Αυξημένη κατά 100 ευρώ εμφανίζεται η μέση δαπάνη των Ελλήνων καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές φέτος σε σχέση με το 2013.
Αναλυτικά το 2014 η μέση δαπάνη των Ελλήνων διαμορφώθηκε στα 1.400 ευρώ έναντι 1.300 ευρώ που δαπανήθηκαν κατά μέσο όρο το 2013 για ηλεκτρονικές αγορές. Την ίδια στιγμή αυξήθηκε ο μέσος όρος των συναλλαγών που πραγματοποίησαν οι Έλληνες, που φέτος διαμορφώθηκε στις 18 αγορές ανά ηλεκτρονικό καταναλωτή έναντι 12 αγορών το 2013.
Ποιες ήταν οι περισσότερες e-αγορές
Ο μεγαλύτερος κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου παρατηρήθηκε στις ταξιδιωτικές υπηρεσίες, τη διαμονή σε καταλύματα, εισιτήρια για εκδηλώσεις (συναυλίες, θέατρα κτλ) καθώς και σε εξοπλισμό για ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Μεγαλύτερη ζήτηση παρατηρήθηκε εκτός από τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες, τα εισιτήρια για εκδηλώσεις, στις ασφάλειες αλλά και τα παραϊατρικά προϊόντα, σύμφωνα με τα στοιχεία ετήσιας μελέτης για το ηλεκτρονικό εμπόριο που παρουσιάστηκαν από τον καθηγητή κ. Γ. Δουκίδη, διευθυντή του εργαστηρίου ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου
Με στόχο την προώθηση των ηλεκτρονικών αγορών σε εξέλιξη είναι η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου (1-7 Δεκεμβρίου), η οποία τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, στα πρότυπα του CyberMonday του εξωτερικού. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του GRECA , του Συνδέσμου που μετρά δύο χρόνια ύπαρξης και εκπροσωπεί το εγχώριο ηλεκτρονικό εμπόριο, κ. Ν. Γουλή, πέρυσι τα e-shops που συμμετείχαν στο θεσμό της Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου, κατέγραψαν αύξηση στις πωλήσεις κατά 42%, ενώ υπήρξαν περιπτώσεις που η αύξηση άγγιξε το 100%.
Παρεμβάσεις
Στο μεταξύ ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου κ. Στέφανος Κομνηνός προανήγγειλε θεσμικές παρεμβάσεις για την υποστήριξη της λειτουργίας των ηλεκτρονικών. Μεταξύ αυτών των πρωτοβουλιών είναι η δημιουργία σήματος πιστοποίησης, οι ρυθμίσεις για τη χρέωση του ΦΠΑ σε καταναλωτές εκτός Ελλάδας, η ένταξη σε ενιαίο κέντρο εκκαθάρισης ηλεκτρονικών τιμολογίων και αποδείξεων κ.ά.
Παράλληλα, ο GRECA βρίσκεται σε διεργασίες με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ώστε να επιτραπεί στα μέλη του να διενεργούν ομαδοποιημένες αποστολές στο εξωτερικό, προκειμένου να μειωθεί το μεταφορικό κόστος των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Αυξημένο το κόστος αποστολής από την Ελλάδα
Σημειώνεται ότι το κόστος αποστολής προϊόντων από την Ελλάδα αγγίζει έως και τα 20 ευρώ, όταν αντίστοιχη αποστολή από χώρα της Ευρώπης προς την Ελλάδα δεν ξεπερνά τα 3 ευρώ.
Σύμφωνα με τον GRECA, η δημιουργία κρίσιμης μάζας και η εξεύρεση μιας κεντρικής λύσης για τις αποστολές προϊόντων θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα και τις εξαγωγές των ελληνικών ηλεκτρονικών επιχειρήσεων.
Πηγή:reporter.gr