Τοπικές Ειδήσεις

Φόβοι για «επιστροφή» της αβεβαιότητας στην τουριστική σεζόν του 2022

Με χαμόγελα έκλεισε (μετά το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου) ο Σεπτέμβριος για την φετινή τουριστική σεζόν, ενώ και ο Οκτώβριος διαγράφει ανοδική πορεία, με καλές πληρότητες στα ξενοδοχεία κι επίσης ενθαρρυντικά νούμερα στις αφίξεις.
Αυτό τόνισε χτες, σε δηλώσεις που έκανε στους δημοσιογράφους ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου κ. Χρήστος Μιχαλάκης, ενώ δεν έκρυψε την ανησυχία του για την επόμενη τουριστική σεζόν, με δεδομένες τις αρνητικές εξελίξεις στην διεθνή οικονομία και τις ανατιμήσεις στον τομέα της ενέργειας.
«Τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τις ανεπίσημες πληροφορίες που έχουμε, ξεπεράσαμε τις 300.000 αφίξεις –που μεταφράζεται στο 80% των αφίξεων του 2019 και 105% πάνω σε σχέση με το 2020. Με τις αφίξεις του περασμένου σαββατοκύριακου ξεπεράσαμε τις 1.200.000, που για εμάς, ήταν εξαρχής το πλέον αισιόδοξο σενάριο. Είναι επίσης πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός πως 18 χώρες στο τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019, κατέγραψαν περισσότερες αφίξεις (η Γερμανία, η Αυστρία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Δανία κ.λπ.) Αυτό μας βοήθησε να φτάσουμε στα νούμερα για τα οποία μιλάμε σήμερα».
ΠΩΣ ΘΑ ΕΞΕΛΙΧΘΕΙ
Ο ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
Απαντώντας σε ερώτηση για το πώς αναμένεται να εξελιχθεί ο Οκτώβριος, ο κ. Μιχαλάκης, είπε:
«Θεωρώ ότι το 1.300.000 σε αφίξεις είναι θέμα ημερών να το ξεπεράσουμε που σημαίνει ότι θα είμαστε λίγο πάνω από το 55% του 2019 και σχεδόν 130% σε σχέση με το 2020 (!)
Όσον αφορά στην Βρετανική αγορά, παραμένει ψηλά για τη Ρόδο και βρίσκεται στη 2η θέση σε αφίξεις. Παρά τα εμπόδια και τα προβλήματα παρέμεινε ψηλά σε αφίξεις (ανά μήνα) και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, θα συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς έως το τέλος Οκτωβρίου.
Οι αφίξεις από την Κεντρική Ευρώπη είναι δηλωμένες έως τις 14 Νοεμβρίου. Σε αυτό βοηθούν και τα επιδημιολογικά στοιχεία στην περιοχή μας που έδωσαν πολύ καλή εικόνα προς τα έξω. Οι αγορές αφορούν σε χώρες όπως η γερμανόφωνη Κεντρική Ευρώπη, η Βρετανία, η Σκανδιναβία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Γαλλία».
Όσον αφορά στις κρατήσεις για το 2022, ο κ. Μιχαλάκης υπογράμμισε πως έχουν ξεκινήσει από τη βρετανική αγορά αν και προβλέπεται ότι θα είναι ακόμη μια δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό: «Για να μην ξεγελιόμαστε, το 2022 θα είναι ακόμη μια δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό. Θα κυριαρχήσει και πάλι η αβεβαιότητα, διότι δεν θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε μόνο το ζήτημα της πανδημίας του κορωνοϊού (το οποίο δεν έχει τελειώσει ακόμη), θα έρθει να προστεθεί και η αύξηση στα καύσιμα που σίγουρα θα επηρεάσει τον τουρισμό».
Σχετικά με τις τουριστικές εκθέσεις, ξεκινάμε με την συμμετοχή μας στην Διεθνή Τουριστική Έκθεση Λονδίνου (WTM) 1η – 3η Νοεμβρίου 2021, η οποία θα πραγματοποιηθεί διά ζώσης και αναλόγως θα κριθεί πόσοι θα συμμετέχουν. Από εκεί και πέρα, οι επόμενες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις θα πραγματοποιούνται ανάλογα με την εξέλιξη της επιδημιολογικής κατάστασης ανά περίπτωση.

ΟΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΜΑΣ
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το θέμα των ανταγωνιστών μας, για τους οποίους ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου υπογράμμισε πως «η Ελλάδα –και κυρίως η δική μας περιοχή με τα νησιά μας -σε σχέση με την γείτονα Τουρκία και με την βόρεια Αφρική, είναι εξαιρετική. Γι αυτό κι έχουμε αυτά τα αποτελέσματα μέχρι σήμερα. Αυτό όμως σημαίνει ότι θα πρέπει να βρισκόμαστε σε εγρήγορση διότι το 2022, αυτές οι χώρες αναμένεται να ανακάμψουν κι έτσι θα ανέβει ο ανταγωνισμός. Συνεπώς θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι».
ΟΙ ΠΛΗΡΟΤΗΤΕΣ
ΚΑΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ
Να σημειωθεί πως αυτή την περίοδο οι πληρότητες στα ξενοδοχεία της περιοχής μας αγγίζουν το 65%, ενώ στο προηγούμενο τρίμηνο άγγιξε το 80%.
Όσον αφορά στα έσοδα, που αφήνει πίσω της αυτή η σεζόν, που πάντως βρίσκεται σε εξέλιξη, τα στοιχεία ποικίλουν. Σύμφωνα με τον κ. Μιχαλάκη, κάθε τομέας είναι διαφορετικός:
«Οι τομείς των μεταφορών (ταξί, ενοικιαζόμενα, λεωφορεία κ.λπ.) αλλά και οι εκδρομές με ημερόπλοια, πήγαν πάρα πολύ καλά και κατέγραψαν πολύ καλές επιδόσεις. Ο τομέας της εστίασης καταγράφει μεγάλη διακύμανση από περιοχή σε περιοχή και από τύπο καταστήματος, ενώ τα ξενοδοχεία και τα τουριστικά πρακτορεία κινήθηκαν με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς. Θεωρώ πως η αύξηση των αφίξεων ‘αποτυπώθηκε’ στην πράξη. Είναι θετικό ότι πήραμε μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας από αυτό που μας αναλογούσε αυτή την περίοδο. Τα αποτελέσματα μέχρι αυτή τη στιγμή έχουν ήδη ξεπεράσει τις προσδοκίες μας και είναι καλό να μείνουμε σε αυτό και να προετοιμαστούμε πολύ καλά για την επόμενη σεζόν».
Τέλος, ο κ. Μιχαλάκης είπε πως οι διεθνείς εξελίξεις και οι αυξήσεις στην τιμή του πετρελαίου, θα έχουν άμεση επιρροή στον τουρισμό (σε όλους τους κλάδους, από τις αεροπορικές εταιρείες μέχρι και τα ξενοδοχεία).

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου