Πλούσιος είναι ο προγραμματισμός του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου για το επόμενο διάστημα, με κορυφαίες δράσεις και εκδηλώσεις. Σύμφωνα με όσα δήλωσε στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος του δ.σ. κ. Σέργιος Αϊβάζης, το Μουσείο επανέρχεται δυναμικά και επαναπροσδιορίζει την σχέση του με την τοπική κοινωνία ενώ δίνει απαντήσεις στις αντιδράσεις για την αξιοποίηση τμήματος του κτηρίου Μοντέρνας Τέχνης (Νέα πτέρυγα του Νεστοριδείου Μελάθρου) για χώρο υγειονομικού ενδιαφέροντος –ένα θέμα το οποίο συζητήθηκε και εγκρίθηκε στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου.
«Από τον περασμένο Οκτώβριο που είχα την τιμή να αναλάβω την προεδρία του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου ήταν πολύ βασικό, να υπάρξει συνέχεια και να ολοκληρώσουμε όλα αυτά που ξεκινήσαμε με την νέα δημοτική αρχή. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, καταφέραμε να ολοκληρώσουμε τις εγκαταστάσεις μας –όπως όλοι μπορούν να δουν και στην νέα Πτέρυγα του Μουσείου, όπου πάντα είχε πρόβλημα με την υγρασία- αξιοποιώντας τον χρόνο της πανδημίας. Σήμερα πια, μπορούμε να πούμε ότι οι εγκαταστάσεις μας, είναι σε πολύ καλό επίπεδο και μπορούμε να φιλοξενήσουμε εκδηλώσεις (πέρα από τις εκθέσεις μας) και να υλοποιήσουμε το προγραμματισμένο μας καλλιτεχνικό πρόγραμμα, με ομιλίες, παρουσιάσεις και άλλα, με στόχο να δημιουργήσουμε ένα ‘ανοιχτό Μουσείο’ προς την τοπική κοινωνία. Όλα αυτά τα χρόνια, το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης έχασε την επαφή με την τοπική κοινωνία, καθώς στα τελευταία δέκα χρόνια, δεν είχε πραγματοποιηθεί ούτε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Από τον περασμένο Οκτώβριο, σχεδιάσαμε και ήδη ξεκινήσαμε από τον περασμένο Δεκέμβριο, με εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία τα αγκάλιασε η τοπική κοινωνία, με τα παιδιά και τους γονείς να κατακλύζουν τους χώρους του Μουσείου, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμά μας. Μέσα στον Αύγουστο, θα γίνει εκπαίδευση από την εταιρεία σχεδιασμού με την οποία συνεργαζόμαστε ώστε από τον προσεχή Σεπτέμβριο να ξεκινήσουν τέσσερα εκπαιδευτικά προγράμματα που θα τρέχουν σε εβδομαδιαία βάση», δήλωσε ο κ. Αϊβάζης.
Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ
Μέσα στον Αύγουστο, έχει προγραμματιστεί να εγκαινιαστεί μία έκθεση με την πολύτιμη συλλογή κεραμικών του Πάνου Ιωαννίδη. Η συλλογή είναι μια από τις τρεις σημαντικότερες που υπήρχαν στην Ρόδο. Αγοράστηκε από τον Δήμο Ρόδου, μετά από πρόταση του δημάρχου Γιώργου Βρούχου, το 1973. Από εκεί, πέρασε από μια επιτροπή που συστάθηκε από την αρχαιολογική υπηρεσία και για πολλά χρόνια, αυτή η συλλογή φυλάχτηκε (έχοντας υποστεί και… κλοπές) με πιάτα του 16ου και 17ου αιώνα καθώς επίσης και χρηματικά αντικείμενα, ευρωπαϊκού τύπου πιατέλες (σημ.: το όλο θέμα έχει αναδείξει η «δ»). «Τα κεραμικά για πολλά χρόνια, παρέμεναν σε αποθήκες. Γι αυτό και θέλουμε να δημιουργηθεί μια μόνιμη έκθεση στον χώρο του Συσσιτίου στην Μεσαιωνική Πόλη. Ήδη έχουμε προμηθευτεί τις προθήκες και θα τοποθετηθούν τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας, καθώς τα εκθέματα έχουν τεράστια αξία. Αργότερα, θα δημιουργηθούν και εκπαιδευτικά προγράμματα γύρω από την κεραμική για τους μαθητές και τα σχολεία. Τα επίσημα εγκαίνια προγραμματίζουμε να γίνουν προς το τέλος Αυγούστου και κατόπιν, μέσα στον Σεπτέμβριο, σχεδιάζουμε μια έκθεση που θα φιλοξενηθεί στον ισόγειο χώρο του Νεστοριδείου Μελάθρου (σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, την Γενική Γραμματεία Νησιωτικής Πολιτικής και τα Γενικά Αρχεία του Κράτους) όπου μετά από έρευνα στη Δημογεροντία Σύμης – Κάσου, θα δείξουμε την σημασία που είχαν και τον ρόλο που έπαιξαν τα Δωδεκάνησα, στον Απελευθερωτικό Αγώνα πριν από 200 χρόνια! Θα παρουσιαστεί πολύ χρήσιμο υλικό –το οποίο θα είναι διαθέσιμο για να τα επισκεφθούν όλα τα σχολεία και να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες», ανέφερε ο κ. Αϊβάζης, καθώς το Μουσείο είναι σε αγαστή συνεργασία με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δωδεκανήσου.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΩΝ
ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ
Πέρα από τις δύο εκθέσεις που θα εγκαινιαστούν σύντομα, τα εκπαιδευτικά προγράμματα που είναι προγραμματισμένα να ξεκινήσουν από τον προσεχή Σεπτέμβριο, το Μουσείο προχώρησε και σε άλλες, πρωτοβουλίες. Όπως εξηγεί ο πρόεδρος: «Καταφέραμε να αξιοποιήσουμε χρηματοδοτικά εργαλεία, τόσο από το Υπουργείο Πολιτισμού, όσο και από προγράμματα ΕΣΠΑ ενώ επίκειται ένα μεγάλο πρόγραμμα για το Νεστορίδειο Μέλαθρο από το Ταμείο Ανάκαμψης. Από αυτό, σχεδιάζουμε μια σειρά από πολύ σημαντικές παρεμβάσεις στον χώρο, εσωτερικά –όσον αφορά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην βελτίωση των εγκαταστάσεων καθώς και στην δημιουργία χώρου συντήρησης έργων τέχνης στο υπόγειο! Είναι μια κίνηση πολύ σημαντική για εμάς. Πρόσφατα, μας είχε επισκεφθεί ένα κλιμάκιο του ΥΠΠΟ, το οποίο είδε τις εγκαταστάσεις, τους αναφέραμε τα σχέδια και τον προγραμματισμό μας, και καταθέσαμε τις προτάσεις μας (οι οποίες και εγκρίθηκαν όλες). Εδώ θα ήθελα να ευχαριστήσω τον δήμαρχο κ. Αντώνη Καμπουράκη, ο οποίος κάλεσε την γενική γραμματέα του ΥΠΠΟ και Σύγχρονου Πολιτισμού κα Ελένη Δουνδουλάκη και βρισκόμαστε σε άριστη συνεργασία, βρίσκοντας ανταπόκριση στα αιτήματά μας».
Η ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ
ΦΩΤΗ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ
Ένα νέο πρόγραμμα που κατατέθηκε, αφορά στον συνδυασμό των έργων του Φώτη Κόντογλου που υπάρχουν στην συλλογή του Μουσείου με το έργο το οποίο έχει φιλοτεχνήσει στον Ιερό Ναό του Ευαγγελισμού με αγιογραφίες. «Οπότε, σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Ρόδου και το Ίδρυμα Σταματίου, θα παρουσιάσουμε κάτι ολοκληρωμένο που θα έχει αναφορές στην διαδρομή του καλλιτέχνη στην Ρόδο», ανέφερε ο κ. Αϊβάζης.
ΤΟ ‘ΚΑΦΕ’
ΣΤΟ ΝΕΣΤΟΡΙΔΕΙΟ
Αναφερόμενος στις αντιρρήσεις που εκφράστηκαν σχετικά με την αξιοποίηση τμήματος του κτηρίου Μοντέρνας Τέχνης (Νέα πτέρυγα του Νεστοριδείου Μελάθρου) σε χώρο υγειονομικού ενδιαφέροντος –ένα θέμα το οποίο συζητήθηκε και εγκρίθηκε στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου, ο πρόεδρος του Μουσείο τόνισε τα εξής:
«Όλα τα μουσεία στον κόσμο, τα οποία θέλουν να καλέσουν τον κόσμο να τα επισκεφθούν, δημιουργούν ένα πωλητήριο με έργα που είναι εμπνευσμένα από τις συλλογές που έχουν, ενώ διαθέτουν και ένα χώρο ώστε οι επισκέπτες να έχουν την δυνατότητα να καθίσουν, να ξεκουραστούν και να πάρουν έναν καφέ κ.λπ. με στόχο να κοινωνικοποιηθεί. Αυτός ο χώρος θα αποτελέσει ένα σημείο συνάντησης των φίλων της Τέχνης στο νησί και των ξένων επισκεπτών μας. Θέλω όμως να τονίσω ότι αυτό, υπήρχε στον σχεδιασμό και με την δωρεά του κτηρίου (όπου υπήρχε ο χώρος και λειτούργησε). Αυτό, δεν μειώνει κατ ελάχιστο τους εκθεσιακούς χώρους. Όλα τα μουσεία του κόσμου, διαθέτουν τέτοιους ανάλογους χώρους. Θέλουμε να ενημερώσουμε τον κόσμο της Ρόδου, ότι εμείς, καταφέραμε να το υλοποιήσουμε και να φέρουμε εις πέρας τον αρχικό σχεδιασμό. Δεν αντιτίθεται στους στόχους του Καταστατικού του Μουσείου. Απλά, αυτό θα δώσει τη δυνατότητα σε όλους να δουν τους εκθεσιακούς χώρους και να αποτελέσει ένα σημείο συνάντησης και να αυξήσει την επισκεψιμότητα. Τα καφέ στα Μουσεία, ξεκίνησαν από το 1860 στην Αγγλία. Τα έσοδα ενός μουσείου δεν προέρχονται μόνον από τα εισιτήρια στην είσοδο». Σημειώνεται πως ο χώρος υπάρχει στο Νεστορίδειο, είναι εξωτερικός και θα ακολουθήσει η διαδικασία κατάθεσης προσφορών με όλες τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές δικλείδες για σεβασμό του χώρου.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ
ΣΤΟΝ ΒΑΓΓΕΛΗ
ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Τέλος, η διοίκηση του Μουσείου, θέλοντας να αξιοποιήσει το υπαίθριο θέατρο που υπάρχει μεταξύ του Νεστοριδείου και του Μουσείου, διοργανώνει ένα μεγάλο κινηματογραφικό αφιέρωμα στον Βαγγέλη Παπαθανασίου. «Ήδη έχω επικοινωνήσει με τον σκηνοθέτη Γιάννη Σμαραγδή, που μας έδωσε τα δικαιώματα για να προβάλουμε την ταινία ‘Ελ Γκρέκο’ (γυρίσματα είχαν γίνει και στην Ρόδο) που μπορεί να συνδυαστεί με την μουσική σύνθεση του Βαγγέλη Παπαθανασίου. Παράλληλα, με τον Δήμο Αθηναίων, θα έχουμε δύο ακόμη προβολές ταινιών (όπως οι Δρόμοι της Φωτιάς κ.λπ.) των οποίων είχε συνθέσει την μουσική! Με αυτά αξιοποιούμε τους χώρους που έχουμε ώστε να γίνει το Μουσείο ένα Κύτταρο Πολιτισμού για την Ρόδο!», κατέληξε ο κ. Αϊβάζης.
https://www.dimokratiki.gr/05-08-2022/oi-draseis-kai-o-programmatismos-toy-moyseioy-neoellinikis-technis/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.