Ρεπορτάζ

Ενδέχεται να κατασκευαστεί νέο λιμανάκι στις Φάνες

Την απόφαση να σταματήσει η μελέτη για το λιμενικό καταφύγιο των Φανών, αφού κάθε φορά που γίνονται καθαρισμοί, το πρόβλημα επανεμφανίζεται λόγω συνεχόμενης προσάμμωσης, έλαβε χτες κατά την συνεδρίασή του το διοικητικό συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου.
Το θέμα έφερε στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση ο πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου Φανών κ. Βασίλης Νικολίτσης, ο οποίος παρακάλεσε το Σώμα «να λάβει άμεσα μια απόφαση για τον καθαρισμό του καταφυγίου, αφού παραμένει κλειστό εδώ και 10 μήνες, με αποτέλεσμα, αφενός να μην μπορεί κανένα πλοιάριο να εισέλθει και αφετέρου, οι αλιείς δεν μπορούν να κάνουν την δουλειά τους».
Απαντώντας η κα Μαρίκα Δεληγιάννη, τόνισε πως «το θέμα με τις Φάνες έχει απασχολήσει επανειλημμένως το Λιμενικό Ταμείο αφού παρουσιάζονται πολλά προβλήματα προσάμμωσης. Πρέπει πλέον, να σταματήσει η μελέτη διότι, τελικά, το έργο δεν είναι ασφαλές. Κάθε φορά που γίνονται καθαρισμοί, συνεχώς μπαζώνει από φύκια κ.λπ. με συνέπεια να ξοδεύονται χρήματα χωρίς αποτέλεσμα».
Στο θέμα σημειώθηκε ομοφωνία απόψεων καθώς υπάρχουν πολλά εμπόδια για να κατασκευαστεί το έργο ολοκληρωτικά: «Η κατάσταση είναι πολύ κακή. Πρέπει να ανοιχτεί ένας δίαυλος στο λιμανάκι ώστε να επιτρέπεται η διέλευση των πλοίων και να μην εμποδίζονται οι αλιείς να κάνουν την δουλειά τους», είπε η κα Δεληγιάννη.
Ο κ. Νικολίτσης, ζήτησε να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες καθαρισμού, έχοντας ήδη μια πρόταση από συγκεκριμένο ιδιώτη, να παραμένουν τα μηχανήματα καθαρισμού στην περιοχή μέχρι και τον Απρίλιο του 2020 ώστε να υπάρχει μόνιμος δίαυλος στο λιμανάκι.
Η πρόταση έγινε δεκτή και το δ.σ. του Λ.Τ. αποφάσισε, α. να λάβει κι άλλη προσφορά –ενδεχομένως πιο οικονομική, β. να εξουσιοδοτηθεί ο νομικός σύμβουλος και η Τεχνική Υπηρεσία να διερευνήσουν την λύση αυτή και στη συνέχεια, να επανεξεταστεί η περίπτωση κατασκευής νέου λιμανιού.
Επιπλέον, ο πρόεδρος κ. Βασίλης Παπαοικονόμου, ανέφερε ότι η μειοψηφία στο τοπικό συμβούλιο των Φανών, εκφράζει δυσαρέσκεια επειδή ‘ξοδεύονται πολλά για το αλιευτικό καταφύγιο’ ζητώντας να υπάρξει συναίνεση σε τοπικό επίπεδο για να προχωρήσει το έργο.

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στην ίδια συνεδρίαση συζητήθηκε η ‘Τεχνική Προσφορά’ και τα ‘Δικαιολογητικά Συμμετοχής’ της Επιτροπής Διενέργειας Διεθνούς Ανοικτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού μέσω Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ. με σφραγισμένες προσφορές, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική και τεχνική άποψη προσφορά. Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι, η παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης – εκμετάλλευσης, επισκευής και συντήρησης του Κέντρου Επισκευής Πλοιαρίων στην περιοχή Καναμάτ Ρόδου.
«Έχει κατατεθεί προσφορά από μία εταιρεία για να το αναλάβει και βρίσκεται στο στάδιο της αξιολόγησης. Μετά το πρακτικό, η αρμόδια επιτροπή θα προχωρήσει στο άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς» ανέφερε ο κ. Παπαοικονόμου.
Επίσης, συζητήθηκαν θέματα διαδικαστικού χαρακτήρα ενώ εγκρίθηκε και η τροποποίηση προγραμματικών συμβάσεων για τα υδατοδρόμια.
Το δ.σ. του Λ.Τ. αποφάσισε την υποβολή πρότασης στην πρόσκληση VI του προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ στον άξονα προτεραιότητας: «Τοπική ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος» με τίτλο: “Σύνταξη/ επικαιροποίηση σχεδίων και μελετών στο πλαίσιο κατασκευής, βελτίωσης και συντήρησης των λιμενικών υποδομών των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων και των Δημοτικών Λιμενικών Γραφείων “, για την ένταξη της πράξης με τίτλο “Καθορισμός χερσαίων λιμενικών ζωνών, περιβαλλοντικών μελετών, μελετών πολεοδομικής οργάνωσης χερσαίων λιμενικών ζωνών και μελετών προσβασιμότητας ΑΜΕΑ, λιμενικών εγκαταστάσεων αρμοδιότητας Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου.
Τέλος, έγινε συζήτηση και του αιτήματος του Δήμου Ρόδου για την διάθεση χώρων χερσαίας ζώνης λιμένα και θέσεων ελλιμενισμού σκαφών για την διοργάνωση του 1ου Aegean Yatching Festival θα γίνει τον Απρίλιο του 2020 στην Ρόδο.

Ο ΞΥΛΙΝΟΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ
Ερωτηθείς από την «δ» σχετικά με το έργο για την επέκταση του ξύλινου πεζόδρομου στην “Κολόνα”, ο πρόεδρος του Λ.Τ. δήλωσε: «Έχει κατοχυρωθεί ο διαγωνισμός για το τμήμα από την Ακαντιά μέχρι την οδό Καναδά. Θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει, αλλά σημειώθηκε ένα θέμα με την υπογειοποίηση καλωδίων της ΔΕΗ. Από εκεί και πέρα, θα προχωρήσει το έργο από την οδό Αυστραλίας έως το τουριστικό λιμάνι. Η μελέτη είναι έτοιμη και οι πόροι εξασφαλισμένοι».
Είπε ακόμη ότι το Λ.Τ. προγραμματίζει να βελτιώσει τις κτιριακές υποδομές στο τουριστικό λιμάνι ώστε να γίνει πιο λειτουργικό και να είναι καλύτερη η εξυπηρέτηση των επιβατών.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου