Την επίδραση του καιρού στην επιλογή των τουριστικών προορισμών από τους ταξιδιώτες και την ικανοποίησή τους για τον καιρό κατά τη διάρκεια των διακοπών τους μελετά σε έρευνά της η Mabrian, με το Climate Perception Index, δεδομένου ότι ο καιρός ιστορικά ήταν ένας από τους κύριους λόγους για την επιλογή ενός προορισμού.
Ετσι, εάν ένας ταξιδιώτης δεν είναι ικανοποιημένος με αυτόν τον παράγοντα, μπορεί να αποφασίσει να μην επιστρέψει ή τουλάχιστον να μην επιστρέψει το επόμενο έτος κατά την ίδια σεζόν, αναφέρει η σχετική έρευνα. Ο δείκτης (Climate Perception Index) χρησιμοποιεί διαφορετικές προηγμένες τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης που βασίζονται στη χρήση δεδομένων από εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις επισκεπτών σε κοινωνικά δίκτυα που καταγράφονται καθημερινά.
Η εικόνα στην Ελλάδα
Το 2022 οι θερμοκρασίες έσπασαν ρεκόρ ακόμη και στη Βόρεια Ευρώπη. Μάλιστα, όπως προκύπτει, η Γαλλία, η Ελλάδα και η Ισπανία ήταν οι πιο επηρεασμένοι προορισμοί όσον αφορά την απώλεια της ικανοποίησης για το κλίμα.
Αυτό σημαίνει ότι η αντίληψή τους για το ταξίδι γενικότερα έχει επίσης υποστεί αλλαγές. Στην πραγματικότητα, οι τουρίστες που έχουν «υποστεί» κύμα καύσωνα κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στον προορισμό αναφέρουν μια γενικευμένη και σημαντική πτώση στη βαθμολογία σχετικά με τη γνώμη τους για την εμπειρία και την παγκόσμια αντίληψή τους για το ταξίδι.
Αυτή η πτώση της ικανοποίησης προϋποθέτει μεγάλη πιθανότητα να μην επιστρέψουν στον προορισμό. Ακόμη περισσότερο λαμβάνοντας υπόψη την επίδραση της μεγάλης αύξησης του κόστους διαμονής σε προορισμούς όπως η Ελλάδα και η Ισπανία κατά τη φετινή σεζόν.
Ωστόσο, στην άλλη όψη του νομίσματος, ο δείκτης για την αντίληψη για το κλίμα ανέδειξε ότι οι τουρίστες που επισκέφθηκαν το Ηνωμένο Βασίλειο αυτό το καλοκαίρι έχουν δείξει μια συνολική καλύτερη αντίληψη για τον καιρό σε σύγκριση με το 2021.
Ο ρόλος του κλίματος
Η ανάλυση της ικανοποίησης από το κλίμα και των επιπτώσεών της στην παγκόσμια εμπειρία των επισκεπτών βοηθά την τουριστική βιομηχανία να είναι πιο ανθεκτική και να λαμβάνει καλύτερες αποφάσεις στο μέλλον. Έτσι, αγορές και εποχές λιγότερο ευαίσθητες σε αυτές τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες μπορούν να εντοπιστούν και ενέργειες επικοινωνίας και μάρκετινγκ μπορεί να τμηματοποιηθεί για κάθε μία από τις αγορές. Μπορούν επίσης να προβλεφθούν διακυμάνσεις στη ζήτηση που σχετίζονται με αυτή τη μεταβολή του καιρού.
Αν ληφθούν υπόψη τα δεδομένα που δείχνει ο δείκτης ικανοποίησης για το κλίμα, οι τουρίστες ενδέχεται να προτιμούν λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς από εδώ και στο εξής. Είναι πιθανό να είναι λιγότερο πολυσύχναστοι προορισμοί που θα δουν την οικονομία τους να ενισχύεται ως αποτέλεσμα όλων των ευπρόσδεκτων επισκεπτών.
Η αλλαγή που φαίνεται από εδώ και πέρα δεν συνεπάγεται ότι οι Βρετανοί ή οι Γερμανοί επισκέπτονται ξαφνικά τις παραλίες της Δανίας, αλλά σημαίνει ότι μπορούν να εξερευνήσουν τα βόρεια των χωρών που επισκέπτονται παραδοσιακά. Έτσι, οι προορισμοί στη βόρεια Γαλλία ή την Ισπανία μπορεί να γίνουν πιο δημοφιλείς και θα πρέπει να δουν αυτή την τάση ως ευκαιρία ανάπτυξης για τους θερμότερους μήνες. Ομοίως, οι ξενοδοχειακές εταιρείες θα πρέπει να αρχίσουν να λαμβάνουν υπόψη αυτούς τους δείκτες όταν αποφασίζουν τα επόμενα ανοίγματα και επενδύσεις τους.
Οι προορισμοί που πλήττονται από τα κύματα καύσωνα, από την άλλη πλευρά, ενδέχεται να δουν τη ζήτηση πιο εποχικά προσαρμοσμένη και να κατευθύνουν τις προσπάθειές τους σε τουρίστες που ενδιαφέρονται να επισκεφτούν τον προορισμό εκτός της συγκεκριμένης εποχής.
Μια άλλη αλλαγή ή ευκαιρία είναι ότι μπορεί να επηρεαστούν οι δραστηριότητες στον προορισμό, προκαλώντας μεγαλύτερο ενδιαφέρον για σχέδια ή δραστηριότητες που ξεκινούν όταν ο ήλιος δύει ή τη νύχτα. Αυτό με τη σειρά του θα μπορούσε να σημαίνει ότι οι ξεναγήσεις, τα μπαρ ή τα εστιατόρια πρέπει να τροποποιήσουν το ωράριο λειτουργίας τους.
Πηγή tourismtoday.gr