Ενας ξεχωριστός γάμος τελέστηκε την Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου, , στον Ιερό Ιδρυματικό Ναό Αγίου Τρύφωνος στο ΚΑΦΚΑ Κολυμπίων.
Ο Γεώργιος Ζαφειράκης από την Σητεία της Κρήτης και η Άρτεμις Πετράκη με καταγωγή από την Κάλυμνο και την Κομοτηνή, αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. με την καθοδήγηση του γέροντά τους, επέλεξαν να ενώσουν τη ζωή τους με το μυστήριο του Θρησκευτικού Βυζαντινού Γάμου, που τελέστηκε κατά το αρχαιοπρεπές τυπικό της Εκκλησίας στη διάρκεια της Κυριακάτικης Θείας Λειτουργίας.
Το μυστήριο ιερολόγησε ο πνευματικός τους γέροντας, πανοσιολογιότατος αρχιμανδρίτης της Ιεράς Μητροπόλεως Ρόδου, Αθανάσιος Μισσός, την Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2017, στον Ιερό Ιδρυματικό Ναό Αγίου Τρύφωνος του Κέντρου Αποθεραπείας Φυσικής & Κοινωνικής Αποκατάστασης Ατόμων με Αναπηρία Ρόδου (Κ.Α.Φ.Κ.Α) – Κολύμπια Ρόδου, κουμπάροι ήταν η κ. Αθηνά Καρατζά επιχειρηματίας και ο κ. Μερκούριος Αρφαράς, δημοσιογράφος, παρουσία πολύ κόσμου, αρχών, συγγενών και φίλων του ζευγαριού.
Ακολούθησαν πατροπαράδοτα κεράσματα στον Ιερό Ναό σε όλο τον κόσμο, μετά κέρασμα σε καφετέρια και στη συνέχεια γεύμα σε εστιατόριο στην Ιαλυσό.
Όπως δηλώθηκε αρμοδίως στην «δ» από την Ιερά Μητρόπολη Ρόδου, σπανίως γίνονται Βυζαντινοί Γάμοι, στην περιοχή μας αλλά και σε ολόκληρη την χώρα. Στα τελευταία χρόνια, ο γάμος του Γεώργιου Ζαφειράκη και της Αρτέμιδος Πετράκη, είναι ο μοναδικός που τελέστηκε στη Ρόδο, ακολουθώντας το συγκεκριμένο τελετουργικό το οποίο παρακολούθησαν με ευλαβική προσοχή οι καλεσμένοι.
Στις ημέρες μας μπορεί να φαντάζει περίεργο και πρωτότυπο, στην πρώτη Εκκλησία όμως όλα τα μυστήρια, ακόμη και οι ακολουθίες, ήταν συνδεδεμένα με το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.
Βυζαντινός Γάμος
Ο ορισμός βυζαντινός γάμος θεωρείται ο γάμος που τελείται κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας. Με την ευρύτερη όμως έννοια ο γάμος κατά το βυζαντινό δίκαιο, είναι «ανδρός και γυναικός συνάφεια και συγκλήρωσις του βίου παντός, θείου τε και ανθρωπίνου δικαίου κοινωνία». Στη βάση του οικογενειακού δικαίου, ο γάμος, σημαίνει: α) ανδρός και γυναικός συνάφεια: δηλαδή καθιερώνεται η μονογαμία. β) συγκλήρωσις του βίου παντός: κηρύσσεται το αδιάσπαστο της ένωσης, γ) ζητά θείου δικαίου κοινωνία: απαιτεί στενότατη ηθική κοινωνία των συζύγων, και δ) συμπληρώνει τον ορισμό με τη φράση κοινωνία ανθρωπίνου δικαίου: αναγνωρίζει πλήρη ισότητα δικαιωμάτων μεταξύ ανδρός και γυναικός. Από τον 4ο αιώνα άρχισε να θεωρείται απαραίτητη η παρουσία ιερέα στην τελετή του γάμου και διαχρονικά φτάνει μέχρι τις μέρες μας με τη μορφή που γνωρίζουμε όλοι.
Οι διαφορές
Οι διαφορές που παρατηρούνται είναι ότι στην τελετή που ισχύει σήμερα, το μυστήριο τελείται εκτός της θείας λειτουργίας σε ώρες και μέρες που επιθυμούν οι μελλόνυμφοι, εκτός των ημερών εκείνων που δεν επιτρέπεται, όπως τη μεγάλη τεσσαρακοστή, από 1η μέχρι 15 Αυγούστου, Τετάρτες και Παρασκευές που υπάρχει νηστεία, 14 Σεπτεμβρίου αν είναι Τετάρτη, 29 Αυγούστου και από τις 12 μέχρι τις 25 Δεκεμβρίου.
Πότε τελείται
Το βυζαντινό τυπικό θέλει την τελετή του γάμου να συντελείται κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας, συνήθως την Κυριακή και σε κάποιες περιπτώσεις Σάββατο πρωί ή οποιαδήποτε άλλη μέρα υπάρχει εορτή και κατά συνέπεια Θεία Λειτουργία, ενώ οι νεόνυμφοι λαμβάνουν τη θεία λειτουργία πρώτοι από το εκκλησίασμα.
https://www.dimokratiki.gr/05-09-2017/dyo-axiomatiki-tis-el-enosan-ti-zoi-tous-mystirio-tou-thriskeftikou-vyzantinou-gamou/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.