Παραμένει 4ος πιο δημοφιλής προορισμός η Ελλάδα – Εντείνεται η «στροφή» προς τις βραχυχρόνιες μισθώσεις
Το 60% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών σχεδιάζει να κάνει τουλάχιστον δύο ταξίδια αυτό το καλοκαίρι και το φθινόπωρο, ενώ το 12% σκοπεύει να πραγματοποιήσει τέσσερα ή περισσότερα ταξίδια (αύξηση 5% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν). Ωστόσο οι υψηλές τιμές ταξιδιού και τα προσωπικά οικονομικά καθίστανται πλέον πρωταρχικές ταξιδιωτικές ανησυχίες για τους Ευρωπαίους, με αυξήσεις 6% και 4% αντίστοιχα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.
Σε αυτό το περιβάλλον η Ελλάδα παραμένει ο 4ος πιο δημοφιλής προορισμός μεταξύ των ευρωπαίων ταξιδιωτών πίσω από την Ισπανία την Γαλλία και την Ιταλία και μπροστά από την 5η Κροατία. Για πρώτη φορά, δε, η προτίμηση για διαμονή σε ξενοδοχείο πέφτει κάτω από το όριο του 50% (σήμερα 49%), ενώ το ενδιαφέρον για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις κορυφώνεται στο 17%.
Παράλληλα, όπως αποκάλυψε η Καθημερινή την Κυριακή, η προτίμηση για ταξίδια εκτός μηνών αιχμής, είναι μία αλλαγή που αποκτά σταθερά χαρακτηριστικά. Ενδεικτικά, καταγράφεται μία πτώση 9% μεταξύ των Ευρωπαίων που θα προτιμήσουν να ταξιδέψουν εντός του Αυγούστου – Σεπτεμβρίου 2023, σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Επιπλέον η επιλογή λιγότερο δημοφιλών προορισμών, επίσης κερδίζει έδαφος, τουλάχιστον μεταξύ των καταναλωτών από τις βασικές Ευρωπαϊκές αγορές της Ελλάδας όπως η Γερμανία, η Μεγάλη Βρετανία και η Γαλλία.
Τα συμπεράσματα αυτά αποτελούν ευρήματα κυλιόμενης πανευρωπαϊκής έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (ETC) που διενεργείται από την Mindhaus με δεδομένα που συλλέχθηκαν το αμέσως προηγούμενο διάστημα από δείγμα 6.000 ατόμων από όλες τις βασικές αγορές του ελληνικού τουρισμού.
Όπως και το 2022, η προβλεπόμενη διάρκεια διαμονής στον προορισμό παραμένει 4-6 διανυκτερεύσεις (36%) και 7-9 διανυκτερεύσεις (27%), ενώ ο προβλεπόμενος προϋπολογισμός έχει αυξηθεί κατά 8% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν: 41% των ταξιδιωτών σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα από 1.500 ευρώ.
Το 56% των Ευρωπαίων έχει ήδη κλείσει πλήρως ή εν μέρει το επερχόμενο ταξίδι του – αύξηση 4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ο ευχάριστος καιρός (17%), οι ελκυστικές προσφορές (17%) και οι φιλόξενοι ντόπιοι (12%) παραμένουν επίσης καθοριστικά κριτήρια επιλογής ταξιδιωτικού προορισμού. Κατά το επόμενο ταξίδι τους, το 17% των Ευρωπαίων σχεδιάζει να μειώσει τα έξοδα του για ψώνια, το 15% θα επιλέξει λιγότερο ακριβά καταλύματα ενώ το 15% θα επιλέξει και λιγότερο ακριβά εστιατόρια.
Πηγή kathimerini.gr