Στις…. καλένδες έχει παραπέμψει η δημοτική αρχή Ρόδου την υπόθεση με την εισφορά σε γη ή χρήμα, καθώς ο ίδιος ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος, φέρεται να την κρατάει… ‘παγωμένη’ με το σκεπτικό ότι έπρεπε να προηγηθούν διαπραγματεύσεις με τους ξενοδόχους σε ό,τι αφορά την τακτοποίηση των οφειλών τους.
Παρά το γεγονός πως από τις αρχές του 2016, συστάθηκε μία ειδική επιτροπή που επρόκειτο να αναλάβει να εξετάσει το θέμα και να προχωρήσει στα περαιτέρω, ο δήμαρχος δεν φαίνεται και πολύ πρόθυμος να ανοίξει αυτό το κεφάλαιο, φοβούμενος μήπως επέλθει ρήξη στις σχέσεις του με τον ξενοδοχειακό κλάδο του νησιού μας –οι οποίες δεν ήταν και οι καλύτερες εδώ και καιρό.
Το θέμα έχει απασχολήσει επανειλημμένα την δημοτική αρχή καθώς από τα τέλη του 2014 ανελαμβάνοντο δεσμεύσεις αρμοδίως ότι είχε αποφασισθεί να το εξετάσει σε σοβαρό επίπεδο και να τεθεί «επί τάπητος» στο τραπέζι του διαλόγου.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το ποσό που αρχικώς προσδοκούσε να εισπράξει ο Δήμος Ρόδου από τα ξενοδοχεία για την εισφορά σε χρήμα ανέρχεται (περίπου) μεταξύ 17.000.000 – 20.000.000 ευρώ. Το ποσό αφορά στην τακτοποίηση 350 στρεμμάτων και αποτελεί ένα σημαντικό έσοδο που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τον Δήμο Ρόδου.
Θυμίζουμε ακόμη, ότι μέχρι και το τέλος του περασμένου έτους, δεν είχε ξεκαθαρίσει ποιος έχει την αρμοδιότητα για το συγκεκριμένο ζήτημα –ο Δήμος Ρόδου ή η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου καθώς ανέκυψε διαφωνία σχετικά με την αρμοδιότητα επιβολής πράξεων για την καταβολή της εισφοράς γής σε χρήμα από ξενοδόχους, με την πρώτη υπηρεσία να θεωρεί ότι έχει σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία την αποκλειστική ευθύνη.
Ο δήμαρχος Ρόδου, πάντως, κ. Φώτης Χατζηδιάκος, είχε ζητήσει από το νομικό επιτελείο του να προχωρήσει σε διερεύνηση ώστε να αποσαφηνιστεί το τοπίο, ενώ προχώρησε και σε συγκρότηση ομάδας εργασίας για την εξέταση των εκκρεμών υποχρεώσεων εισφοράς σε γη ή σε χρήμα, από άδειες ανέγερσης ξενοδοχειακών μονάδων.
Εννέα μήνες τώρα δεν
συνεδρίασε η επιτροπή!
Η εν λόγω επιτροπή πάντως, που συστάθηκε στις αρχές Ιανουαρίου, δεν έχει συνεδριάσει ακόμη (!) ενώ δεν έχει γίνει καμία απολύτως ενημέρωση των παρατάξεων της μειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου. Οι επικεφαλής φέρονται σφόδρα δυσαρεστημένοι καθώς παραμένει ακόμη μία βασική ‘εκκρεμότητα’ των υποθέσεων του δήμου Ρόδου και σκέφτονται να επαναφέρουν το θέμα σε επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
Όπως είχε αρχικώς αναφερθεί, στις προθέσεις της δημοτικής αρχής ήταν να εξεταστούν παλαιότερες υποθέσεις που εκκρεμούν και δεν έχουν ακόμη ξεκαθαριστεί, ενώ επρόκειτο να κληθούν και επιχειρηματίες που τους αφορά το θέμα.
Όπως είχε δηλώσει στις αρχές του 2016 ο ίδιος ο κ. Χατζηδιάκος επρόκειτο να κληθούν 18 ξενοδόχοι σε διαβούλευση, σε ό,τι αφορά την εισφορά σε γη ή σε χρήμα των οποίων έχουν ελεγχθεί οι υποθέσεις. Μάλιστα, σε παλαιότερη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου είχε ληφθεί σχετική απόφαση για αύξηση κατά 50% της αντικειμενικής αξίας και μείωση της προσδιορισθείσας εμπορικής αξίας.
Ο Δήμος Ρόδου εμμένει πάντως στο γεγονός πως οι διαδικασίες, όπως και ο υπολογισμός και η είσπραξη του τιμήματος για την εισφορά γίνονται από τους Δήμους και υπάρχουν παραδείγματα από άλλους Δήμους που προχώρησαν τη διαδικασία, όπως της Χερσονήσου, της Κέρκυρας, του Ηρακλείου. Επίσης, η αρμοδιότητα των Δήμων, επισημαίνουν οι νομικοί του Δήμου της Ρόδου, αναφέρεται και στον Καλλικράτη.
Ζητούμενο η αρμοδιότητα
Το περίφημο αυτό ζήτημα είχε γίνει αντικείμενο συζήτησης ανάμεσα σε εκπροσώπους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και της δημοτικής αρχής Ρόδου, καθώς είχε ζητηθεί από την περιφερειακή αρχή να παρέμβει ώστε να εξεταστεί το πρόβλημα στην βάση του, με πραγματικά στοιχεία για να βρεθεί μια λύση.
Φυσικά, η…. πολυπόθητη λύση δεν βρέθηκε ποτέ αφού μέχρι σήμερα η περισπούδαστη ειδική επιτροπή δεν λέει να συνεδριάσει για να αποφασίσει τι ευθύνες θα αναλάβει και ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες.
Υπενθυμίζουμε ότι το θέμα δεν είναι καινούργιο. Είχε απασχολήσει και τον προηγούμενο δήμαρχο Ρόδου κ. Στάθη Κουσουρνά, ο οποίος από το 2014 είχε δηλώσει αποφασισμένος να διεκδικήσει την πληρωμή των υποχρεώσεων που απορρέουν από την εισφορά σε γη ή χρήμα από τους ιδιοκτήτες αρκετών ξενοδοχειακών μονάδων.
Η απόφαση του δημάρχου για την συγκρότηση
της επιτροπής
Ενδεικτικά παραθέτουμε την σχετική απόφαση του δημάρχου, η οποία ανέφερε τα εξής:
Ο Δήμαρχος
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ Α’/87/7-6-2010) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης-Πρόγραμμα Καλλικράτης».
2. Τις πολεοδομικές διατάξεις και νομοθεσία περί της υποχρέωσης εισφοράς σε γη ή χρήμα, ξενοδοχειακών μονάδων.
3. Την ανάγκη διασφάλισης των συμφερόντων του Δήμου Ρόδου.
Αποφασίζουμε
Τη συγκρότηση ομάδας εργασίας για την εξέταση των εκκρεμοτήτων υποχρεώσεων εσιφοράς σε γη ή χρήμα, από άδειες ανέγερσης ξενοδοχειακών μονάδων από τους κάτωθι:
1) Γιώργος Κακούλης, Αντιδήμαρχος Πολεοδομικού Σχεδιασμού, Αστικής ανάπλασης, Πολεοδομικών Εφαρμογών και Μεσαιωνικής Πόλης και Μνημείων.
2) Άννα Παρασκευοπούλου, ΠΕ Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Προϊσταμένη Δ/νσης Πολεοδομικών Εφαρμογών (Υπηρεσία Δόμησης).
3) Γιώργος Χατζάκης, ΠΕ Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Προϊστάμενος Δ/νσης Μεσαιωνικής Πόλης και Μνημείων.
4) Δημήτρης Σαλαμαστράκης, ΠΕ Νομικών, στέλεχος Νομικής Υπηρεσίας.
Πρόεδρος της παραπάνω ομάδας εργασίας ορίζεται ο Αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Κακούλης.
Η παραπάνω ομάδα εργασίας οφείλει σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου :
Α) Να εξετάσει το νομικό πλαίσιο που διέπει την υποχρέωση εισφοράς σε γη ή χρήμα από την έκδοση αδειών ανέγερσης ξενοδοχειακών μονάδων, καταθέτοντας συνοπτικό κείμενο με την ακριβή διαδικασία και τις υποχρεώσεις των εμπλεκόμενων φορέων και υπηρεσιών τους.
Β) Να εξετάσει την πορεία των υποθέσεων που έχουν ήδη εξεταστεί από την Επιτροπή Καθορισμού Τιμήματος Ακινήτων και Κινητών Πραγμάτων του Δήμου Ρόδου και να καθορίσει τα επόμενες ενέργειες που πρέπει να προβούν οι υπηρεσίες του Δήμου.
Γ) Να εξετάσει την πορεία των υπολοίπων υποθέσεων, που δεν έχουν ακόμη εξεταστεί από την Επιτροπή Καθορισμού Τιμήματος Ακινήτων και Κινητών Πραγμάτων του Δήμου Ρόδου και να καθορίσει τα επόμενες ενέργειες που πρέπει να προβούν οι υπηρεσίες του Δήμου, καταθέτοντας παράλληλα αναλυτική κατάσταση στον Δήμαρχο και στις αρμόδιες υπηρεσίες για την άμεση ενεργοποίηση τους.
Ημερομηνία περαίωσης της αποστολής της ομάδας εργασίας, όπως περιγράφεται παραπάνω στα σκέλη Α και Β, ορίζεται η 29η Ιανουαρίου 2016 και για το σκέλος Γ, η 26η Φεβρουαρίου 2016.
Οι παραπάνω υπάλληλοι θα απασχολούνται κατά κύριο λόγο για τους σκοπούς της παραπάνω ομάδας εργασίας, στο πλαίσιο των υπαλληλικών τους καθηκόντων, εντός του ισχύοντος ωραρίου τους, χωρίς να δικαιούνται επί πλέον αμοιβή».
https://www.dimokratiki.gr/05-10-2016/stis-ellinikes-kalendes-ipothesi-tin-isfora-xenodochion-se-gi-se-chrima/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.