Τέλος εποχής… για τις μαζικές αγορές ακόμα και στις εκπτωτικές περιόδους που κάποτε αποτελούσαν πόλο έλξης για τους καταναλωτές.
Παρ’ ό,τι βρισκόμαστε στο μέσον της εκπτωτικής περιόδου η τοπική αγορά παραμένει σε ρυθμούς χειμερίας νάρκης και σύμφωνα με τον γραμματέα του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου κ. Κ. Σπανό, οι φετινές εκπτώσεις, μέχρι στιγμής, δεν φαίνεται να έχουν προσδώσει δυναμική και κίνηση στην αγορά, ικανή να την ξεκολλήσει από την στασιμότητα.
«Βρισκόμαστε ήδη στο μέσον της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου και η κατάσταση στην αγορά κάθε άλλο παρά ως “φανταστική” θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Περισσότερο με φαντασματική μοιάζει και εξακολουθεί να βρίσκεται σε ρυθμούς χειμερίας νάρκης.
Οι φετινές εκπτώσεις, μέχρι στιγμής, δεν φαίνεται να έχουν προσδώσει δυναμική και κίνηση στην αγορά, ικανή να την ξεκολλήσει από την στασιμότητα. Φυσικά και υπάρχουν κάποιες επιχειρήσεις και καταστήματα, που σε σχέση με την γενική εικόνα, παρουσιάζουν αυξημένη κίνηση, αλλά ο γενικός χαρακτηρισμός είναι ότι η αγορά είναι υποτονική.
Οι αλυσίδες είναι αυτές που προσελκύουν τους περισσότερους καταναλωτές, αποκομίζοντας μεγαλύτερο μέρος της κίνησης. Ακολουθούν τα καταστήματα franchise και τα τοπικά καταστήματα», λέει στη “δ” ο κ. Κ. Σπανός.
Αν και οι εκπτώσεις που προσφέρουν τα καταστήματα είναι αρκετά “γενναίες” η έλλειψη ρευστότητας των καταναλωτών, είναι αυτή που ορίζει και την κίνηση, σύμφωνα με τον Γ.Γ. του Εμπορικού Συλλόγου.
«Όσο και να λέμε ότι η αγορά είναι κλίμα, αυτό αποτελεί περισσότερο ψυχολογικό παράγοντα και ελάχιστα επηρεάζει το τελικό ταμειακό αποτέλεσμα. Από την στιγμή που δεν υπάρχει πιστωτική επέκταση, η ρευστότητα των καταναλωτών, που επί της ουσίας είναι η αγοραστική τους δύναμη, είναι το υπολειπόμενο διαθέσιμο εισόδημά τους μετά από την πληρωμή των υποχρεώσεων. Και αυτό δεν είναι μεγάλο ή αρκετό για να δώσει ώθηση στην αγορά.
Ο κόσμος δεν κάνει πλέον μαζικές αγορές, ενδιαφέρεται να καλύψει πρώτα τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες του και μετά όλα τα άλλα. Υπάρχει και μεγάλη στροφή στον τρόπο επιλογής και στόχευσης των αγορών από τους καταναλωτές. Ψάχνουν τις πραγματικές προσφορές και ευκαιρίες αλλά και τηρούν στάση αναμονής με την ελπίδα προς το τέλος της εκπτωτικής περιόδου για κάποια καλύτερη τιμή η προσφορά. Επίσης σημαντικό ρόλο, πλέον, στην εξίσωση που ονομάζουμε κίνηση στην αγορά, έρχεται να προσδώσει η μεταβλητή των αγορών μέσω διαδικτύου».
Μία ακόμα σημαντική τάση που κερδίζει συνεχώς έδαφος και έχει άμεσες επιπτώσεις στην τοπική αγορά είναι οι παραγγελίες μέσω διαδικτύου, που σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία έχουν ξεπεράσει ακόμα και το 15% του συνόλου των αγορών που πραγματοποιούν οι καταναλωτές.
«Οι αγορές από τα eshop εκτιμάται ότι έχουν ξεπεράσει το 15% του συνόλου των αγορών που πραγματοποιούν οι καταναλωτές, ειδικότερα στους νέους το ποσοστό αυτό σε κάποια είδη ξεπερνά και το 50%. Υπάρχουν αναφορές ότι φυσικά καταστήματα μεγάλων αλυσίδων δεν “πιάνουν στόχους” λόγω των αγορών μεσώ eshop», λέει χαρακτηριστικά.
Επιπλέον, η εκπτωτική χειμερινή περίοδος επηρεάζεται άμεσα από την εορταστική περίοδο που προηγήθηκε, όπου τον οικογενειακό προγραμματισμό, βαρύνουν επιπλέον τα έξοδα και οι υποχρεώσεις. Το στοιχείο πάντως που φαίνεται να αναδεικνύεται στην τρέχουσα περίοδο και να αξιοποιείται ως θετικό είναι, σύμφωνα με τον κ. Κ. Σπανό η ανάσχεση του ρυθμού πτώσης των εισπράξεων, σε σχέση με άλλες χρονιές αλλά και η εξισορρόπηση του αριθμού των λουκέτων.
«H εποχικότητα της απασχόλησης είναι γνωστό ότι επηρεάζει την ρευστότητα αλλά και το ότι ερχόμαστε μετά από μία περίοδο εορτών που όπως και να το κάνουμε οι υποχρεώσεις και τα έξοδα είναι κάπως αυξημένα.
Για τις επιχειρήσεις βέβαια τα έξοδα και οι υποχρεώσεις τρέχουν, με τις γνωστές αυξημένες φορολογικές επιβαρύνσεις, την έλλειψη χρηματοδότησης με λογικό κόστος, τα τυχόν αποθεματικά να είναι σε χαμηλά ή μηδενικά επίπεδα λόγο εποχής να φέρνουν τις επιχειρήσεις να λειτουργούν σε οριακές συνθήκες και η είσπραξη της ημέρας να είναι ο καθημερινό ζητούμενο και ο στόχος. Το μόνο θετικό σημάδι, αν μπορεί να το θεωρήσει κανείς ως θετικό, είναι η ανάσχεση του ρυθμού πτώσης των εισπράξεων, σε σχέση με άλλες χρονιές αλλά και η εξισορρόπηση του αριθμού των λουκέτων.
Έχουμε ακόμα να διανύσουμε ένα διάστημα στην εκπτωτική περίοδο στο τέλος του οποίου θα γίνει και ο τελικός απολογισμός. Ελπίζουμε σε ένα ανεκτό γενικό αποτέλεσμα, με επόμενο στόχο την επόμενη τουριστική σαιζόν βαδίζουμε προσεκτικά και συγκρατημένα αισιόδοξα σε μία αγορά που θα υποστεί τεράστιες αλλαγές τα επόμενα χρόνια».
Όπως αναφέρει πάντως, οι προκλήσεις για το ροδιακό εμπόριο είναι μπροστά μας και θα πρέπει ο επιχειρηματικός κόσμος νατις αντιμετωπίσει, με φρέσκες ιδέες, καινοτόμα επιχειρηματικά σχέδια και πολλή δουλειά.
https://www.dimokratiki.gr/05-02-2020/i-topiki-agora-vrisketai-se-katastasi-cheimerias-narkis/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.