Τοπικές Ειδήσεις

Με ταχείς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες για την επέκταση του ξύλινου πεζόδρομου

Με ταχείς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες για την επέκταση του ξύλινου πεζόδρομου στο πλαίσιο του έργου «Ανάπλαση εισόδου Κολόνας – Ξύλινος Πεζόδρομος», που θα προσδώσει αισθητική και θα αλλάξει την εικόνα της ευρύτερης περιοχής.
Οι εργασίες, με βάση τη συμβατική υποχρέωση του εργολάβου είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθούν εντός του Φεβρουαρίου, ωστόσο λόγω αντικειμενικών δυσκολιών που προέκυψαν τόσο λόγω της πανδημίας όσο και λόγω της πρόσφατης κακοκαιρίας, είναι πιθανόν αυτό να συμβεί το αργότερο εντός του Μαρτίου,
Ηδη ξεκίνησε η τοποθέτηση του μεταλλικού σκελετού, που είναι ουσιαστικά το τελευταίο στάδιο των εργασιών πριν την συναρμολόγηση του ξύλινου πεζόδρομου. Το αμέσως επόμενο στάδιο του έργου προβλέπει τη δημοπράτηση του τμήματος από τον κόμβο της περιοχής «Κόβα» μέχρι και το τέλος του υφιστάμενου ξύλινου πεζόδρομου που πλέον έχει γίνει σημείο αναφοράς για τη Ρόδο.
Η υλοποίηση του έργου θα αλλάξει εντελώς ολόκληρο το ανατολικό μέτωπο της πόλης, αυτό που θα φτάνει έως την Ακαντιά. Παράλληλα περιλαμβάνει και την ανάπλαση της Θαλασσινής Πύλης. Συνολικά ο προϋπολογισμός του έργου ξεπερνά τα 2,5 εκατ ευρώ.
Μάλιστα με απόφαση του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου αυξήθηκε η χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους της Περιφέρειας, για το έργο της επέκτασης του ξύλινου πεζόδρομου επί της οδού Αυστραλίας έως το λιμάνι της Ακαντιάς, στην πόλη της Ρόδου.
Όπως έχει ανακοινωθεί ήδη από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης και τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Επενδύσεων- ΕΣΠΑ, το έργο «Ανάπλαση παραλιακής ζώνης από Θαλασσινή Πύλη μέχρι Λιμένα Ακαντιάς (Τμήμα Α-ΣΤ)» εντάσσεται στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Ειδικού Σκοπού για το Νότιο Αιγαίο 2017-2020, ύψους 1,7 εκατ. ευρώ. Το συνολικό κόστους του έργου αγγίζει τα 2,6 εκατ. ευρώ και το υπολειπόμενο ποσό των 900.000 €, θα καλυφθεί από ίδιους πόρους του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ν. Δωδεκανήσου.
Ουσιαστικά πρόκειται για το τμήμα της ανάπλασης της παραλιακής ζώνης της Μεσαιωνικής Πόλης και το έργο περιλαμβάνει τη διαμόρφωση του σημαντικότερου σημείου των παράλληλων οχυρώσεων της Θαλασσινής Πύλης και όλο το χερσαίο τμήμα έως την ακτογραμμή, στην οποία θα συνεχιστεί η κατασκευή ποδηλατοδρόμου και ξύλινου πεζόδρομου. Το μεγάλο και σημαντικό αυτό έργο συνδέει τα λιμάνια του Μαντρακίου, της Κολόνας, του Τουριστικού και της Ακαντιάς, αναπλάθοντας τη διαδρομή μεταξύ των Μεσαιωνικών Τειχών και της θάλασσας.
Αποτελεί τμήμα του συνολικού έργου «Ανάπλαση Παραλιακής Ζώνης από Θαλασσινή Πύλη μέχρι Λιμένα Ακαντιάς» και περιλαμβάνεται στις δράσεις της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης (ΣΒΑΑ) περιοχής Κόβα Δήμου Ρόδου, καθώς αποτελεί την είσοδο στην εν λόγω περιοχή και αφορά στην επέκταση ξύλινου πεζόδρομου πλάτους 4 μέτρων και ποδηλατόδρομου πλάτους 2,5 μέτρων, συνολικού μήκους 364 μέτρων, επί της οδού Αυστραλίας – από την συμβολή των οδών Καναδά και Βύρωνος – ως το λιμάνι της Ακαντιάς.
Σημειώνεται ότι το σύνολο των πόρων του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Νοτίου Αιγαίου, που αφορούν σε δράσεις βιώσιμης αστικής ανάπτυξης, διατέθηκαν στον Δήμο Ρόδου με πρωτοβουλία του περιφερειάρχη, Γιώργου Χατζημάρκου.
Το έργο, αποτελεί ουσιαστικά προϊόν της συνεργασίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου με την Εφορεία Αρχαιοτήτων, τη Διεύθυνση Μεσαιωνικής Πόλης του Δήμου Ρόδου που επιμελήθηκαν αρχικά την αρχιτεκτονική μελέτη και στη συνέχεια ανέλαβε ο αρχιτέκτονας κ. Ανδρέας Μιχαηλίδης:

Η ΜΕΛΕΤΗ
Η μελέτη στηρίζεται στον επαναπροσδιορισμό μιας άλλης αντίληψης για τον χώρο, με την ιεράρχηση νέων αναγκών και στόχων. Η αναζήτηση και διατύπωση διαφορετικών αρχών κρίνεται απαραίτητη για την ανάδειξη των τειχών και του περιβάλλοντος χώρου και την προστασία τους. Βασικό στοιχείο της πρότασης είναι ο συνολικός σχεδιασμός που διαμορφώνει το χώρο κάτω από ένα γενικότερο φάσμα επιλογών που διέπουν ολόκληρη την περιοχή μελέτης.
Καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση παίζει η ιστορία του χώρου, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η περιοχή και ο συσχετισμός του υδάτινου στοιχείου με τα τείχη.
Αναζητήθηκαν σχεδιαστικές λύσεις που επιτυγχάνουν την αρμονική συνύπαρξη του μνημειακού συνόλου με τις απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής, έτσι ώστε ο χώρος να αποτελέσει την σκηνή μιας σειράς μικρών αλλά σημαντικών μεταμορφώσεων. Η οργάνωση του χώρου επιτυγχάνεται με διαδρομές δίπλα στη θάλασσα και πλατείες με κεντρικό σημείο ενδιαφέροντος το χώρο μπροστά στη Θαλασσινή Πύλη που μετατρέπεται σε κέντρο όλου του παραλιακού μετώπου, συνδυάζοντας τη δημόσια χρήση του χώρου με αναψυχή και πολιτιστικές λειτουργίες.
Ο αναλυτικός σχεδιασμός των επιμέρους διαμορφώσεων σε κλίμακα μελέτης εφαρμογής είναι αναγκαίος, αφού είναι ο μοναδικός τρόπος να επιτευχθεί το ενιαίο ύφος που προαναφέρθηκε ως βασική παράμετρος σχεδιασμού αλλά και ελαχιστοποίησης του οπτικού «θορύβου» που μαστίζει την περιοχή. Η παράμετρος αυτή θα πρέπει να διασφαλιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης και συντήρησης του έργου από τους φορείς ελέγχου επεμβάσεων στην ΠΠ.
Στο ίδιο πνεύμα έχει μελετηθεί διεξοδικά και ο αστικός εξοπλισμός που θα πλαισιώσει το χώρο, με αυστηρές προδιαγραφές και αυστηρά καθορισμένα υλικά, ώστε αυτά να τοποθετούνται ανεξάρτητα με την πορεία υλοποίησης των επιμέρους τμημάτων της μελέτης. Στον αστικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται και οι απαραίτητες εγκαταστάσεις που αφορούν στους λιμενικούς χώρους και αναφέρονται στην εξυπηρέτηση των σκαφών και των επιβατών. Επισημαίνεται και εδώ η σπουδαιότητα της συνεργασίας και του ελέγχου καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης και συντήρησης του έργου από τους φορείς ελέγχου (Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου), το Λιμενικό Ταμείο και τη Δ/νση Μεσαιωνικής Πόλης του Δήμου Ρόδου.
ΤΟ ΕΡΓΟ
Το έργο εκτείνεται κατά μήκος της παραλιακής ζώνης από την πύλη του Αποστόλου Παύλου έως την είσοδο του λιμένα Ακαντιάς. Σε όλο το μέτωπο θα κατασκευαστεί νέος ποδηλατόδρομος συνολικού μήκους 1.433,00 μ. με πλάτος 2,50 μ. και νέος ξύλινος πεζόδρομος μήκους 861,00 μ. με πλάτος 4,00 μ. σε συνέχεια του ήδη υφιστάμενου.
Συμπληρωματικά έργα στην γενικότερη επέμβαση είναι η ανάπλαση της Θαλασσινής Πύλης σε περιοχή έκτασης 4.500 τ.μ. η νέα είσοδος του λιμανιού, και η ανάπλαση των υπαίθριων χώρων αναψυχής, έκτασης 3.000 τ.μ. που προκύπτουν από την κατάργηση του τμήματος του παραλιακής οδού στη θέση του Προμαχώνα της Ακτής Προμηθέως.
Η Θαλασσινή Πύλη αποκτά νέο πρόσωπο με την απομάκρυνση των τροχοφόρων και τη δημιουργία χώρου καθιστικών, χώρου περιπάτου και αναψυχής, με φόντο τα μεσαιωνικά τείχη.
Το ξύλο, ο πωρόλιθος, τα βοτσαλωτά δάπεδα και η πέτρα Λάρδου κυριαρχούν, όπως άλλωστε και στο εσωτερικό της Μεσαιωνικής Πόλης.
Νερά τρεχάμενα συμπληρώνουν το σκηνικό, συμβολίζοντας το στοιχείο του νερού που προσπαθεί να πλησιάσει τα τείχη.
Νέα είσοδος του εμπορικού λιμένα δημιουργείται ανεβάζοντας το επίπεδο των προδιαγραφών για την αναβάθμιση των παρεχόμενων και ασφαλέστερων υπηρεσιών του λιμανιού προς τους ταξιδιώτες.
Νέα ρύθμιση της κυκλοφορίας με κυκλικό κόμβο στου “Κόβα” και μονοδρόμηση της παραλιακής περιμέτρου των τειχών.
Η δημιουργία του νέου διώροφου πάρκινγκ 700 θέσεων και του Μουσείου Καραβομαραγκών, είναι δύο συνοδά έργα που θα συμπληρώσουν σε αμέσως επόμενη φάση το έργο.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου