Ο Δήμος Καλυμνίων παρουσίασε το νέο τουριστικό του πρόγραμμα, που έχει απώτερο σκοπό στην αποδοτικότερη προβολή της Καλύμνου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Οι δράσεις που προβλέπονται:
1.Τουριστικό Μάρκετινγκ
Ανάθεση σε εταιρία συμβούλων τουριστικού μάρκετινγκ δράσεων ισχυροποίησης της τουριστικής ταυτότητας της Καλύμνου σε όλα τα επίπεδα: σχεδιασμού, οργάνωσης και υλοποίησης.
2. Αξιοποίηση Διαδικτυακών Τεχνολογιών Επανασχεδίαση της τουριστικής ιστοσελίδας
Η ιστοσελίδα θα έχει δυναμικό και όχι στατικό χαρακτήρα. Θα υπάρχει η δυνατότητα συνεχόμενης τακτικής επέκτασης και εμπλουτισμού τόσο σε επίπεδο θεματικού περιεχομένου, όσο και σε επίπεδο γλωσσών επικοινωνίας. Η νέα αυτή ιστοσελίδα θα αποτελέσει τον επίσημο ιστότοπο τουριστικής προβολής και προώθησης του νησιού αλλά συγχρόνως θα λειτουργήσει ως εργαλείο αξιοποιήσιμο για τους επισκέπτες καθ όλη τη διάρκεια της επίσκεψής τους στη Κάλυμνο. Η αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν μια σημαντική παράμετρος για την προβολή του τουριστικού προϊόντος του νησιού σε ελληνικό και διεθνές κοινό. Η ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας για την προβολή του πολιτιστικού και τουριστικού αποθέματος της Καλύμνου.
Συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις εσωτερικού – εξωτερικού
Συμμετοχή σε εκθέσεις που έχει επιλέξει να παραστεί η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου κατά 2019. Επιδίωξη της δημοτικής αρχής είναι στις επιλεγμένες εκθέσεις το νησί να εκπροσωπείται από επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου. Ο Δήμος Καλυμνίων προτίθεται να συμμετάσχει, διά της φυσικής παρουσίας εκπροσώπων φορέων του νησιού και ως συνεκθέτης στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, στις παρακάτω εκθέσεις κατά την διάρκεια του 2018: Boot – Ντίσελντορφ, 19 – 27 Ιανουαρίου 2019, IMTM – Τελ Αβίβ, 12-13 Φεβρουαρίου 2019, ΙΤΒ Βερολίνο, 06-10 Μαρτίου 2019, Salon Mondial du Tourisme – Παρίσι, 14-17 Μαρτίου 2019, Tour Natur – Ντίσελντορφ, 06 – 08 Σεπτεμβρίου 2019, WTM – Λονδίνο, 04 -06 Νοεμβρίου 2019, Philoxenia – Θεσσαλονίκη, Νοέμβριος 2019, AIT Expo – Αθήνα, Δεκέμβριος 2018.
Ανάπτυξη Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού
Η αναρρίχηση στα βράχια της Καλύμνου είναι επιδίωξη του κάθε αναρριχητή. Δεν είναι τυχαίο που το νησί χαρακτηρίζεται ως η “Μέκκα” της αναρρίχησης. Με στόχο τον εμπλουτισμό του προφερόμενου τουριστικού προϊόντος είναι απαραίτητη η ανάπτυξη και άλλων εναλλακτικών μορφών τουρισμού που διαθέτει το νησί.
Δημιουργία εντύπου και ψηφιακού μέσου προβολής όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
Ορεινή Πεζοπορία
Δημιουργία δικτύου διαδρομών ορεινής πεζοπορίας Δήμου Καλυμνίων (Κάλυμνος, Ψέριμος, Τέλενδος). Σύνταξη μελέτης χαρτογράφισης, σήμανσης και περιγραφής.
Κατάδυση
Σύνταξη μελέτης χαρτογράφισης, και περιγραφής των σημαντικότερων καταδυτικών διαδρομών του Δήμου Καλυμνίων (Κάλυμνος, Ψέριμος,Τέλενδος).
Σπηλαιολογία
Σύνταξη μελέτης αξιοποίησης σπηλαίων Δήμου Καλυμνίων (Κάλυμνος Ψέριμος).
Τοπική Γαστρονομία
Δημιουργία και αναπαραγωγή έντυπου και ψηφιακού μέσου προβολής της τοπικής γαστρονομίας. Υποστήριξη δράσεων τοπικών φορέων για την ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας.
Θρησκευτικός Τουρισμός
Δημιουργία και αναπαραγωγή έντυπου και ψηφιακού μέσου προβολής, με πλούσιο ιστορικό και φωτογραφικό υλικό, επισκέψιμων μονών, ναών και μοναστηριών της Καλύμνου με την συνεργασία της Ιεράς Μητροπόλεως.
Αθλητικός – Προπονητικός Τουρισμός
Οι ήπιες κλιματολογικές συνθήκες σε συνδυασμό με τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Δημοτικού Αθλητικού Κέντρου και τις ιδιωτικές αθλητικές εγκαταστάσεις στο νησί, προσφέρουν την δυνατότητα ανάπτυξης αθλητικού – προπονητικού τουρισμού. Ήδη το νησί φιλοξενεί ετησίως καλοκαιρινά swimming camp συλλόγων από την Βόρεια Ευρώπη.
Τέλος, επισημαίνεται πως η δημιουργία υλικού προβολής και προώθησης, σε έντυπη και ψηφιακή μορφή θα συμβάλλει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη αυτής της μορφής.