Εκτός από κωδικούς οι επιτήδειοι αλιεύουν και κρίσιμα στοιχεία που χρησιμοποιούνται για τις ενημερώσεις και τη λήψη των κωδικών αυτών καθώς και σχετικούς λογαριασμούς Viber κλπ. Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές.
Μεγάλη είναι η έξαρση σε περιστατικά απάτης και υποκλοπής χρημάτων από τραπεζικούς λογαριασμούς. Οι δράστες χρησιμοποιούν για την εξαπάτηση προηγμένες μεθόδους «κοινωνικής μηχανικής» οι οποίες περιλαμβάνουν την αλίευση στοιχείων μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή SMS σε συνδυασμό με τη χρήση προηγμένων λογισμικών υποκλοπής.
Είναι πολύ σημαντικό στοιχείο το ότι τα στοιχεία τα οποία εκμεταλλεύονται οι δράστες για την πραγματοποίηση της υποκλοπής δεν περιορίζονται μόνο στους κωδικούς της ηλεκτρονικής τραπεζικής και τους κωδικούς επαλήθευσης αλλά περιλαμβάνουν και στοιχεία όπως το ονοματεπώνυμο και τον τηλεφωνικό αριθμό ο οποίος χρησιμοποιείται για τις ενημερώσεις και τη λήψη των κωδικών αυτών καθώς και σχετικούς λογαριασμούς Viber κ.λπ.
Σε πολλές περιπτώσεις με τα παραπάνω στοιχεία οι δράστες εκμεταλλεύονται κενά ασφαλείας και υποκλέπτουν τους κωδικούς επαλήθευσης χωρίς την καταχώρηση τους από το θύμα.
Για την προστασία του καταναλωτή από τέτοιου είδους ενέργειες, ειδικοί συνιστούν:
Μην απαντάτε κανένα μήνυμα που φαίνεται να προέρχεται από κάποιο τραπεζικό οργανισμό
Μην ακολουθείτε συνδέσμους ή κουμπιά που περιέχονται σε αντίστοιχα μηνύματα για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε ενέργειας
Μην ανοίγετε συνημμένα αρχεία σε σχετικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Για όποια ενέργεια θέλετε να πραγματοποιήσετε σχετικά με τον τραπεζικό σας οργανισμό προηγηθείτε απευθείας στην ιστοσελίδα της τράπεζας και πραγματοποιήστε σύνδεση μόνο από εκεί.
Αν αμφιβάλλετε για την γνησιότητα κάποιου μηνύματος επικοινωνήστε τηλεφωνικώς με την τράπεζα στους δημοσιοποιημένους αριθμούς τηλεφώνου της (όχι σε τυχόν αριθμούς που αναφέρονται σε κάποιο μήνυμα) ή επισκεφθείτε κάποιο κατάστημα.
Εάν η τράπεζα έχει κάποιο θέμα για το οποίο απαιτείται η προσοχή σας θα σας ενημερώσει σχετικά όταν συνδεθείτε στην επίσημη ιστοσελίδα e-banking
Mην παρέχετε προσωπικά στοιχεία (συμπεριλαμβανομένου του ονοματεπώνυμού σας και του τηλεφωνικού σας αριθμού) σε άγνωστους συνδέσμους ή μηνύματα.
Kaθε φορά που εισέρχεστε σe e-banking σύστημα, πριν εισάγετε τα στοιχεία σας ελέγξτε προσεκτικά ότι η ηλεκτρονική διεύθυνση είναι η σωστή και επαληθεύστε ότι εμφανίζεται η σχετική ένδειξη ασφαλούς σύνδεσης (λουκετάκι),
Τέλος, θυμηθείτε ότι οποιοσδήποτε, ασχέτως των γνώσεων του και της εμπειρίας του, μπορεί να πέσει θύμα σχετικής απάτης οπότε δεν εφησυχάζουμε και προσπαθούμε να είμαστε πάντα προσεκτικοί.
Πηγή euro2day.gr