Πνεύμα συναίνεσης και προσπάθεια να φέρει στο τραπέζι του διαλόγου όλους τους φορείς της εκπαίδευσης ακόμα και παλιότερους υπουργούς Παιδείας, έχει επιδείξει έως σήμερα ο νέος υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, το όνομα του οποίου είχε ακουσθεί για υπουργοποίηση και στον προηγούμενο σχηματισμό κυβέρνησης
Πνεύμα συναίνεσης και προσπάθεια να φέρει στο τραπέζι του διαλόγου όλους τους φορείς της Εκπαίδευσης ακόμα και παλαιότερους υπουργούς Παιδείας, έχει επιδείξει έως σήμερα ο νέος υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, το όνομα του οποίου είχε ακουστεί για υπουργοποίηση και στον προηγούμενο σχηματισμό κυβέρνησης.
Ο κ. Γαβρόγλου, μετά τον ανασχηματισμό, είναι επισήμως ο νέος υπουργός Παιδείας.
Ο κύριος Γαβρόγλου είναι Ομότιμος Καθηγητής Ιστορίας των Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έχει σπουδάσει θεωρητική φυσική στο Πανεπιστήμια Lancaster, Cambridge και Λονδίνου από όπου έλαβε το διδακτορικό του..Ερευνητής και διδασκαλία στο Cambridge, Harvard, Boston University, Istanbul Teknik Universitesi, Πανεπιστήμιο Πατρών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Dibner Institute for the History of Science, Chemical Heritage Foundation, Centre Alexandre Koyre.
Διετέλεσε:Διευθυντής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Ιστορικών Αρχείων στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (www.phs.uoa.gr/dlab ) (1995-2014)
Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Ιστορικού Αρχείου του Πανεπιστημίου Αθηνών Είναι:Μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννου Σ. Λάτση
Πρόεδρος του Κέντρου Έρευνας Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Μιλά αγγλικά, γαλλικά και τουρκικά.
Στις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015 εξελέγη Βουλευτής Επικρατείας με το ΣΥΡΙΖΑ.
Στην πρόταση του ως προέδρου της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, θέση την οποία κατείχε έως την υπουργοποίησή του προβλέπεται η θέσπιση νέου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που να αποδεσμεύει το λύκειο από τις εξετάσεις εισαγωγής.
Παράλληλα προτείνεται αναδιαμόρφωση της ύλης σε σχέση με τα Προγράμματα Σπουδών, συγγραφή νέων σχολικών εγχειριδίων και υποστηρικτικού εκπαιδευτικού υλικού επιμόρφωση εκπαιδευτικών στα νέα Προγράμματα Σπουδών και τις νέες διδακτικές προσεγγίσεις.
Ο κ. Γαβρόγλου, κάνοντας λόγο για βάθος χρόνου 3 – 4 χρόνια εισηγείται τη διαμόρφωση νέου τρόπου εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με διαδικασίες που δεν θα εξαρτώνται αποκλειστικά από την απομνημόνευση και θα εγγυώνται ότι οι μαθητές θα σπουδάζουν τα γνωστικά αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν.
Για το εξεταστικό σύστημα, ο βασικός σχεδιασμός προβλέπει την εισαγωγή σε σχολή και όχι σε τμήματα, ενώ οι υποψήφιοι θα έχουν δυνατότητα να δώσουν εξετάσεις περισσότερες φορές σε σχέση με σήμερα.
Ο κ. Γαβρόγλου ως πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επικέντρωσε τη συζήτηση για τις εξετάσεις σε κοινά σημεία προτάσεων πουν προέκυψαν από τον διάλογο προτείνοντας:
– Αναβάθμιση του Λυκείου: Η πρόταση είναι να καθιερωθεί Εθνικό Απολυτήριο, με τον βαθμό του να λαμβάνεται υπόψη, αλλά μην είναι καθοριστικός για την εισαγωγή.
– Διαδικασία εξετάσεων σε τέσσερα μαθήματα και οι εξετάσεις να συνεχίσουν να διοργανώνονται από το υπουργείο Παιδείας και όχι από τα ΑΕΙ για τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας
– Εισαγωγή στα ΑΕΙ: Θα γίνεται σε σχολές και όχι σε τμήματα όπως συμβαίνει τώρα. Οι εισακτέοι στο πρώτο έτος θα παρακολουθούν κοινά μαθήματα και κατόπιν θα αποφασίζουν σε ποιο τμήμα της σχολής θα συνεχίσουν.
Στόχος είναι, όπως έχει πει στο protothema,gr ο κ. Γαβρόγλου ως πρόεδρος της Επιτροπής μορφωτικών Υποθέσεων στο γυμνάσιο τα παιδιά να διδάσκονται μαθήματα σε εύρος, ενώ στο λύκειο να επικεντρώνονται και να διδάσκονται σε βάθος τα μαθήματα.
Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στην εισαγωγή των φοιτητών σε σχολές και όχι σε τμήματα, προκειμένου να μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα σε περισσότερες από μία σχολές ώστε να παίρνουν πτυχίο με δύο κατευθύνσεις, όπως της Ιστορίας και της Πολιτικής Επιστήμης.
Στόχος του νέου συστήματος είναι να ενοποιήσει τα μαθήματα στο Α’ εξάμηνο των πανεπιστημίων, δηλαδή ο φοιτητής στο Φυσικό και στο Μαθηματικό να παρακολουθεί κάποια κοινά μαθήματα και να αποφασίζει μετά, λίγο μεγαλύτερος δηλαδή, ποιον επιστημονικό κλάδο θα ακολουθήσει. Οι φοιτητές στην ουσία δεν θα εισάγονται σε σχολή αλλά σε πανεπιστήμιο, επιλέγοντας από μία λίστα μαθημάτων.
Στην περίπτωση που στα τέσσερα χρόνια έχουν επιλέξει έναν (μικρό) αριθμό ομοειδών μαθημάτων, το πτυχίο τους αποκτά «κύρια κατεύθυνση» ή «δευτερεύουσα» (major/minor) στην ειδικότητα που έχουν επιλέξει, με στόχο να έχουν μια μεγαλύτερη γκάμα γνωστικών αντικειμένων.
protothema.gr