Ειδήσεις

Πτωτικά η κίνηση στον κλάδο της κρουαζιέρας το 2014

Πτωτικά κινήθηκε κατά το 2014 ο κλάδος της ενοικίασης σκαφών αναψυχής και κρουαζιέρων, αναφέρει σχετική μελέτη της Infobank Hellastat, η οποία εκτιμά ότι και το 2015 είναι πιθανή περαιτέρω πτώση της επιβατικής κίνησης. Οπως προκύπτει, η τουριστική κίνηση στον κλάδο της κρουαζιέρας υποχώρησε το 2014, ως αποτέλεσμα των πολιτικών και κοινωνικών ταραχών που καταγράφηκαν στην ευρύτερη περιοχή της λεκάνης της Μεσογείου και συγκεκριμένα σε χώρες της Βόρειας Αφρικής, της Μέσης Ανατολής και στη γειτονική Τουρκία. Σε όλες αυτές τις περιοχές καταγράφηκαν πολυάριθμες ακυρώσεις, με αποτέλεσμα αρκετοί τουρίστες να στρέφονται στη λύση των all inclusive πακέτων που προσέφεραν τα ελληνικά ξενοδοχεία. Εν ολίγοις, η απώλεια από την κρουαζιέρα εν μέρει αντισταθμίστηκε από την άνοδο του τουρισμού στην ηπειρωτική και νησιωτική χώρα.

Ως εκ τούτου, ο συνολικός αριθμός αφίξεων επισκεπτών κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια υποχώρησε κατά 13% σε 4,93 εκατ. επιβάτες, που μεταφράζεται σε απώλεια της τάξεως των 730.000 αφίξεων. Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, το 91,5% των επισκεπτών ήταν διερχόμενοι. Επομένως, μόλις 204.000 επιβάτες (σε σύνολο 2,4 εκατ.) αναχώρησαν από κάποιο ελληνικό λιμάνι, υποδεικνύοντας τη σημαντική υστέρηση της Ελλάδας στο home port, η οποία προσφέρει σαφώς υψηλότερη προστιθέμενη αξία, λόγω του ότι οι τουρίστες μένουν περισσότερες μέρες στη χώρα. Η ανάπτυξη του home port, σύμφωνα με τη CLIA (τη διεθνή ένωση εταιρειών κρουαζιέρας), θα μπορούσε να αποφέρει στην ελληνική οικονομία περίπου 1 δισ. ευρώ ετησίως, ενώ θα δημιουργούσε 18.000 νέες θέσεις εργασίας. Για τον σκοπό αυτό απαιτείται σειρά δράσεων, με την κυριότερη να αφορά τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών, τόσο στον Πειραιά όσο και σε άλλα λιμάνια, ώστε να μπορούν να καταπλέουν νέα, μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια.

Σε κάθε περίπτωση, η πλειονότητα των εταιρειών κρουαζιέρας στρέφουν το βλέμμα τους προς τις αγορές της Ασίας και Ωκεανίας, οι οποίες προσφέρουν τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης και επιτρέπουν τη δραστηριοποίηση μεγαλύτερων και, επομένως, αποδοτικότερων κρουαζιερόπλοιων. Ως εκ τούτου περιορίζεται ελαφρώς η κίνηση στη Μεσόγειο.

Καθημερινή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου