Υπερβάλλουν εαυτόν οι Έλληνες πυροσβέστες κάθε καλοκαίρι, ειδικά τα χρόνια της κρίσης, στη μάχη με τις πυρκαγιές.
Οι ελλείψεις φάνηκαν τις τελευταίες ημέρες, παρά τις οποίες οι άνδρες και γυναίκες της πυροσβεστικής υπηρεσίας κατάφεραν να βγουν νικητές, όχι χωρίς απώλειες.
Με έναν γέρικο στόλο αυτοκινήτων, που δεν έχουν καμία ευελιξία στους δασικούς δρόμους, οι πυροσβέστες διακινδυνεύουν τη ζωή τους από τη μετάβαση, ακόμα, προς το μέτωπο της πυρκαγιάς. Δύο από αυτά κάηκαν στη φωτιά στο Λαγονήσι. Το 50% των οχημάτων έχουν ξεπεράσει την 15ετία, ενώ η χρήση τους είναι τέτοια που αντικειμενικά έχουν υποστεί περισσότερες φθορές από όσες μπορούν να αντέξουν.
Ο ατομικός εξοπλισμός, απαραίτητος για την ασφάλεια των πυροσβεστών, είναι ένα σημείο που τους «πονάει». Μόλις φέτος, μετά από 9 ολόκληρα χρόνια, προμηθεύτηκαν στολές για να μπορούν να μπαίνουν στην «καρδιά» του πύρινου μετώπου χωρίς να κινδυνεύουν και οι ίδιοι να καούν ζωντανοί. Είναι οι ίδιοι πυροσβέστες που «βγάζουν» την αντιπυρική περίοδο χωρίς ρεπό, με 30ωρες βάρδιες πολλές φορές, λόγω έλλειψης προσωπικού.
Στις απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και στα κοντινά νησιά, τα μέσα είναι ελλιπή. Χαρακτηριστικό είναι ότι στις Σπέτσες, το νησί που κάηκε πριν από λίγες μέρες, υπάρχει μόνο ένα Εθελοντικό Κλιμάκιο Πυρόσβεσης, με 25 άτομα και δύο αυτοκίνητα. Μόνοι τους έδιναν την μάχη τις πρώτες ώρες, μέχρι να φτάσουν ενισχύσεις από την Αθήνα.
Το νησάκι Χρυσή, απέναντι από την Κρήτη, καιγόταν αβοήθητο για ώρες, μέχρι να βρεθεί τρόπος να μεταβούν εκεί πυροσβέστες από την Κρήτη. Πλωτά μέσα δεν υπήρχαν και το μοναδικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος βρισκόταν σε αποστολή στην Ιεράπετρα.
newpost.gr