Ο τουρισμός είναι η πιο ευαίσθητη, βαριά βιομηχανία. Αυτό αποδείχθηκε από τα όσα έγιναν στο παρασκήνιο τις τελευταίες ημέρες σχετικά με την τουρκική άσκηση στο Αιγαίο και τα όσα ακολούθησαν μέχρις ότου αυτή ακυρωθεί.
Η κρουαζιέρα δέχεται τα τελευταία χρόνια μεταβολές από ιδιαίτερα σκληρούς παράγοντες. Τα καράβια γίνονται όλο και πιο μεγάλα, ενώ την ίδια στιγμή οι τιμές της κρουαζιέρας πέφτουν. Ετσι, από προνόμιο των λίγων, η κρουαζιέρα ως αναψυχή έχει γίνει η επιλογή των πολλών, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τις ίδιες τις εταιρείες που διαχειρίζονται τις «πλωτές πολιτείες».
Η Ρόδος, ως ενδιάμεσο λιμάνι προορισμού τα τελευταία χρόνια έχει περάσει από σημαντικές διακυμάνσεις. Αυτές είχαν ως αποτέλεσμα να χαθούν εκατοντάδες προσεγγίσεις και γι’ αυτό ευθύνεται τόσο η κατάσταση στο λιμάνι, όσο και η γενικότερη τάση που επικρατεί με τις κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο.
Συνολικά, από σήμερα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους το τουριστικό λιμάνι (προβλήτας των Αγγέλων) θα δεχθεί 380 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων. Ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο χαμηλός, λόγω των περιορισμένων υποδομών που διαθέτει το νησί. Όμως επειδή η Ρόδος ως προορισμός έχει ζήτηση και για τις εταιρείες κρουαζιέρας εξακολουθεί να εμπεριέχει κέρδη, ο αριθμός 380 είναι κατά κάποιο τρόπο το «μαξιλάρι» κάτω από το οποίο θα είναι δύσκολο να πέσουν κατ’ έτος οι προσεγγίσεις.
Το θέμα είναι ότι όσο κυλάει ο χρόνος, οι εταιρείες κρουαζιέρας ετοιμάζουν το πλάνο των επομένων ετών. Ετσι για το έτος 2016 ήδη έχουν προγραμματιστεί 177 προσεγγίσεις για τη Ρόδο, ενώ για το 2017 ήδη υπάρχουν 30 προγραμματισμένες προσεγγίσεις. Αυτό σημαίνει ότι οι τοπικές αρχές δεν έχουν άλλο χρόνο για χάσιμο. Απαιτούνται άμεσες παρεμβάσεις ώστε από το επόμενο έτος να τεθεί ένα τέρμα στην πορεία μείωσης και να ξεκινήσει ξανά η ανάκαμψη του θαλάσσιου τουρισμού.