Οι φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, είναι δύσκολες –όπως παραδέχεται ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου κ. Ανδρέας Μαρίνος στην «δημοκρατική»- αλλά το μέλλον καθίσταται ιδιαίτερα… ενδιαφέρον!
Στην συνέντευξη που ακολουθεί με αφορμή τις Πανελλαδικές που ήδη ξεκίνησαν, ο κ. Μαρίνος αναφέρεται σε όλες τις παραμέτρους, στις δυσκολίες και στα νέα δεδομένα ενώ κάνει και μια μίνι-αποτίμηση της σχολικής χρονιάς που ολοκληρώθηκε σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια της πανδημίας του κορωνοϊού.
• Κύριε Μαρίνο, να ξεκινήσουμε από τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις. Ποιες είναι οι διαφορές σε σχέση με άλλες χρονιές;
Σε αυτό που πρέπει να επικεντρωθούμε είναι ότι και φέτος θα υπάρξει Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ενώ τα μόρια τα οποία θα συγκεντρώσουν οι υποψήφιοι, θα έχουν έναν διαφορετικό τρόπο ανά σχολή ως προς τον τρόπο υπολογισμού. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει αυτή η χρονιά σχετικά με το τι θα γίνει με τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια. Κι αυτό γιατί έχει άμεση σχέση με την οικονομική κατάσταση των οικογενειών αφού και στην περιφέρεια υπάρχουν εξαιρετικά τμήματα, με πάρα πολύ καλές αξιολογήσεις και προοπτικές –τα οποία, όμως έχουν χαμηλή ζήτηση εξαιτίας του κόστους διαβίωσης αλλά και των αποστάσεων από τα μέρη που προέρχονται οι φοιτητές.
Ένα επιπλέον σημαντικό στοιχείο είναι ότι φέτος θα υπάρχουν πολλαπλές βαθμολογίες. Αυτές θα προκύψουν ανά επιλογή τμήματος για τον κάθε υποψήφιο. Αφού κάθε σχολή θα έχει διαφορετικούς συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων όπως αυτές τέθηκαν από τα διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα, σε πολλές περιπτώσεις θα υπάρχουν διαφορές μεταξύ σχολών, τμημάτων ή κατευθύνσεων του ήδη γνωστικού αντικειμένου. Κι έτσι, ενδέχεται να προκύψουν διαφοροποιήσεις και στον υπολογισμό των μορίων για την εισαγωγή των μαθητών.
Κατά την εκτίμησή μου, θα δούμε πράγματα τα οποία θα είναι διαφορετικά σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη χρονιά.
Π.χ. μπορεί να ξεπεράσει κάποιος τα 700 μόρια μεταξύ παρόμοιων σχολών που υπάρχουν στην επαρχία σε σχέση με αυτές που υπάρχουν στην πρωτεύουσα. Κι αυτό γιατί υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός ομοειδών τμημάτων όπου το καθένα επέλεξε να έχει διαφορετικούς συντελεστές εισαγωγής, πανελλαδικώς για τα εξεταζόμενα μαθήματα. Αυτό δεν θεωρείται κατ’ ανάγκη αρνητικό: κάθε σχολή, θεωρεί ότι κάποια μαθήματα πρέπει να τα πριμοδοτήσει περισσότερο με το αντικείμενο των σπουδών που προσφέρει.
Επιπλέον, άλλαξαν τα δεδομένα εισαγωγής (όπως π.χ. το ύψος) των κοριτσιών σε σχέση με τα αγόρια για τις σχολές λιμενικού, πυροσβεστικής κ.λπ. Είναι θετικό γιατί ανοίγει τον δρόμο για πολλούς φοιτητές.
• Το υπουργείο Παιδείας, έκανε γνωστό πως οι βάσεις θα ανακοινωθούν το πρώτο 10ήμερο του Αυγούστου. Πώς το βλέπετε;
Θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ θετικό. Αφενός, θα μειωθεί πολύ ο χρόνος αγωνίας των υποψηφίων για τα αποτελέσματα, αφετέρου θα έχουν περισσότερο χρόνο για να προετοιμαστούν για τις σπουδές τους (να μεταβούν στην περιοχή όπου είναι η σχολή, να βρουν στέγη κ.λπ.) αξιοποιώντας έτσι, ένα μέρος των καλοκαιρινών διακοπών τους.
• Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής είναι ανεξάρτητη από την δυσκολία των θεμάτων;
Αυτό πρέπει να το διευκρινίσουμε και να το γνωρίζουν οι υποψήφιοι. Η ελάχιστη Βάση Εισαγωγής είναι ανεξάρτητη από την δυσκολία των θεμάτων. Αυτό σημαίνει πως αν κάποιοι υποψήφιοι δεν γράψουν πολύ καλά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής του κάθε τμήματος, θα διαμορφωθεί χαμηλότερα σε σχέση με άλλες χρονιές.
• Πώς ήταν τα δεδομένα της σχολικής χρονιάς που ολοκληρώθηκε για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Πώς ήταν η διδακτέα ύλη;
Θεωρώ ότι οι φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι πάρα πολύ δύσκολες. Τα παιδιά της Α’ και Β’ Λυκείου αφενός δεν έχουν την εμπειρία των εξετάσεων αφετέρου, η ύλη ήταν πολύ αυξημένη. Ωστόσο, αυτές οι εξετάσεις είναι ανταγωνιστικές: που σημαίνει ότι όλοι ανταγωνίζονται για μια καλύτερη εισαγωγή.
• Πώς ήταν η διάθεση των παιδιών που επανήλθαν μετά την διετία της πανδημίας στα σχολεία; Βοήθησε την απόδοσή τους, βελτίωσε την ψυχολογία τους; Πώς το αντιμετωπίσατε αυτό εσείς οι εκπαιδευτικοί;
Πράγματι επέστρεψαν στα θρανία, και ανταποκρίθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τηρώντας όλα τα αυστηρά μέτρα προστασίας (με τα σελφ τεστ, με τις μάσκες μέσα στις τάξεις κ.λπ.) Ωστόσο, υπήρξαν πολλές δυσκολίες. Δηλαδή βρέθηκαν σε ένα περιβάλλον διαφορετικό σε σχέση με την προ-κορωνοϊού εποχή. Τα παιδιά επανήλθαν σε δύσκολες συνθήκες με συνέπεια να μην μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα ύστερα από μια διετία μακριά από τα σχολεία τους, από τους συμμαθητές τους, από τους καθηγητές τους, από τις τάξεις τους. Επίσης, δεν έγραψαν εξετάσεις και διαγωνίσματα. Πάντως λειτούργησε θετικά ως προς την συμπεριφορά τους. Τα παιδιά, τελικά, πειθάρχησαν. Δεν είχαμε παρατράγουδα και κατανόησαν την κατάσταση. Οι γονείς ήταν πολύ συνεργάσιμοι με τους εκπαιδευτικούς και όλα κύλησαν ομαλά.
Πάντως, δεν έλειψαν κάποια προβλήματα ως προς το θέμα της διαχείρισης των κρουσμάτων. Για παράδειγμα, όταν εμφανιζόταν ένα κρούσμα έπρεπε να ειδοποιηθούν οι γονείς, να γίνει ιχνηλάτηση των επαφών τους και να απευθυνθούν σε μία δημόσια δομή υγείας για να κάνουν τεστ ή σε κάποιο φαρμακείο. Καταλαβαίνετε ότι ήταν μια δύσκολη διαδικασία αφού παρουσιάζονταν πολλά κρούσματα από διαφορετικές τάξεις, οπότε αντιλαμβάνεστε πόσο δύσκολη ήταν η διαχείριση.
Εν τέλει, οι εκπαιδευτικοί έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους.
• Η επόμενη σχολική χρονιά θα είναι υπό κανονικότητα;
Προφανώς. Θα υπάρχουν περισσότερα όπλα στην φαρέτρα μας απέναντι στον κορωνοϊό την επόμενη σχολική χρονιά και θα είμαστε ακόμη πιο προτοιμασμένοι για όλα.
• Ως προς τους εμβολιασμούς, πώς εξελίχθηκε η κατάσταση σε παιδιά και καθηγητές;
Οι καθηγητές έχουν ένα τεράστιο ποσοστό εμβολιασμού από την περιοχή μας αφού έφτασαν το 95% -ένα πάρα πολύ υψηλό νούμερο σε σχέση με άλλους κλάδους. Βέβαια, είναι και λογικό αφού ένας εκπαιδευτικός έχει καθημερινά πάρα πολλές επαφές με πολλά παιδιά.
Από την άλλη, σχεδόν όλοι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, εμβολιάστηκαν.
• Για να κλείσουμε, θα ήθελα να στείλετε ένα μήνυμα στους υποψηφίους, που δίνουν φέτος Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Αυτό το οποίο έχει σημασία, είναι ότι η πρόοδος της τεχνολογίας, οι αλλαγές των εργασιακών σχέσεων, οι αλλαγές που συμβαίνουν στο παγκόσμιο στερέωμα, καθιστούν το μέλλον πολύ ενδιαφέρον! Αυτό σημαίνει ότι είτε τα παιδιά περάσουν σε μια σχολή, είτε όχι, παραμένει να έχουν ενδιαφέρον και δεν πρέπει να απογοητεύονται. Να μάθουν να αγωνίζονται, να παλεύουν για τον εαυτό τους και το μέλλον τους και φυσικά, για το καλύτερο και για έναν καλύτερο κόσμο!
https://www.dimokratiki.gr/05-06-2022/andreas-marinos-oi-fetines-panelladikes-exetaseis-einai-dyskoles-alla-to-mellon-kathistatai-idiaitera-endiaferon/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.