο και 21% θα ξανασκεφτεί τις διακοπές του στην Τουρκία. Αντίθετα, μόνο το 13% θα εξετάζει να μην ταξιδέψει στην Ισπανία. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν την τάση που παρατηρείται από τους τουριστικούς πράκτορες από το καλοκαίρι. Κρατήσεις είναι σε γενικές γραμμές αργές, τόσο για το χειμώνα όσο και το επόμενο καλοκαίρι, με την εξαίρεση της κρουαζιέρες και των διακοπών σε μακρινούς προορισμούς. Μετά από μια ανάκαμψη τον Οκτώβριο, οι νέες κρατήσεις ήταν κάτω από τα επίπεδα του περασμένου έτους και ορισμένοι ταξιδιωτικοί πράκτορες παραδέχονται διψήφια πτώση. Η ζήτηση για την Αίγυπτο, την Τουρκία και την Ελλάδα ειδικότερα ήταν αδύναμη, σύμφωνα με πηγές του κλάδου.
bluebirds.gr