Την σημαντική πτώση που παρουσιάζει ο χώρος του τουρισμού κρουαζιέρας θίγει με ερώτημα του στην υπουργό Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά ο βουλευτής της ΝΔ και Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής,Λευτέρης Αυγενάκης.
Ο βουλευτής σημειώνει ότι «Η κρουαζιέρα αποτελεί έναν εξαιρετικά σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Σε διεθνές επίπεδο, παρατηρείται σημαντική αύξηση του τουρισμού κρουαζιέρας, ο οποίος θεωρείται ένας από τους επιμέρους τομείς του τουρισμού που εμφανίζει σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης. Στην Ελλάδα, η ανάπτυξη της κρουαζιέρας έχει ιδιαίτερη σημασία για την τοπική και εθνική οικονομία, για αυτό, άλλωστε, και οι προηγούμενες κυβερνήσεις και οι τουριστικοί φορείς είχαν δώσει έμφαση στη στήριξη, προβολή και ενίσχυση του τουρισμού κρουαζιέρας.»
«Δυστυχώς, η αυξητική τάση των προηγούμενων ετών, ανακόπτεται για φέτος και υπάρχει σημαντική πτώση της κρουαζιέρας για το 2017» ανέφερε ο βουλευτής και συμπληρώνει ότι «Η εξέλιξη αυτή είναι σημαντικά αρνητική, αφού η πτώση έχει ξεπεράσει και τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις. Σε σύνολο χώρας, τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος είναι αποκαλυπτικά: για το 2017 οι προσδοκώμενες αφίξεις είναι 3,316 κρουαζιέρες και 4,474,316 επιβάτες κρουαζιέρας, ενώ το 2016 είχαμε 4,290 αφίξεις κρουαζιέρας και 5,197,118 επιβάτες κρουαζιέρας, το 2015 είχαμε 4,281 αφίξεις κρουαζιέρας και 4,957,743 επιβάτες κρουαζιέρας και το 2014 είχαμε 3,826 αφίξεις κρουαζιέρας και 4,932,373 επιβάτες κρουαζιέρας» .
Ειδικότερα, στο Ηράκλειο της Κρήτης υπάρχει σημαντική πτώση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, που δημιουργεί σημαντική ανησυχία και προβληματισμό σε όλους τους φορείς που ασχολούνται ή /και επηρεάζονται από τον τουρισμό κρουαζιέρας. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: για το 2017 οι προσδοκώμενες αφίξεις είναι 145 κρουαζιέρες και 218,863 επιβάτες κρουαζιέρας, ενώ το 2016 είχαμε 165 αφίξεις κρουαζιέρας και 238,780 επιβάτες κρουαζιέρας, το 2015 είχαμε 170 αφίξεις κρουαζιέρας και 219,805 επιβάτες κρουαζιέρας και το 2014 είχαμε 160 αφίξεις κρουαζιέρας και 242,951 επιβάτες κρουαζιέρας. Ουσιαστικά, για το λιμάνι του Ηρακλείου παρατηρείται μια πτώση της τάξεως του -8,5% περίπου για φέτος σε σχέση με την περσινή χρονιά.
Δυστυχώς, το Ηράκλειο υπολείπεται σημαντικά μικρότερων πόλεων και λιμανιών της χώρας μας που έχουν γίνει παγκόσμιοι προορισμοί, όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Ρόδος και το Κατάκολο. Βεβαίως, αυτό δεν φαίνεται να οφείλεται τόσο σε θέματα που άπτονται του Ηρακλείου ή του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ), αλλά το πρόβλημα εστιάζεται στις υποδομές και την τακτική που ακολουθεί η Κυβέρνηση, αφού παρατηρείται απουσία σχεδιασμού και στρατηγικής στον τομέα του τουρισμού κρουαζιέρας. Η πρόσκαιρη αύξηση της κίνησης το 2016 οφείλεται στις γνωστές αλλαγές σε πλόες λόγω των γεγονότων στην Τουρκία, κάτι που η χώρα μας δεν κατάφερε να «κεφαλοποιήσει» και να το αξιοποιήσει προς όφελος του ελληνικού τουρισμού.
Η Κυβέρνηση οφείλει να αναπτύξει ένα συγκροτημένο σχέδιο κι ένα ολοκληρωμένο τουριστικό πακέτο για την κρουαζιέρα, όπου η Κρήτη και ειδικότερα το Ηράκλειο θα βρίσκονται σε πρωταρχική θέση. Η κρουαζιέρα αποτελεί σημαντικό πυλώνα της τουριστικής ανάπτυξης της χώρας και ως τέτοιο θέμα θα πρέπει να αντιμετωπισθεί με κύριους στόχους την αύξηση των αφίξεων, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.»
Στο πλαίσιο αυτό ο βουλευτής ρωτά την αρμόδια υπουργό: Πρώτον, που οφείλεται η σημαντική πτώση του τουρισμού κρουαζιέρας γενικότερα στη χώρα μας και ειδικότερα στο Ηράκλειο Κρήτης;
Δεύτερον, σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου τουριστικού πακέτου για την προβολή, στήριξη και ενίσχυση του τουρισμού κρουαζιέρας;
Τρίτον, ποιος ο σχεδιασμός για τον τουρισμό κρουαζιέρας στην Κρήτη και ειδικότερα στο Ηράκλειο;