Σε μια σειρά από θέματα της αρμοδιότητάς του στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, αναφέρθηκε χτες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος κ. Βασίλης Παπαοικονόμου –με σημείο αιχμής το νέο Μάστερ Πλάν του λιμανιού της Ακαντιάς.
Ξεκινώντας από την εξέλιξη του θαλάσσιου τουρισμού, εξέφρασε την ικανοποίησή του λέγοντας:
«Μέχρι στιγμής, οι προσεγγίσεις που είχαμε προγραμματισμένες για το 2022, εκτελούνται κατά 99% κανονικά –χωρίς ακυρώσεις, εκτός από ένα πλοίο που υπέστη βλάβες και αναγκάστηκε να ακυρώσει κάποιες προσεγγίσεις. Η κρουαζιέρα φέτος πάει πάρα πολύ καλά, ακόμη και σε σχέση με το 2019 (που ήταν μια πολύ καλή χρονιά για τον θαλάσσιο τουρισμό). Ενδεικτικά αναφέρω ότι μόνον τον Μάιο, η Ρόδος υποδέχτηκε 44.273 επιβάτες που ήρθαν με κρουαζιερόπλοια και τον Ιούνιο 38.678, δηλαδή σε σχέση με το 2019 την ίδια περίοδο, είχαμε μια καταγεγραμμένη αύξηση της τάξης του 29% περίπου (!) Καταλαβαίνουμε όλοι ότι οι αριθμοί μας ικανοποιούν πολύ κι ελπίζουμε ότι μέχρι το τέλος του 2022, θα συνεχιστεί αυτή η αυξητική ροή».
Είπε ακόμη ότι όλα εξαρτώνται από τις πληρότητες των κρουαζιεροπλοίων αφού δεν έχουν ξεπεράσει το 80%, ενώ οι εκτιμήσεις αναφέρουν πως ο Σεπτέμβριος αναμένεται να είναι ο καλύτερος για την Ρόδο, σε σχέση με τις προσεγγίσεις. Το πρόγραμμα των προσεγγίσεων ξεκίνησε από τον περασμένο Ιανουάριο και θα ολοκληρωθεί, κανονικά τον προσεχή Δεκέμβριο ενώ οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι το ίδιο προβλέπεται και για το 2023 -με αυξημένες προσεγγίσεις, μετά τον Μάιο.
Ο πρόεδρος του Λ.Τ. ανέφερε ακόμη ότι όλα τα πρωτόκολλα για τον Covid τηρούνται κανονικά και ότι δεν έχει σημειωθεί κάποιο ανησυχητικό περιστατικό μέχρι στιγμής.
ΟΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΛΟΝΑ
Ερωτηθείς σχετικά με τις διαμαρτυρίες των τουριστικών πρακτόρων, οι οποίοι σε ανακοίνωσή τους, εξέφρασαν την έντονη δυσαρέσκειά τους και παράλληλα τις ανησυχίες τους για το γεγονός ότι ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης νομιμοποίησε με απόφασή του την χρήση της Κολόνας για τα Αλιευτικά Σκάφη, -υποβαθμίζοντας την εικόνα και την λειτουργία του λιμένα που είναι ο μοναδικός χώρος στη Ρόδο υποδοχής υπερπολυτελών σκαφών αναψυχής κατηγορίας Mega & Superyachts και κινδυνεύει να μετατραπεί σε ιχθυόσκαλα- δήλωσε τα εξής: «Δυστυχώς, πρόκειται για μια απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, χωρίς να υπάρξει καμία προηγούμενη συνεννόηση μ’ εμάς. Μετά από συνεργασία με την Α1 που διαχειρίζεται το Καναμάτ, μπορέσαμε και μειώσαμε τα τέλη που χρεώνει στα αλιευτικά κατά 50% ώστε να προσεγγίζουν εκείνη την περιοχή και όχι την Κολόνα. Τουλάχιστον για φέτος, βρέθηκε λύση. Παράλληλα, στείλαμε και σχετική επιστολή στο υπουργείο, ζητώντας να γίνουν διορθωτικές κινήσεις εφόσον προηγηθεί συνεννόηση με το Λιμενικό Ταμείο. Δυστυχώς, η γενική γραμματέας Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κα Χριστιάνα Καλογήρου, με ενημέρωσε ότι για το 2022 δεν μπορεί να κάνει άλλη τροποποίηση (σκεπτόμενη το θέμα της αυξημένης τιμής των καυσίμων για τους αλιείς)».
Η ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ ΣΤΗΝ ΚΡΕΜΑΣΤΗ
Ερωτηθείς σχετικά με την διάβρωση των ακτών στην περιοχή της Κρεμαστής, και με την ιδιότητα του εντεταλμένου δημοτικού συμβούλου Πολεοδομικού Σχεδιασμού (εκλεγμένος στην Δημοτική Ενότητα Πεταλούδων) ο κ. Παπαοικονόμου δήλωσε πως η υπόθεση έχει… παγώσει:
«Επειδή ο προϋπολογισμός του Δήμου Ρόδου, μειώθηκε κατά 20εκ. ευρώ στις τελευταίες τροποποιήσεις, προσπαθούμε να βρούμε από ποιον κωδικό θα αντλήσουμε τους πόρους για την ανάθεση της οριστικής μελέτης στον μελετητή ώστε να μπορέσει να προχωρήσει. Δυστυχώς, η κατάσταση με την διάβρωση των ακτών είναι πολύ κακή και πρέπει να βρεθεί λύση, διότι κινδυνεύουν περιουσίες αλλά και επενδύσεις».
ΤΟ ΝΕΟ ΜΑΣΤΕΡ ΠΛΑΝ, ΤΟ Λ.Τ. ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΛΛΙΜΕΝΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ανακοίνωση του κ. Παπαοικονόμου για το νέο Μάστερ Πλαν του Λιμανιού της Ρόδου. Αναφερόμενος στην περιορισμένη δυνατότητα να εξυπηρετήσει και να υποδεχτεί πολλά κρουαζιερόπλοια (κυρίως αν είναι άνω των 300 μέτρων), είπε:
«Ζητήσαμε από τις εταιρείες που θα προσεγγίζουν το λιμάνι μας, να μας δίνουν αναλυτικά όλα τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να μπορούμε κι εμείς να κάνουμε τον προγραμματισμό μας, καθημερινά. Μετά τον 6ο μήνα, όταν μια εταιρεία θέλει να προγραμματίσει προσέγγιση θα πρέπει να έρχεται σε συνεννόηση με τον υπεύθυνο ασφαλείας του λιμανιού, ώστε να βλέπει εάν υπάρχει διαθέσιμο σημείο για τον ελλιμενισμό του. Όταν είναι μικρά τα πλοία, δεν έχουμε πρόβλημα. Οι εταιρείες μάς έχουν στείλει τις προτάσεις τους κι εμείς βαδίζουμε βάσει προγραμματισμού. Αυτό συνέβη επειδή μέχρι τον περασμένο Μάρτιο, υπεύθυνος για τον ελλιμενισμό των κρουαζιεροπλοίων ήταν το Λιμεναρχείο. Αργότερα, ήρθε μια εγκύκλιος με την οποία μεταβιβάζονταν οι αρμοδιότητες στο Λιμενικό Ταμείο και βρεθήκαμε προ τετελεσμένων».
Το νέο Μάστερ Πλαν για το Λιμάνι της Ακαντιάς, θα καθορίσει αφενός τα έργα που μπορούν να γίνουν, αφετέρου τις επεκτάσεις των μώλων από την εξωτερική πλευρά:
«Με αυτό θα μπορούμε να υποδεχόμαστε πιο πολλά και πιο μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Το Μάστερ Πλαν προβλέπει χερσαίες και κτηριακές εγκαταστάσεις και συνολικά τον τρόπο λειτουργίας του λιμανιού, τις προσφερόμενες υπηρεσίες κ.λπ. Αυτό θα ανατεθεί σε εξειδικευμένη εταιρεία, που θα αναδειχθεί ύστερα από διαγωνισμό. Το έργο έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα ‘Φιλόδημος’ με προϋπολογισμό που αγγίζει το 1 εκ. ευρώ, περίπου. Αυτό είναι απαραίτητο να γίνει καθώς το υπάρχον πλάνο, χρονολογείται από το… 1960 περίπου και δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες».
-Τέλος, ο κ. Παπαπαοικονόμου, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την νέα γέφυρα της Κρεμαστής αφού διευκολύνει τόσο τους τουρίστες, όσο και τους ντόπιους στην μετακίνησή τους ενώ συνδράμει και στην εξοικονόμηση των καυσίμων.
https://www.dimokratiki.gr/05-07-2022/ayximenes-efetos-oi-proseggiseis-kroyazieroploion-sto-limani-tis-rodoy/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.