Τοπικές Ειδήσεις

Ούτε οι χειμερινές εκπτώσεις έφεραν την “Ανοιξη” στην αγορά

Εντονος είναι ο προβληματισμός που προκύπτει από την ολοκλήρωση της εκπτωτικής περιόδου καθώς η μείωση σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα έφτασε μέχρι και το 20%, προκαλώντας σπαζοκεφαλιά σε εμπόρους και καταστηματάρχες.
Ενδεικτικό της στασιμότητας που επικρατεί στην τοπική αγορά είναι πως το 60% των τοπικών επιχειρήσεων ανέφερε μείωση τζίρου από 10 έως και 20% (!) με τις εκπτώσεις να ξεπερνούν σε πολλές περιπτώσεις το 50% ακόμα και το 60% της αρχικής τιμής.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου κ. Κ. Σπανό, παρ΄ότι ούτε φέτος ο πήχης μπήκε πολύ ψηλά, εντούτοις τα ταμειακά αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά.
«Στις 29 Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκε και επισήμως η χειμερινή εκπτωτική περίοδος. Ως γενική εικόνα η χειμερινή εκπτωτική περίοδος, ούτε και εφέτος, φάνηκε να προσδίδει δυναμική και κίνηση στην αγορά, ικανή να την ξεκολλήσει από την στασιμότητα. Παρ’ ό,τι από την αρχή ο πήχης δεν ήταν πολύ ψηλά και οι προσδοκίες συγκρατημένες, καταφέραμε ακόμα μία φορά να περάσουμε από κάτω καθώς στην πλειοψηφία των επιχειρήσεων δεν έφεραν τα αναμενόμενα ταμειακά αποτελέσματα. Αν και υπάρχουν διαφοροποιήσεις ανάλογα με το είδος το 60% των επιχειρήσεων ανέφερε ότι είχε μείωση τζίρου από 10 έως 20%. Ένα άλλο 30% δήλωσε μικρή αρνητική ή μηδενική μεταβολή τζίρου και ένα 10% που δήλωσε ότι ο τζίρος τους ήταν οριακά μεγαλύτερος ή μεγαλύτερος σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Στην πλειονότητα των επιχειρήσεων τα ποσοστά των εκπτώσεων κυμάνθηκαν μεταξύ 20 και 50% αλλά υπήρξαν και περιπτώσεις που, ειδικά προς το τέλος των εκπτώσεων, ξεπέρασαν και το 60% σε μία προσπάθεια να παρακινηθεί το καταναλωτικό κοινό έστω και σε αγορές της τελευταίας στιγμής. Παρόλα ταύτα δεν υπήρξε η ανάλογη ανταπόκριση», λέει ο κ. Κ. Σπανός.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, η αγοραστική κίνηση με βάση την θέση τους στην αγορά, την επισκεψιμότητα και την προτίμηση των καταναλωτών αποτυπώνεται ως εξής: Οι αλυσίδες είναι αυτές που προσελκύουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και τους περισσότερους καταναλωτές, να ακολουθούν τα καταστήματα franchise και έπειτα τα τοπικά καταστήματα.
«Η ανάλυση των στοιχείων που έχουμε, καθώς και η εμπειρία μας από την αγορά, οδηγούν στην διαπίστωση του γεγονότος της παγίωσης των καταναλωτικών επιλογών σε στοχευμένες, επιλεκτικές αγορές και όχι στις μαζικές. Η σχέση τιμής ποιότητας , αν η τιμή πώλησής του αποτελεί πραγματική ευκαιρία, αλλά και ο βαθμός αναγκαιότητας κτήσης του προϊόντος, είναι οι κύριες μεταβλητές αξιολόγησης της προτεραιότητας αγοράς των ειδών που είναι απαραίτητα. Αυτή η αξιολόγηση είναι που κάνει πλέον ένα προϊόν ελκυστικό στην περίοδο των εκπτώσεων. Οι λόγοι που η αγορά παρουσιάζει την εικόνα αυτή είναι λίγο πολύ γνωστοί. Περιορισμένη ρευστότητα, εποχικότητα της απασχόλησης, οι καθημερινές αλλά και αυξημένες φορολογικές υποχρεώσεις των τελευταίων ετών, είναι αυτές που στερούν πόρους από τους καταναλωτές αλλά είναι αυτή που ορίζει την κίνηση», επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Περαιτέρω σημειώνει πως όσο και να λέμε ότι η αγορά είναι κλίμα, αυτό αποτελεί περισσότερο ψυχολογικό παράγοντα και ελάχιστα επηρεάζει το τελικό ταμειακό αποτέλεσμα. «Από την στιγμή που δεν υπάρχει πιστωτική επέκταση, η ρευστότητα των καταναλωτών, που επί της ουσίας είναι η αγοραστική τους δύναμη, είναι το υπολειπόμενο διαθέσιμο εισόδημά τους μετά από την πληρωμή των υποχρεώσεων. Και αυτό δεν είναι μεγάλο ή αρκετό για να δώσει ώθηση στην αγορά. Ταυτόχρονα οι τοπικές επιχειρήσεις δέχονται μεγάλη πίεση από την εδραίωση των μεγάλων αλυσίδων, καθώς και από την ραγδαία αύξηση των αγορών μέσω διαδικτύου. Ειδικότερα σε αυτό το κομμάτι, οι αγορές από τα eshop, εκτός των υπηρεσιών, εκτιμάται ότι έχουν ξεπεράσει το 20% του συνόλου των αγορών που πραγματοποιούν οι καταναλωτές. Στους νέους το ποσοστό αυτό σε κάποια είδη ξεπερνά και το 50%».
Σύμφωνα με τον κ. Σπανό, η έλλειψη χρηματοδοτικών εργαλείων, με λογικό κόστος, για επενδύσεις σε συνδυασμό με τις αυξημένες φορολογικές υποχρεώσεις, την εξάντληση των αποθεματικών, είναι παράγοντες που ασκούν μεγάλη πίεση και προκαλεί ασφυξία στις μικρές επιχειρήσεις σε μία αγορά που μεταβάλλεται, αναδιαμορφώνεται και επαναπροσδιορίζεται σε όλα τα επίπεδα.
Επιπλέον, εμφανίζεται απαισιόδοξος τόσο για την πορεία των ενδιάμεσων εκπτώσεων όσο και την νέα τουριστική περίοδο, καθώς στα ήδη γνωστά προβλήματα ήρθαν να προστεθούν και οι επιπτώσεις από την εμφάνιση του κορωνοϊού που όπως όλα δείχνουν, θα μας απασχολήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα ακόμα: «Επόμενος στόχος είναι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις αλλά και η επικείμενη τουριστική σεζόν. Η αρνητική εξέλιξη όμως της πρόσφατης εμφάνισης του κορωνοϊού, έχει κάμψει τα πρώτα θετικά σημάδια για αύξηση των επισκεπτών και έχει προκαλέσει προβληματισμό για την τελική έκβασή της θα μου επιτρέψετε να διατηρήσω τις επιφυλάξεις μου για την ταμειακή απόδοσή της. Οι προκλήσεις για το ροδιακό εμπόριο είναι μπροστά μας. Το τοπίο είναι κάπως θολό και ο δρόμος δύσβατος. Χρειάζονται προσεκτικές κινήσεις. Η μόνη συνταγή που υπάρχει για να τις αντιμετωπίσουμε είναι φρέσκες ιδέες, καινοτόμα προϊόντα και δουλειά», καταλήγει ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου