Ρεπορτάζ

Προκαταρκτικές ενέργειες για καταλήψεις σχολείων! – Στη Ρόδο απετράπησαν από τους διευθυντές

Αγωνιώδεις  προσπάθειες  καταβάλλουν οι διευθυντές των Λυκείων της Ρόδου για να αποτρέψουν τις καταλήψεις που επιχειρούν οι μαθητές.

Σημειώνεται πως δεκάδες σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα τελούν υπό κατάληψη, με τους μαθητές να αντιδρούν στο νέο εξεταστικό σύστημα, με την «τράπεζα θεμάτων», τις αλλαγές που έγιναν με το νομοσχέδιο του «νέου Λυκείου», την υποχρηματοδότηση των σχολείων και τα κενά σε εκπαιδευτικούς, που εντοπίζονται σε ορισμένες μονάδες.
Στην ουσία, πρόκειται για τις «παραδοσιακές καταλήψεις, καθ’ άπασαν την επικράτεια, ενόψει και της επετείου του Πολυτεχνείου.
«Μέχρι τώρα που μιλάμε  δεν έχουν ξεκινήσει καταλήψεις στα σχολεία της Ρόδου και των νησιών, που τελούν υπό την ευθύνη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τους μαθητές ενοχλεί ο τρόπος λειτουργίας της τράπεζας θεμάτων και γενικά οι αλλαγές που δρομολογήθηκαν από το υπουργείο Παιδείας», δήλωσε  ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης, ερωτηθείς σχετικά από συντάκτη της «δημοκρατικής».
Η προσπάθεια των μαθητών για κινητοποιήσεις  ξεκίνησε το βράδυ της περασμένης Κυριακής, 2 Νοεμβρίου, από το λύκειο της Κρεμαστής και συνεχίστηκε σε άλλα σχολεία της Ρόδου.
Συγκεκριμένα, με   αφορμή τις κινητοποιήσεις που ξεκίνησαν στην υπόλοιπη Ελλάδα, οι μαθητές του Λυκείου Κρεμαστής κατέλαβαν   το βράδυ της περασμένης Κυριακής το  σχολείο τους.
Το πρωί της Δευτέρας, 3 Νοεμβρίου,  όμως, ο διευθυντής του Λυκείου κ. Γιώργος Γιανσίδης  ξεκίνησε διάλογο μαζί τους  και τους έπεισε πως τα προβλήματα δεν λύνονται με καταλήψεις. Οι μαθητές όμως επιχείρησαν να καταλάβουν το σχολείο και χθες. Για μια φορά ακόμη ο διευθυντής του λυκείου τους εξήγησε πως τα προβλήματα δεν λύνονται με τον συγκεκριμένο  τρόπο και τελικά επέστρεψαν στα μαθήματά τους.
«Αποτρέψαμε την κατάληψη και το σχολείο λειτούργησε κανονικά. Οι μαθητές δεν θέλουν το νέο τύπου λυκείου που «έκτισε» το υπουργείο Παιδείας. Δεν είναι λύση όμως οι κινητοποιήσεις», δήλωσε ο κ. Γιώργος Γιανσίδης.
Στο χορό των κινητοποιήσεων προσπάθησαν να μπουν και οι μαθητές του 3ου Λυκείου που κλείδωσαν προχθές, Δευτέρα, το σχολείο τους.
Καταλυτική ήταν όμως, η επέμβαση του διευθυντή του 3ου Λυκείου κ. Βασίλη Καραγιάννη, που συζήτησε με τους μαθητές για τα προβλήματα που τους απασχολούν και τους έπεισε να σταματήσουν την κατάληψη.
«Έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο θα εισάγονται οι μαθητές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.  Αυτό έχει θορυβήσει τα παιδιά που προσπαθούν να αντιδράσουν. Έχουμε κάνει τις παρεμβάσεις μας στο υπουργείο Παιδείας για το θέμα αυτό. Ο νόμος που  έχει ψηφιστεί είναι σαφής και προβλέπει κάλυψη των χαμένων διδακτικών ωρών  με μαθήματα  στις διακοπές του Πάσχα και το καλοκαίρι», δήλωσε ο διευθυντής του 3ου Λυκείου και πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ κ. Βασίλης Καραγιάννης και πρόσθεσε  πως το πιο σημαντικό πρόβλημα είναι τα κενά στις θέσεις των εκπαιδευτικών.
«Είναι περισσότερα από 30 τα κενά στις θέσεις των καθηγητών στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του νομού μας. Έστειλα ήδη επιστολή στον υπουργό Παιδείας κ. Α. Λοβέρδο και του ζήτησα να δώσει άμεσα λύση»,  δήλωσε ο κ. Βασίλης Καραγιάννης. (σημ.: η επιστολή δημοσιεύθηκε χθες στη «δ»).
Προετοιμασίες για κατάληψη έκαναν και οι μαθητές του 1ου ΤΕΕ Ρόδου.
Ωστόσο, με την παρέμβαση του διευθυντή κ. Νίκου Οικονόμου το σχολείο λειτούργησε χθες κανονικά.
«Δεν είχαμε τελικά πρόβλημα και το σχολείο λειτούργησε κανονικά. Στις τάξεις όμως των μαθητών υπάρχει «αγωνιστικό κλίμα». Εκτιμώ πως τα παιδιά πιέζονται από κάποιους  να ξεκινήσουν κινητοποιήσεις. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας τους διανεμήθηκε και σχετικό κείμενο», δήλωσε ο κ. Νίκος Οικονόμου.
Στο  κείμενο που διανεμήθηκε στους μαθητές και αναρτήθηκε στο διαδίκτυο, αναφέρονται τα ακόλουθα:
«Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα και έτσι ενημερωμένοι όλοι και ενωμένοι να δώσουμε τον αγώνα μας για ό,τι καλύτερο μπορούμε. Έρχεται το νέο σύστημα του Λυκείου με την τράπεζα θεμάτων, εκεί όπου παραμερίζεται και ο μαθητής και η κριτική σκέψη του αλλά και οι καθηγητές, κι όλοι απλά γίνονται εκτελεστικά όργανα προκαθορισμένων οδηγιών, εργαλεία ενός απρόσωπου αναλυτικού προγράμματος. Ο καθηγητής χάνει το δικαίωμα να διαχειριστεί την «ύλη» του ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της τάξης του και τρέχουν όλοι μαζί και ιδιαίτερα οι μαθητές σε σχολεία και φροντιστήρια επιβαρύνοντας τους γονείς τους οικονομικά για να καλύψουν την πολυπόθητη ύλη και να ανταποκριθούν στις εξετάσεις. Η γνώση που μας δίνεται δεν είναι πια προσωπική και προσαρμοσμένη στις προσωπικές ανάγκες αλλά είναι μια γνώση όχι για την μάθηση αλλά για τις επιδόσεις, τυποποιημένη, που όσοι πειθαρχήσουν και την παπαγαλίσουν θα είναι έτοιμοι για να καταλάβουν θέσεις στην αγορά. Όσοι θελήσουν να κοιτάξουν και λίγο πιο πίσω από τις σελίδες του βιβλίου είναι οι απροσάρμοστοι, οι ενοχλητικοί. Όσοι δεν έχουν τα χρήματα για τα φροντιστήρια που είναι πια απαραίτητα είναι οι «άτυχοι» που δεν χωρούν στο εξελιγμένο μας εκπαιδευτικό σύστημα. Μετά από όλα αυτά θεωρώ απαραίτητο να ακουστεί η φωνή μας , που δεν είναι η φωνή της τεμπελιάς και του να χάσουμε μάθημα αλλά η φοβισμένη φωνή μας γι’ όλα αυτά που θα έρθουν για εμάς χωρίς να μας ρωτήσουν και χωρίς να μας υπολογίζουν. θα πρέπει να είναι ένας αγώνας κόπος».
Σχετικά ήρεμη ήταν η κατάσταση χθες στο 1ο Λύκειο Ρόδου.  «Η κατάσταση είναι ήρεμη στο σχολείο μας. Δεν υπάρχει μέχρι τώρα θέμα  για κατάληψη», δήλωσε ο προϊστάμενος του 1ου Λυκείου Ρόδου κ. Βασίλης Ζήκας.

Καταλήψεις σχολείων έγιναν  όμως στην Κω.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου