Τοπικές Ειδήσεις

Απαράδεκτες οι εικόνες εντός κι εκτός, στο κεντρικό λιμάνι της Ρόδου

• Χωρίς ασφάλεια οι εργαζόμενοι αλλά και οι επιβάτες που έρχονται στους χώρους του διαβατηριακού ελέγχου • Β. Βαγιανάκης: το Λιμενικό Ταμείο έχει ζητήσει να τους παραχωρήσουν τους χώρους για αξιοποίηση

Αδιανόητες είναι οι εικόνες που αντικρίζουν όσοι χρησιμοποιούν τους χώρους του διαβατηριακού ελέγχου στο κεντρικό λιμάνι της Ρόδου, με τις συνθήκες ασφάλειας να είναι απαράδεκτες τόσο για όσους εργάζονται εκεί όσο και για τους εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες που πρέπει να περάσουν από έλεγχο ή χορήγηση βίζας. Πρόκειται για τους χώρους όπου στεγάζονται οι αστυνομικές υπηρεσίες, το τελωνείο, οι αποθήκες του τελωνείου, το κυλικείο και ο χώρος όπου βρίσκονται τα κατασχεμένα οχήματα.
Αυτό υπογράμμισε χτες, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, κ. Βασίλης Βαγιανάκης, ο οποίος ξενάγησε τους δημοσιογράφους στους χώρους, αναδεικνύοντας την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί σε αυτούς, εντός και εκτός.
«Δεν έχουμε σταματήσει να ασκούμε πιέσεις, για να απομακρυνθούν τα κατασχεμένα οχήματα που βρίσκονται στο λιμάνι και όποιος αποβιβάζεται από τα πλοία, έρχεται σε επαφή με ένα απαράδεκτο θέαμα. Διεκδικούμε τα αυτονόητα. Αυτό που ζητάμε είναι να εφαρμοστεί ο νόμος, που δίνει το δικαίωμα στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, να έχει τη χρήση και την εκμετάλλευση των κτηρίων που βρίσκονται εντός της χερσαίας λιμενικής ζώνης για να μπορέσουμε, αφενός να βελτιώσουμε την εικόνα, αφετέρου να υλοποιήσουμε αυτά που ζητούν οι εταιρείες κρουαζιέρας.
Έχουμε κάνει όλες τις απαραίτητες κινήσεις. Νομίζω πως δεν θα αποφύγουμε την δικαστική οδό, για τα αυτονόητα. Οι υπηρεσιακοί από το Τελωνείο έχουν όλη την καλή διάθεση να συνεργαστούν για να βελτιωθεί η κατάσταση, αλλά το θέμα μένει στάσιμο χρόνια. Πρέπει να φτιαχτούν, επιτέλους, αυτά τα κτήρια. Οι εικόνες είναι τριτοκοσμικές… Θα έπρεπε να μεριμνήσουν όλες οι υπηρεσίες συν την αρχαιολογία…»
Την ίδια ώρα, οι συνθήκες στους χώρους, όπου γίνονται οι διαβατηριακοί έλεγχοι είναι αφενός απαράδεκτες, αφετέρου εγκυμονούν πολλούς κινδύνους για όσους το χρησιμοποιούν (εργαζόμενους, αστυνομικούς και επιβάτες –όπως δείχνουν και οι φωτογραφίες που δημοσιεύει σήμερα η “δ”).
Επιπλέον, ο κλιματισμός είναι ασθενής για τους εκατοντάδες επιβάτες που έρχονται για έλεγχο διαβατηρίων και χορήγηση βίζας, με αποτέλεσμα να είναι αναγκασμένοι όλοι να αντιμετωπίζουν συνθήκες… αφόρητης ζέστης στην αναμονή. Ακόμη και η είσοδος – έξοδος δεν είναι ασφαλής με αποτέλεσμα να σημειώνεται συνωστισμός.
Σημειώνεται ότι φέτος, τα δρομολόγια πλοίων από την Τουρκία ξεκινούν στις 6 Φεβρουαρίου…

ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ
Αναφερόμενος στα έργα του Λ.Τ. που είναι σε εξέλιξη, αναφέρθηκε στον ξυλοπεζόδρομο καθώς επίσης και σε ένα έργο που εκτελεί η ΔΕΥΑ Ρόδου, που προκαλεί ταλαιπωρία λόγω των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που έχουν γίνει.
«Ο ξυλοπεζόδρομος προβλέπει να επεκταθεί μέχρι το τουριστικό λιμάνι και θα έχει σαν αποτέλεσμα να βελτιωθεί η κυκλοφορία, αλλά και να διευκολυνθούν οι πεζοί, τα ΑμεΑ και οι επισκέπτες της κρουαζιέρας. Παράλληλα, συνεχίζουμε τη βελτίωση των εγκαταστάσεων στο λιμάνι της Ακαντιάς. Από τα 52 σκάφη που υπήρχαν εκεί, εγκαταλελειμμένα καταφέραμε να απομακρύνουμε τα 39 –έχουν μείνει 13, εκ των οποίων τα 3 θα απομακρυνθούν μέσα στις επόμενες μέρες. Όσα θα μείνουν είναι κατασχεμένα και πρέπει να ακολουθηθούν κάποιες άλλες διαδικασίες, στις οποίες εμπλέκονται άλλες υπηρεσίες προκειμένου να απομακρυνθούν».
Την ίδια ώρα, αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες ασφαλτόστρωσης στην Ακαντιά όπου θα γίνει χωροθέτηση για τις νταλίκες και τα φορτηγά ώστε να έχουν δικό τους χώρο στάθμευσης και να αποφεύγεται η άναρχη κατάσταση που κυριαρχεί.
«Το Λ.Τ. εκτελεί εργασίες συντήρησης σε όλα τα λιμάνια περιοχής ευθύνης του, σε προσκρουστήρες, σε τοιχία, κάγκελα κ.λπ. ενώ, προχωράει για δημοπράτηση το έργο του μόλου για τα ημερόπλοια. Όταν αυτό ολοκληρωθεί, θα δώσει μία μεγάλη ανάσα στο κέντρο της πόλης αφού τα ημερόπλοια, θα μεταφερθούν από το Μανδράκι, σε άλλο χώρο. Αν όλα κυλήσουν ομαλά, θα είναι έτοιμο στα επόμενα δύο χρόνια. Επιπλέον, αναμένεται να ξεκινήσει η περίφραξη της Ακκαντιάς για να κλείσει το λιμάνι και να μπορέσει να μπει μία τάξη στην εύρυθμη λειτουργία του».

Εκ παραλλήλου, ολοκληρώνονται οι μελέτες για το έργο στην Κάμειρο (σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου) ενώ, για το Πλημμύρι είναι σε εξέλιξη η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Όσον αφορά στο λιμανάκι των Φανών, απομακρύνονται τα φερτά υλικά και το Λ.Τ. θα εκπονήσει νέα μελέτη για την επίλυση του προβλήματος. Άλλα έργα και παρεμβάσεις θα γίνουν σε Σύμη, Τήλο και άλλα νησιά περιοχής ευθύνης του Λ.Τ.
Σχετικά με την κρουαζιέρα, βούληση της δημοτικής αρχής είναι να ξεκινήσει το Home Porting με μία από τις εταιρίες να ενδιαφέρεται να ξεκινήσει (δοκιμαστικά) με 750 άτομα που θα αποβιβαστούν και άλλα τόσα, θα επιβιβαστούν για να ξεκινήσουν από τη Ρόδο το ταξίδι τους. «Το πλοίο θα μείνει για τρεις μέρες στο νησί και θα είναι η αρχή για την εφαρμογή του μέτρου» -όπως ανέφερε ο κ. Βαγιανάκης.
Για φέτος, αναμένονται πάνω από 450 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων (102 παραπάνω σε σχέση με το 2024).
«Το πρόβλημα είναι ότι οι εταιρείες ενδιαφέρονται, αλλά δεν έχουμε χώρους. Αυτό λειτουργεί σαν ανασταλτικός παράγοντας για την ανάπτυξη –περαιτέρω- της κρουαζιέρας» όπως είπε.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου