Η χαρά και η υπερηφάνεια ήταν έκδηλη στα πρόσωπα των ανθρώπων που απάρτιζαν την Ελληνική αποστολή για το Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ταχύτητας Μοτοσυκλετών που έλαβε χώρα στις 24 και 25 Αυγούστου στο Assen της Ολλανδίας.
Στη μικρή πίστα της πιο ιστορικής πίστας στον κόσμο, ο Σπύρος-Μάριος Φουρθιώτης από την Κω κατάφερε για μια ακόμη φορά να καταπλήξει τους παρευρισκόμενους τόσο με το χαρακτήρα του, όσο και με το ταλέντο και την ταχύτητά του.
Ήταν Σάββατο πρωί, με αρκετή βροχή στην πίστα, όταν Έλληνες και ξένοι δεν πίστευαν στα μάτια τους βλέποντας τον νεαρό Έλληνα αναβάτη να διαλύει τον ανταγωνισμό στο βρεγμένο με διαφορές που ξεπερνούσαν το ένα δευτερόλεπτο! Και να σκεφτεί κανείς ότι ο Σπύρος-Μάριος δεν είχε την ευκαιρία να κάνει προπόνηση στην πίστα, στην οποία βρίσκονταν από την Δευτέρα αρκετοί εκ των αντιπάλων του.
Ο καιρός δεν ήταν σύμμαχος με τη βροχή πότε να ξεκινά και πότε να σταματά, καθιστώντας πρακτικά αδύνατη την επιλογή των ελαστικών, ενώ και η συμμετοχή του Σπύρου-Μάριου σε δυο διαφορετικές κατηγορίες (αγωνίστηκε τόσο στην Ohvale 110, όσο και στην Ohvale 160) έβαλε σε δοκιμή τις σωματικές και πνευματικές αντοχές του Έλληνα από την Κω.
Στη βροχή ο Σπύρος-Μάριος δεν θα είχε πρόβλημα να πάρει άνετα τις pole positions και στις δυο κατηγορίες. Το μισό-μισό και ο άστατος καιρός, όμως, τον περιόρισαν στην 3η θέση στις κατατακτήριες των Ohvale 110 και 160.
Στο στεγνό έγιναν οι δυο αγώνες (ανά κατηγορία) για την ανάδειξη του πρωταθλητή, με τον Σπύρο-Μάριο Φουρθιώτη να δίνει τον καλύτερό του εαυτό μέσα στην πίστα. Η επιβράβευση ήρθε στην κατηγορία των 110cc, όπου με δυο τρίτες θέσεις ο Έλληνας από την Κω ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, παρά το ότι – όπως αποδείχτηκε μετά τον αγώνα – η μοτοσυκλέτα του είχε θέμα με το καρμπυρατέρ, με αποτέλεσμα να μην έχει τη δύναμη στις ευθείες που είχαν οι αντίπαλοί του.
Στα 160cc θα μπορούσε και πάλι να ανέβει στο βάθρο των νικητών, μιας και μετά τον πρώτο αγώνα – όταν και τερμάτισε στην 3η θέση πάλι – ήταν ακόμα πιο δυνατός και αποφασισμένος. Ξεκίνησε πάρα πολύ καλά με το σβήσιμο των φώτων, αλλά στις πρώτες στροφές τον έκλεισαν και τον έβγαλαν εκτός πίστας, με αποτέλεσμα να χάσει αρκετά μέτρα και να μην μείνει κοντά στο γκρουπ των πρώτων, τερματίζοντας στην 5η θέση.
Συνολικά ήταν 4ος στα 160cc, ωστόσο άφησε πάρα πολύ καλές εντυπώσεις στους ανθρώπους όλων των ομάδων με τη μαχητικότητα και το πείσμα του. Καρπός των κόπων του, αλλά και όλης της ομάδας, ήταν ένα βάθρο στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά!
Ο ίδιος δήλωσε μετά την επιτυχία του: «Είμαι πολύ χαρούμενος με την απόδοσή μου στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και όχι τόσο για τη θέση και το βάθρο, όσο για την εικόνα που έδειξα. Είχα εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μου, αντεπεξήλθα με τον καλύτερο τρόπο σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα με συνεχείς δοκιμές και αγώνες σχεδόν χωρίς διάλειμμα από κατηγορία σε κατηγορία κι έδειξα ότι είχα το ρυθμό και την ταχύτητα να κοντράρω οδηγούς από όλη την Ευρώπη. Πιστεύω ότι αν δεν αντιμετώπιζα το πρόβλημα με τη μοτοσυκλέτα μου, θα μπορούσα να διεκδικήσω τη νίκη και ν’ ανεβάσω την Ελληνική σημαία στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Ωστόσο και η 3η θέση με κάνει να νοιώθω δικαιωμένο για την προσπάθεια όλης της ομάδας. Τους ευχαριστώ για τη δύναμη που μου έδωσαν, όπως ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου την οικογένειά μου, τους Έλληνες που στέκονται στο πλευρό μου και τους χορηγούς που στηρίζουν αυτή την προσπάθεια. Το βάθρο το αφιερώνω σε αυτούς!».