Ειδήσεις

Αλλη μία πτώχευση και η δήλωση Μεντβέντεφ περί “πυραμίδων”…

Μόσχα, 5
Με άλλη μία πτώχευση, του μέσου μεγέθους tour operator IntAer, ξεκινάμε την καθιερωμένη μας, έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα, ενημέρωση για τις εξελίξεις στη ρωσική αγορά και για τις επιπτώσεις από την πτώχευση του Labirint. Η IntAer ανακοίνωσε χθες το απόγευμα ότι αναστέλλει τη λειτουργία της και σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, περίπου 500 πελάτες της βρίσκονται αυτήν τη στιγμή στο εξωτερικό, ενώ άλλοι 1.500 είχαν αγοράσει πακέτα για το επόμενο διάστημα.
Ως προς την επιχείρηση επαναπατρισμού των πελατών του Labirint, η τελευταία επίσημη ενημέρωση αναφέρει ότι σήμερα βρίσκονται ακόμα στους προορισμούς διακοπών 15.000 πελάτες του, εκ των οποίων οι περισσότεροι, γύρω στις 8.000 στην Ελλάδα.
Οι υπεύθυνοι του Turpomosch εκτιμούν ότι η επιχείρηση επανατρισμού θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 12 Αυγούστου και ανάλογα με τις πτήσεις και θέσεις που θα βρεθούν. Μέχρι τώρα, οι πτήσεις αυτές έχουν κοστίσει 35 εκατ. ρούβλια.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση, αύριο (σ.σ. σήμερα) θα γίνει μία πτήση από Σαντορίνη, στις 07:00 το πρωί προς Ζάκυνθο και από εκεί προς Μόσχα, με ώρα αναχώρησης 08:55.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο ATOR, έχουν αρχίσει και αναφέρονται περιστατικά αισχροκέρδειας και εξαπάτησης των Ρώσων πελατών – κυρίως στην Τουρκία – όπου έχουν εμφανιστεί διάφοροι επιτήδειοι που τους πωλούν εισιτήρια για… τις πτήσεις του Turpomosch! Σε άλλες περιπτώσεις, αναφέρονται περιστατικά ξενοδόχων που ζητούν υπέρογκα ποσά στους τουρίστες που θέλουν να πληρώσουν για να συνεχίσουν τις διακοπές τους ή αεροπορικών εταιρειών που χρεώνουν αντίστοιχα υψηλές τιμές εισιτηρίων για πτήσεις προς τη Ρωσία.
Ο Labirint ανακοίνωσε χθες ότι ο ασφαλιστικός οργανισμός VSK άρχισε να δέχεται αιτήσεις από πελάτες για επιστροφή χρημάτων, αλλά φαίνεται ότι τα ποσά δεν θα είναι πλήρη αλλά ανάλογα των διαθέσιμων της ασφαλιστικής κάλυψης.
Αίσθηση, τέλος, προκάλεσε η δήλωση του πρωθυπουργού Ντιμίτρι Μετβέντεφ, ο οποίος μετά τη συνάντηση που είχε με τον αναπληρωτή πρωθυπουργό Ντ. Κόζακ δήλωσε ότι η δραστηριότητα ορισμένων tour operators στη Ρωσία του θύμισε τον τρόπο λειτουργίας των “πυραμίδων” – συγκεκριμένα, ανέφερε ως παράδειγμα τον Sergei Mavdrodi και την ασφαλιστική εταιρεία MMM που στοίχισε εκατομμύρια δολάρια σε Ρώσους πολίτες – προαναγγέλοντας τη ριζική αναδιοργάνωση του πλαισίου ασφαλιστικών καλύψεων των δραστηριοτήτων των ρωσικών tour operators.
Ανέφερε μάλιστα ότι με εντολή του, ο Ντ. Καζάκ θα επιληφθεί προσωπικά του όλου ζητήματος και σε συνεργασία με τον Rostourism θα προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες και στη διαμόρφωση ενός νέου ρυθμιστικού και θεσμικού πλαισίου…
Κεφαλογιάννη: Αποζημιώσεις για όσους επηρεάστηκαν από την πτώχευση του ρωσικού πρακτορείου
Η ρωσική πλευρά προτίθεται να καλύψει όσους έχουν υποστεί ζημιά από την πτώχευση του ρωσικού τουριστικού πρακτορείου, δήλωσε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega.
Όπως είπε η κ. Κεφαλογιάννη υπάρχει η δυνατότητα ασφαλιστικής κάλυψης από τη Ρωσία για τις ζημιές που προκάλεσε η πτώχευση του ρωσικού tour operator Labirint.
Η υπουργός Τουρισμού εξέφρασε την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι οι ιδιωτικές τουριστικές επιχειρήσεις «κινήθηκαν με ωριμότητα» και τόνισε ότι η Ελλάδα έδειξε ένα πολύ καλό πρόσωπο προς τα έξω σε μία σημαντική τουριστική αγορά όπως αυτή της Ρωσίας.
Προσδιόρισε τέλος περί τους 8.000-10.000 τους Ρώσους πελάτες του πρακτορείου που βρίσκονται στη χώρα μας και διαβεβαίωσε ότι θα επαναπατριστούν κανονικά.
Χιλιάδες άδεια κρεβάτια στην «καρδιά» της σεζόν!
Χιλιάδες άδεια κρεβάτια στην καρδιά της τουριστικής σεζόν κι ανοιχτές οφειλές εκατομμυρίων, που είναι άγνωστο αν θα μπορέσουν να καλυφθούν, αφήνει πίσω η ξαφνική κατάρρευση του ρωσικού tour operator, με τους ξενοδόχους στους κύριους προορισμούς υποδοχής των Ρώσων τουριστών, μετά το αρχικό σοκ που ακολούθησε την ανακοίνωση της πτώχευσης, να μετρούν τώρα τις «πληγές» τους.
Μεγάλοι χαμένοι τα ξενοδοχεία all inclusive σε Ρόδο, Κω και Κρήτη, που πλέον αναγκάζονται όχι μόνο να καλύψουν με ίδια κεφάλαια τη ζημιά που έχει προκληθεί από τη φιλοξενία των τουριστών μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία του επαναπατρισμού τους, αλλά και να αντισταθμίσουν με όποιο τρόπο μπορούν τις αναγκαστικές ακυρώσεις των προγραμματισμένων πακέτων για τον Αύγουστο και το Σεπτέμβριο μήνες στους οποίους στηρίζονταν από πλευράς εισπράξεων.
Την ίδια ώρα, βρίσκεται στον αέρα η κάλυψη των επιταγών για την παρούσα σεζόν. Το μέγεθος των απωλειών δεν έχει ακόμη υπολογιστεί, εντούτοις όπως σημειώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου και ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου Rodos Palace κ. Αντώνης Καμπουράκης, για το πρώτο τρίμηνο του 2015, το ύψος των επιταγών που θα πρέπει να εξοφληθούν από το Labirint ξεπερνά, για τους επιχειρηματίες του νησιού, το ένα εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, πολλοί ήταν οι ξενοδόχοι, που στηριζόμενοι στο «όνομα» του ρωσικού tour operator και στην- όπως όλα έδειχναν μέχρι πρότινος- αυξανόμενη δυναμική του τουρισμού από τη Ρωσία, δεν είχαν ζητήσει προκαταβολές για τη δέσμευση των δωματίων τους κατά τη διάρκεια της σεζόν, γεγονός που ισοδυναμεί, όπως σημειώνουν, με οικονομική καταστροφή. Τα δωμάτια αυτά πλέον μένουν κενά και οι πιθανότητες να καλυφθούν από άλλους τουρίστες είναι πλέον μηδαμινές, δεδομένου πως τα συμβόλαια με τα ξένα τουριστικά πρακτορεία υπογράφονται το αργότερο στην αρχή κάθε χρονιάς. Υπήρχαν μάλιστα μονάδες που φιλοξενούσαν αποκλειστικά Ρώσους τουρίστες.
Στη Ρόδο, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, έχουν μείνει «ορφανοί» πέντε χιλιάδες Ρώσοι τουρίστες, ενώ συνολικά από το συγκεκριμένο πρακτορείο οι ξενοδόχοι ανέμεναν να υποδεχτούν μέχρι το τέλος του καλοκαιριού 90 χιλιάδες επισκέπτες. Εξίσου σοβαρή είναι η ζημιά στα ξενοδοχεία της Κω, τον δεύτερο πιο δημοφιλή προορισμό των Δωδεκανήσων για τους Ρώσους. Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, περίπου 1.500 είναι οι τουρίστες που βρίσκονται στον αέρα μετά την πτώχευση του Labirint στο νησί και οι ξενοδόχοι εμφανίζονται απαισιόδοξοι για την εξόφληση των χρεών και φυσικά για το πώς θα μπορέσουν να γεμίσουν τα δωμάτια που είχαν κρατηθεί τους επόμενους δύο μήνες.

Σοβαρότατες είναι οι απώλειες και για τους επιχειρηματίες της Κρήτης. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων του νησιού Νίκο Χαλκιαδάκη, περίπου τέσσερις χιλιάδες Ρώσοι ξέμειναν στα ξενοδοχεία, ενώ κάθε εβδομάδα περίπου πέντε χιλιάδες Ρώσοι προσγειώνονταν στην Κρήτη από τον Labirint. Ο μεγαλύτερος εφιάλτης όμως είναι εάν θα μπορέσουν να καλυφθούν οι απώλειες από τον ασφαλιστικό οργανισμό του tour operator.
Όπως υπογραμμίζουν πάντως οι ενώσεις των ξενοδόχων, η κατάσταση απαιτεί αυτή τη στιγμή «λεπτούς χειρισμούς», αφού οποιαδήποτε λάθος κίνηση μπορεί να αμαυρώσει την εικόνα της χώρας και να στερήσει από τις επιχειρήσεις Ρώσους επισκέπτες στα επόμενα χρόνια. Ήδη μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες έχουν προβεί σε ανακοινώσεις αναφορικά με τη δωρεάν φιλοξενία των Ρώσων μέχρι την ημερομηνία της αναχώρησης τους. Μεταξύ τους ο ξενοδοχειακός όμιλος Mitsis Hotels που φιλοξενεί αυτή τη στιγμή πέντε χιλιάδες Ρώσους, ο όμιλος Κυπριώτη στην Κω και το Atrium Hotel στη Ρόδο.
Εντύπωση προκαλεί πάντως το γεγονός πως ο Σύνδεσμος Tour Operators Ρωσίας ετοιμάζει λίστες με τα ξενοδοχεία που δεν χειρίστηκαν σωστά τους πελάτες του Labirint και τους ζήτησαν να πληρώσουν για την παραμονή τους, καθώς και όσων τους βοήθησαν. Οι λίστες αυτές πρόκειται να δημοσιοποιηθούν στην ιστοσελίδα του συνδέσμου.
capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου