«Ψαλίδι» στις προσφορές και στις προωθητικές ενέργειες έχουν βάλει τόσο οι προμηθευτές όσο και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ το τελευταίο διάστημα, γεγονός που όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Nielsen IQ, Βάιος Δημοράγκας, οφείλεται στην προσπάθεια εκλογίκευσης του κόστους.
Σύμφωνα, δε, με στοιχεία της Nielsen που παρουσιάστηκαν στο 12ο συνέδριο του Ινστιτούτου Eρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), τα επώνυμα ταχυκίνητα προϊόντα που διατίθεντο σε προσφορά το πρώτο τετράμηνο του 2021 ανέρχονταν στο 62,2% του συνόλου, ποσοστό που υποχώρησε στο 44,1% τον Ιούνιο και στο 35,2% τον Οκτώβριο.
Στο πλαίσιο αυτό, οι καταναλωτές έχουν στραφεί στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με αποτέλεσμα το μερίδιό τους στο καλάθι της νοικοκυράς να έχει αυξηθεί από 22,4% τον Ιούλιο στο 23,2% τον Οκτώβριο, ενώ παράλληλα αναζητούν φθηνότερα προϊόντα άλλης μάρκας.
Φρένο…
Η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς αποτυπώνεται και στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, οι οποίες αν και το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου κατέγραψαν αύξηση 2%, τον Νοέμβριο παρουσίασαν σημαντικές απώλειες. Ενδεικτικά, την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 14 Νοεμβρίου οι πωλήσεις τους περιορίστηκαν κατά 6,6% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2020, οπότε και η αγορά βρισκόταν σε lockdown.
Σε επίπεδο τιμών, τον Οκτώβριο η μέση αύξηση κινήθηκε στο 1%, ενώ σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων οι ανατιμήσεις ήταν διψήφιες. Για παράδειγμα στα σπορέλαια η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 34,2%, στο ελαιόλαδο κατά 16,3%, στις σάλτσες κατά 10% και στα κρασιά και στις κάψουλες καφέ πάνω από 6%.
Ανακατανομή…
Παράλληλα, «μαχαίρι» βάζουν οι Ελληνες στα… περιττά έξοδα και συγκεκριμένα στις δαπάνες για διακοπές, διασκέδαση και είδη ένδυσης και υπόδησης. Οπως ανέφερε στο ίδιο συνέδριο ο επικεφαλής της MRB, Δημήτρης Μαύρος, το 38,3% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα μειώσει τα έξοδα για διακοπές και ταξίδι, το 38,8% επισημαίνει ότι θα περιορίσει τα έξοδα για διασκέδαση και το 34,4% θα περικόψει τις δαπάνες για ένδυση και υπόδηση.
Αντίθετα, το 34,1% των συμμετεχόντων στην έρευνα σημειώνει ότι θα αυξήσει τα έξοδα Υγείας, το 23,7% τις δαπάνες για την εξόφληση λογαριασμών κοινής ωφέλειας και το 23% ότι θα πληρώσει περισσότερα για είδη από τα σούπερ μάρκετ.
Οπως επισημαίνει ο κ. Μαύρος, τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές βρίσκονται υπό πίεση και ταυτόχρονα ότι θα δημιουργηθούν πελάτες, τους οποίους με δυσκολία θα μπορεί να ικανοποιήσει η κάθε επιχείρηση.
Σε ό,τι αφορά στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το 43% επισημαίνει ότι αγοράζει μόνο τα απαραίτητα. Αντίστοιχα, το 60% δηλώνει ότι ξοδεύει λιγότερα σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης, το 59% επισκέπτεται λιγότερο συχνά τα καταστήματα, το 23% έχει αλλάξει τις μάρκες που αγοράζει για να μειώσει τα έξοδά του και το 15% αγοράζει περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνεται και από έρευνα που είχε διεξάγει πριν από λίγο καιρό η Nielsen IQ, σύμφωνα με την οποία 1 στους 2 καταναλωτές είναι διατεθειμένος να αλλάξει μάρκα εάν αυτή που αγόραζε ακριβύνει.
Πηγή ELEFTHEROSTYPOS.GR
Δεν ισχύει η έρευνα απο την στιγμή που η Βόρεια Ελλάδα, ειδικά περιοχές σε χιονοδρομικά, έχουν κλείσει για Δεκέμβριο, μόνο από Έλληνες.Ουτε ράντζο!