Ειδήσεις

Μαρίνες: Το next big thing στο shopping – Τι σχεδιάζεται και για τη Ρόδο

Οι επενδύσεις εκατομμυρίων που δρομολογούνται στις μαρίνες στην Αττική και σε δημοφιλή νησιά, με στόχο να ενισχυθεί το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας, αλλάζουν το τοπίο και στο λιανικό εμπόριο.

H ανακατασκευασμένη Astir Marina στη Βουλιαγμένη, η οποία εγκαινιάστηκε στο τέλος Μαΐου του 2024, αποτελεί μία από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις για τις ανακατατάξεις στο retail.

Κι αυτό γιατί στη συνολική έκταση των περίπου 52.000 τ.μ. της Μαρίνας Βουλιαγμένης εκτός από μία σύγχρονη εγκατάσταση ελλιμενισμού 59 μεγάλων σκαφών, έχει δημιουργηθεί και ένας πολυτελής προορισμός μόδας με 16 καταστήματα, ενώ σημαντικό ρόλο έχει και η εστίαση με διεθνείς φίρμες.

Εμπορικοί χώροι θα φιλοξενούνται και στη μαρίνα Αλίμου, τη μεγαλύτερη των Βαλκανίων και μία από τις ιστορικότερες της χώρας, ενώ εμπορικές χρήσεις προβλέπονται και στο σύνθετο έργο που αναμένεται να μετατρέψει τη Μαρίνα της Ρόδου σε έναν πεντάστερο τουριστικό πόλο.

Άλλωστε για τους διαχειριστές των μαρινών ο τομέας της μίσθωσης εμπορικών χώρων αποτελεί ένα επιπλέον έσοδο.

Τα κορυφαία brands που επενδύουν στη Βουλιαγμένη
Παγκόσμια brands από τον χώρο της μόδας, όπως τα Louis Vuitton, Loro Piana, Dior, Gucci, Bottega Veneta, Yves Saint Laurent, Zegna, Rolex, Off-White, Orlebar Brown, Polo Ralph Lauren και Golden Goose, καθώς και ελληνικές μάρκες σαν τις Zeus+Dione, Alós Eyewear και το κοσμηματοπωλείο Karkalis δημιουργούν μία ξεχωριστή εμπειρία shopping στη μαρίνα της Βουλιαγμένης, όπου η συνολική επένδυση για το έργο ανήλθε στα 53 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον λειτουργεί η γκαλερί έργων τέχνης ΤΑΑΤ, ενώ γνωστά brands οικιακού εξοπλισμού, όπως η Dolce & Gabbana Casa με προϊόντα διακόσμησης, αλλά και η Dyson, έχουν αποκτήσει τα δικά τους καταστήματα.

Στην Μαρίνα Βουλιαγμένης δραστηριοποιείται επίσης η ελληνική εταιρεία delicatessen «Ηπειρώτισσα» που έχει αναλάβει την τροφοδοσία των σκαφών που ελλιμενίζονται, καθώς και μεσιτικό γραφείο της εταιρείας Revithis Real Estate, ενώ εγκαταστάθηκε και η εταιρεία Sanlorenzo, με δραστηριοποίηση στα πολυτελή σκάφη αναψυχής.

Επιπρόσθετα, η ιταλική Cova Pasticceria με έτος ίδρυσης το 1817, που ανήκει στον όμιλο Louis Vuitton Moet Hennessy, το Bagatelle, ένα εμβληματικό όνομα στη διεθνή εστιατοριακή σκηνή, αλλά και το Moorings, ένα διαχρονικό στέκι των νοτίων προαστίων, είναι φίρμες στον τομέα της εστίασης.

Μαρίνα Αλίμου
Η επένδυση των 100 εκατ. ευρώ του ομίλου Ελλάκτωρ, μέσω της θυγατρικής εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων REDS, που αφορά στην αναμόρφωση, λειτουργία και εκμετάλλευση της Μαρίνας Αλίμου, προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης συνολικής επιφάνειας 210.000 τ.μ. για ευρείες εμπορικές, τουριστικές, πολιτιστικές και αθλητικές χρήσεις.

Συγκεκριμένα, θα δημιουργηθούν καταστήματα, γραφεία, εστιατόρια, γραφεία ενοικίασης σκαφών θα διαμορφώσουν ένα ζωντανό χώρο συνάντησης, διασκέδασης και άθλησης, ενώ θα χωροθετηθεί και η Πινακοθήκη του Δήμου Αλίμου και το Κιόσκι ενημέρωσης.

Με βάση τον σχεδιασμό, προβλέπεται η ανάπτυξη κτιρίων συνολικής επιφάνειας 18.500 τ.μ., ο όγκος των οποίων όμως θα είναι διάσπαρτος σε διάφορα σημεία της έκτασης, ενώ θα δημιουργηθούν ενδιάμεσοι χώροι πρασίνου που θα συνδέσουν την πόλη με την προβλήτα.

Στη νέα μαρίνα Αλίμου, με 1.100 μόνιμες θέσεις σκαφών εκ των οποίων 50 θέσεις για μεγάλες θαλαμηγούς άνω των 25 μέτρων, θα διατηρηθούν οι σημερινοί κόμβοι εισόδου και εξόδου, ενώ θα προστεθούν και πάνω από 800 θέσεις στάθμευσης.

Μαρίνα Κέρκυρας
Στην περαιτέρω ισχυροποίηση του χαρτοφυλακίου της στις μαρίνες στοχεύει η Lamda Development.

Προς την κατεύθυνση αυτή, νέα εποχή για το Yachting, το νησί της Κέρκυρας και τον θαλάσσιο τουρισμό στη χώρα μας, ανοίγει η επένδυση, συνολικού ύψους άνω των 140 εκατ. ευρώ από τη Lamda Marinas Investments, θυγατρικής του ομίλου, στη Μαρίνα Μεγάλων Σκαφών της Κέρκυρας.

Πρόκειται να επενδυθούν περισσότερα από 50 εκατ. για την κατασκευή και ανάπτυξη της μαρίνας, ενώ η συνολική αξία του τιμήματος, που θα καταβληθεί, θα ξεπερνά τα 89 εκατ.

Η νέα μαρίνα θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 410 σκάφη μήκους έως 140 μέτρων και έχει χερσαία ζώνη 39.400 τ.μ.

Σύμφωνα με τη Lamda, η 3η σημαντικότερη μαρίνα της Ελλάδας θα διανθιστεί με χερσαίες αναπτύξεις επιφάνειας έως 7.800 τ.μ., όπου θα πρωταγωνιστούν εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, ξενοδοχεία και γραφεία επιχειρήσεων, ενώ γύρω της θα υπάρχουν πεζόδρομοι και αθλητικές εγκαταστάσεις.

Μαρίνες Αγίου Κοσμά και Φλοίσβου
Την ίδια ώρα, επενδύσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της μαρίνας Φλοίσβου θα υλοποιήσει εφέτος η Lamda Development, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η μαρίνα Φλοίσβου, που κατέχει μερίδιο 22% της ελληνικής αγοράς οργανωμένων μαρινών από άποψη τζίρου, διαθέτει 310 θέσεις ελλιμενισμού, το 50% εκ των οποίων μπορεί να φιλοξενήσει mega yachts άνω των 30 μέτρων.

Οι πωλήσεις των μισθωτών καταστημάτων της μαρίνας διαμορφώθηκαν το 2023 σε 108 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα από τον ελλιμενισμό των σκαφών να υπολογίζονται σε περίπου 23 εκατομμύρια το 2024.

Το άλλο μεγάλο project της Lamda, η μαρίνα του Αγίου Κοσμά, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2026, με το επενδυτικό σχέδιο να προβλέπει κεφαλαιακές δαπάνες ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Η Lamda Development έχει σχεδιάσει τη μεταμόρφωση της σημερινής εγκατάστασης σε μια μαρίνα που θα μπορεί να υποδέχεται superyachts με υνατότητα ελλιμενισμού έως 300 σκαφών.

Η μαρίνα του Αγίου Κοσμά αποτελείται από μια θαλάσσια περιοχή που έχει έκταση 528 στρέμματα, ενώ 32 στρέμματα είναι οι χερσαίοι χώροι.

Ας σημειωθεί ότι οι μαρίνες της Lamda πέτυχαν νέο ιστορικό ρεκόρ το εννεάμηνο του 2024 τόσο στα συνολικά έσοδα, τα οποία ανήλθαν στα 24,7 εκατ. (αύξηση 13% έναντι του εννεάμηνου 2023) όσο και στα κέρδη EBITDA, τα οποία αυξήθηκαν 14% έναντι του εννεάμηνου 2023 στα 15,8 εκατ.

Μαρίνα Πύλου
Σε τροχιά αναβάθμισης εισέρχεται και η Μαρίνα Πύλου, μετά την υπογραφή της συμφωνίας παραχώρησης για την ανάπτυξη και λειτουργία στον νέο παραχωρησιούχο, που ελέγχεται από τις D- Marin και την ΤΕΜΕΣ του Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλου.

Εκτιμάται ότι θα υλοποιηθούν τα επόμενα έτη επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών για τη δημιουργία μιας σύγχρονης μαρίνας που θα προσφέρει υπηρεσίες yachting υψηλής ποιότητας.

Η νέα μαρίνα της Πύλου θα διαθέτει 130 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη από 8 έως 30 μέτρα, χερσαίους χώρους που θα περιλαμβάνουν εμπειρίες αναψυχής, εμπορικές χρήσεις, υπηρεσίες πάρκινγκ και επισκευής σκαφών.

Μαρίνα Ρόδου
Η δημιουργία ενός τουριστικού πόλου υψηλών προδιαγραφών επιχειρείται στην Ρόδο, που όμως ξεσηκώσει αντιδράσεις από τοπικούς φορείς.

Πιο αναλυτικά, πρόκειται να υλοποιηθεί ένα σύνθετο έργο προϋπολογισμού άνω των 220 εκατ. ευρώ το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων την κατασκευή μαρίνας, ξενοδοχείου, πολυτελών βιλών και κατοικιών, καταστημάτων λιανικής και εστίασης και πολλαπλών χώρων ψυχαγωγίας.

Όσον αφορά τα λιμενικά έργα, σχεδιάζεται να προστεθούν άλλες 180 θέσεις ελλιμενισμού στις 440 θέσεις που ήδη υπάρχουν ενώ στον οικιστικό τομέα θα δημιουργηθούν συνολικά 22 πολυτελείς επαύλεις και 13 μεζονέτες.

Επενδυτικό κενό
Πάντως ο επενδυτικό κενό στην κατηγορία υποδομών μαρινών συνεχίζει να είναι μεγάλο στη χώρα μας.
Σύμφωνα με έρευνα της διαΝΕΟσις από τους 168 χωροθετημένους τουριστικούς λιμένες στην Ελλάδα, μόνο οι 37 λειτουργούν, διαθέτοντας στην πράξη 8.499 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη. Πολλοί, ενώ έχουν χωροθετηθεί εδώ και δεκαετίες, δεν κατασκευάστηκαν ποτέ.

Η μαρίνα του Ηρακλείου Κρήτης, για παράδειγμα, χωροθετήθηκε το 1993, παραχωρήθηκε το 2003 και μέχρι σήμερα δεν έχει κατασκευαστεί.

Από τις 62 χωροθετημένες μαρίνες, λειτουργούν σήμερα μόνο οι 23. Από τους 12 χωροθετημένους λιμένες ξενοδοχείων λειτουργούν οι 9. Από τα 72 χωροθετημένα καταφύγια λειτουργούν τα 5. Κι από τα 22 χωροθετημένα αγκυροβόλια, δεν έχει λειτουργήσει κανένα. Σε μια λίστα με τις θέσεις ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρο ακτογραμμής σε 16 χώρες, η Ελλάδα κατατάσσεται τελευταία.

Πηγή: ot.gr 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου