Ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα για την εξέλιξη του θαλάσσιου τουρισμού στο νησί της Ρόδου καθώς στο πρώτο πεντάμηνο καταγράφεται αύξηση της τάξης του 18,2% ενώ μόνον τον Μάιο, καταγράφεται αύξηση 6%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα, ο προϊστάμενος του τμήματος ελέγχου στο τουριστικό λιμάνι της Ρόδου, κ. Παναγιώτης Ντόκος:
• Στο πρώτο πεντάμηνο του 2018 κατέπλευσαν στο λιμάνι της Ρόδου 41 κρουαζιερόπλοια μεταφέροντας 45.563 επιβάτες
• Στο αντίστοιχο πρώτο πεντάμηνο του 2019 κατέπλευσαν στο λιμάνι της Ρόδου 43 κρουαζιερόπλοια μεταφέροντας 55.685 επιβάτες, αύξηση της τάξης του 18,2%
• Τον Μάιο του 2018 κατέπλευσαν στο λιμάνι της Ρόδου 25 κρουαζιερόπλοια μεταφέροντας 30.129 επιβάτες
• Τον Μάιο του 2019 κατέπλευσαν στο λιμάνι της Ρόδου 25 κρουαζιερόπλοια αλλά μετέφεραν παραπάνω επιβάτες: 32. 779, με αύξηση της τάξης του 6%.
Ενθαρρυντικά μηνύματα για την Ανατολική
Μεσόγειο
Από τα στοιχεία αυτά, προκύπτει ότι ο θαλάσσιος τουρισμός εξελίσσεται (σταδιακά) με αυξητικές τάσεις για την Ρόδο, κάτι που δείχνει ότι υπάρχει αισιοδοξία για αύξηση κατά την διάρκεια της φετινής σεζόν.
Για τη χώρα μας, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, για το 2019 προβλέπεται αύξηση 7% στην κρουαζιέρα.
Σύμφωνα πάντως και με τις πρόσφατες ανακοινώσεις που έγιναν στο 5ο Posidonia Sea Tourism Forum, η κρουαζιέρα στην Ελλάδα έχει θετικές προοπτικές καθώς η χώρα μας θα επωφεληθεί από την προβλεπόμενη αύξηση επιβατών στη Μεσόγειο.
Σήμερα η Ελλάδα, βάσει των εταιρειών κρουαζιέρας κατέχει μερίδιο 10% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή της Μεσογείου, ένα σημαντικό ποσοστό παγκοσμίως, με δεδομένο ότι η περιοχή κατατάσσεται στη δεύτερη θέση μετά την Καραϊβική όσον αφορά τις πολλαπλές επιλογές δρομολογίων.
Η Ελλάδα και ολόκληρη η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου θα επωφεληθούν σημαντικά από την προβλεπόμενη αύξηση κατά 22,2% σε αριθμούς επιβατών και κατά 19,8% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων για το σύνολο της περιοχής της Μεσογείου το 2019 –αφού οι γεωπολιτικές συνθήκες δείχνουν τάσεις βελτίωσης.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους μεγάλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα, η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου διανύει μια καλή περίοδο ανάπτυξης και η προγραμματισμένη δραστηριοποίηση 25 νέων, πολυτελών κρουαζιερόπλοιων στην τοπική αγορά το επόμενο διάστημα θα δώσει επιπλέον ώθηση στα μικρότερα λιμάνια και την ευκαιρία να διαφοροποιηθούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Ο Θανάσης
Θεοχαρόπουλος
Πρόσφατα, ο νέος υπουργός τουρισμού κ. Θανάσης Θεοχαρόπουλος δήλωσε σχετικά: «Για την Ελλάδα η κρουαζιέρα αποτελεί έναν από τους κρίσιμους πυλώνες του ελληνικού τουρισμού, που είναι αποφασιστικός τομέας για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Η Ελλάδα έχει αναμφισβήτητα συγκριτικά πλεονεκτήματα στον τομέα της κρουαζιέρας λόγω του συνδυασμού της ομορφιάς, του φυσικού της ανάγλυφου και του θαλάσσιου πλούτου της, με την ιστορία και τον πολιτισμό της αλλά και τη σύγχρονη πολιτιστική δημιουργία της. Με μια ακτογραμμή που ξεπερνά τα 16.000 χλμ. και πληθώρα νησιών που μπορούν να ικανοποιήσουν όλες τις προτιμήσεις αλλά και πλούσια παραγωγή παραδοσιακών και μοναδικών προϊόντων, η Ελλάδα αποτελεί έναν ελκυστικό προορισμό κρουαζιέρας για όλο το χρόνο. Η ελληνική κυβέρνηση, στο πλαίσιο μιας Κοινής Ολοκληρωμένης Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής που εκφράζεται μέσω της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, το πρώτο θεσμικό εργαλείο, σχεδιάζει, μεταξύ άλλων, πολιτικές διευκόλυνσης, προωθεί εμπορικά θέματα και πολιτικές προώθησης και προβολής. Στον αναπτυξιακό μας σχεδιασμό για τα επόμενα χρόνια έχουμε στόχο να μπορούν τα λιμάνια και οι υποδομές μας να απαντούν στις σύγχρονες παγκόσμιες τάσεις για αυτό και προωθούμε μια σειρά μέτρων όπως ο εκσυγχρονισμός και η προώθηση των μαρίνων και των υποδομών των λιμανιών, η αυξημένη συνεργασία με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, η προώθηση προορισμών όλης της χώρας και όχι μόνο των φημισμένων προορισμών, ώστε να αξιοποιηθεί το ευρύ δυναμικό της κρουαζιέρας».