Τοπικές Ειδήσεις

Πολλά τα προβλήματα τον κλάδο των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων

Την έντονη ανησυχία του κλάδου για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν, εξέφρασε σε δηλώσεις προς την ‘δημοκρατική’ ο πρόεδρος του Σωματείου Γραφείων Επιχειρηματιών Ενοικιάσεως Οχημάτων Ρόδου, κ. Στέργος Γιαννάς. Με δεδομένο ότι η προηγούμενη σεζόν (του 2023) δεν ήταν καθόλου εύκολη και κερδοφόρα, τα φετινά μηνύματα δεν προμηνύουν καλύτερες μέρες για τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο αυτόν.
«Το 2023 δεν ήταν καθόλου καλό για τον δικό μας κλάδο. Ήταν μια χρονιά καταστροφική, θα έλεγα. Οι πυρκαγιές επιδείνωσαν την κατάσταση αφού οι τουρίστες δεν είχαν μεγάλη αγοραστική δύναμη για να ξοδέψουν σε ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα.
Οι τιμές έπεσαν πάρα πολύ ενώ είχαμε πολλές ακυρώσεις. Με την έκρηξη στην Μέση Ανατολή, χάσαμε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του τουρισμού από το Ισραήλ, πράγμα που ήρθε και κλείδωσε την ήδη δημιουργηθείσα δύσκολη κατάσταση. Συνεπώς, ήρθε πολύς κόσμος (αριθμητικά) αλλά δεν άφησε τα προσδοκώμενα έσοδα…» -ανέφερε.
Ο κλάδος, ευελπιστεί να εξομαλυνθεί η κατάσταση μέσα στο 2024 καθώς, τα μέτωπα του πολέμου σε Ουκρανία και Ισραήλ, παραμένουν ανοιχτά και δημιουργούν δυσκολίες στον τουρισμό: «Ευελπιστούμε να κλείσουν σύντομα –ή έστω τουλάχιστον το ένα.
Από την άλλη, οι εξελίξεις με την χορήγηση εφταήμερης βίζας σε Τούρκους πολίτες, μας κάνουν να είμαστε αισιόδοξοι. Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορούμε να προδιαγράψουμε τις εξελίξεις για την φετινή σεζόν» -τόνισε ο κ. Γιαννάς.
Να σημειωθεί ότι στο Σωματείο Γραφείων Επιχειρηματιών Ενοικιάσεως Οχημάτων Ρόδου ανήκουν 120 μέλη ενώ το ελάχιστο για να ανοίξει κάποιος μια τέτοια επιχείρηση και να αποκτήσει άδεια λειτουργίας, πριν από μερικά χρόνια ήταν τα 15 οχήματα.
Η νέα… πραγματικότητα με νόμους που θεσπίστηκαν πριν λίγα χρόνια, ανατρέπει τα πάντα. Μπορείς να ανοίξεις γραφείο με ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, ακόμη και με ένα μόνο όχημα!
«Υπάρχουν πάρα πολλά νέα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων που ανοίγουν, έχοντας μόνον ένα… όχημα. Επιπρόσθετα, μέχρι πριν από μερικά χρόνια, τα μικρά αυτοκίνητα είχαμε δικαίωμα χρήσης για έξι σεζόν και τα μεγαλύτερα, για οχτώ σεζόν. Τώρα, ανέβηκε το πλαφόν στα 12 χρόνια με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν στους δρόμους μας, παλαιά οχήματα –μέχρι και 20 έτη.
Δυστυχώς όμως, δεν γίνονται οι απαραίτητοι έλεγχοι από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα, οπότε όσο κι αν διαμαρτυρόμαστε, δεν εισακουγόμαστε. Επιπλέον, αναγκαζόμαστε να ρίχνουμε τις τιμές αφού έρχονται κάποιοι και δίνουν ενοικιαζόμενα με 7 ευρώ την ημέρα αλλά ανεβάζουν τις τιμές με άλλο τρόπο (ασφάλεια κ.λπ.)» λέει ο κ. Γιαννάς.
Σημειώνεται πως στην Ρόδο, κυκλοφορούν περί τα 5.500 οχήματα –στα οποία δεν συμπεριλαμβάνονται τα οχήματα που φέρνουν μόνον για την εκάστοτε σεζόν, κάποιες εταιρείες που ανεβάζουν τον αριθμό στα 12.000 περίπου.
Ακόμη ένα πρόβλημα που παραμένει άλυτο, είναι οι κλήσεις που επιβάλλονται στα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, με συνέπεια να συσσωρεύονται χρέη: «Η κατάσταση δεν έχει βελτιωθεί.
Τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε πελάτες μας, τα στέλνουν σ’ εμάς να τα πληρώσουμε. Επιπλέον, το νομικό τμήμα του Δήμου Ρόδου, μας κοινοποιεί πρόστιμα από το 2003 (!!!) Προσπαθούμε να συνεννοηθούμε και δεν βρίσκουμε άκρη» -ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται πως βασικό πρόβλημα για τα γραφεία Ενοικιάσεως Οχημάτων παραμένει η έλλειψη χώρων στάθμευσης και το κυκλοφοριακό στην πόλη αλλά και σε πολύ τουριστικές περιοχές όπως η Λίνδος.
«Δεν έχει βρεθεί καμία λύση εδώ και χρόνια. Κάθε χρόνο αντιμετωπίζουμε τα ίδια.
Οι τουρίστες δεν μπορούν να κινηθούν άνετα, δεν βρίσκουν θέσεις στάθμευσης όλη μέρα. Κάποτε πρέπει να λυθεί αυτό, για να βελτιωθεί και η εικόνα αλλά και η λειτουργία του νησιού μας» -κατέληξε χαρακτηριστικά.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου