Τοπικές Ειδήσεις

Το ΥΕΝ προτιμά τα μικρά, ελληνικά καράβια να πλέουν στο Αιγαίο έχοντας τουρκική σημαία!

Αδυνατεί το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να δώσει τη δυνατότητα στις πολύ μικρές ακτοπλοϊκές εταιρείες να υψώσουν ελληνική σημαία στα καράβια τους και να εκτελούν πλόες σύνδεσης των ελληνικών νησιών. Απεναντίας, το ΥΕΝ δέχεται αυτές να οδηγηθούν στην ύψωση τουρκικής σημαίας και να εκτελούν δρομολόγια διασύνδεσης των ελληνικών νησιών με την Τουρκία.
Μπορεί η διαπίστωση αυτή να φαντάζει όπως εκείνες τις θεωρίες συνωμοσίας που περιέχουν ελάχιστη δόση αλήθειας και πολύ σαχλαμάρα, όμως στην προκειμένη περίπτωση όλο αυτό είναι πέρα για πέρα αληθινό. Μάλιστα, επιβεβαιώνεται περίτρανα από την προσπάθεια του ναυτικού πράκτορα και επιχειρηματία Μιχάλη Ροδίτη να υψώσει την ελληνική σημαία σε δύο καταμαράν και να εκτελεί πλόες στη Δωδεκάνησο (στις γραμμές Ρόδος – Σύμη και Ρόδος – Τήλος).
«Έχω μια μακρά αλληλογραφία με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όπου τους ενημερώνω για τα καταμαράν “Ρόδον” και “Ιβίσκος” και τη θέλησή μου να υψώσω ελληνική σημαία σε αυτά» περιέγραψε χθες προς τη “δημοκρατική” ο κ. Μιχάλης Ροδίτης και πλήρως εξοργισμένος τόνισε ότι «το ίδιο το Υπουργείο μου ζητά να απευθυνθώ σε ιδιωτικές εταιρείες επιθεώρησης πλοίων, που έχουν τα συμφέροντά τους στην Ινδία, στην Κίνα και οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Το πρόβλημα είναι πως καμία από τις διεθνείς αυτές εταιρείες δεν είναι διατεθειμένη να ασχοληθεί με μια πολύ μικρή, ελληνική ναυτιλιακή επιχείρηση».


Αυτό που περιγράφει ο κ. Μιχάλης Ροδίτης είναι γεγονός. Η αρχαιότερη ναυτική δύναμη στον κόσμο, χώρα με τα χιλιάδες νησιά και ο τόπος που γέννησε το ναυτικό δίκαιο (Νόμος Ροδίων Ναυτικός) στερούνται εθνικού νηογνώμονα, στερούνται δηλαδή ενός σοβαρού, οργανωμένου κρατικού φορέα που θα είναι υπεύθυνος για τις επιθεωρήσεις πλοίων που αποκτούν οι πολύ μικρές, ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Εάν σήμερα υπήρχε εθνικός νηογνώμονας, τότε οι επιθεωρητές του θα προέβαιναν στην ετήσια επιθεώρηση των μικρών επιβατηγών καραβιών και εφόσον όλα θα ήταν “εντάξει”, τότε θα προχωρούσαν στην έκδοση του ετήσιου πιστοποιητικού αξιοπλοΐας. Με αυτό ανά χείρας, οι μικρές ναυτιλιακές εταιρείες θα μπορούσαν να κάνουν ασφάλιση του σκάφους, να υψώσουν ελληνική σημαία και να ξεκινήσουν δρομολόγια στα νησιά.
Από μόνη της η διαδικασία δείχνει ότι τα οφέλη είναι πολλά, καθώς ο Έλληνας ακτοπλόος θα πρέπει να πληρώσει στη χώρα του το κόστος για την ετήσια επιθεώρηση, την ασφάλιση του σκάφους, την πρόσληψη επτά Ελλήνων ναυτικών (το ελάχιστο πλήρωμα ανά βάρδια) και να καταβάλει στο ελληνικό κράτος τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές και φορολογικές εισφορές.
Αντί αυτού, το ελληνικό κράτος την περίοδο της κρίσης ξεπούλησε και αυτή τη δομή. Ο ελληνικός νηογνώμονας βούλιαξε (ήταν ιδιωτικός, όμως λόγω της ιστορίας του είχε λάβει εθνικό χαρακτήρα) και ο Κλάδος Επιθεώρησης Πλοίων ατόνησε. Έτσι, ολόκληρος ο στόλος των ελληνικών πλοίων καλείται πια να απευθυνθεί σε εταιρείες του εξωτερικού για τις επιθεωρήσεις και τα πιστοποιητικά.
Από την άλλη, οι “διεθνείς νηογνώμονες” το τελευταίο πράγμα που τους ενδιαφέρει είναι μια μικρή ναυτιλιακή εταιρεία στη Ρόδο, στη Σάμο ή στη Λήμνο. Τα συμφέροντά τους βρίσκονται στις επιθεωρήσεις μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών και με αυτές ασχολούνται. Το αποτέλεσμα είναι, οι μικροί Ελληνες ακτοπλόοι να οδηγούνται πού αλλού… στην Τουρκία. Η τελευταία έχει λύσει προ πολλού αυτά τα ζητήματα.

Αντί να διασυνδέονται οι
νησιώτες μεταξύ τους,
διευκολύνεται η
διασύνδεση των νησιών
με την Τουρκία
Το θέμα είναι εθνικό. Με τη νομοθεσία και τις δομές που ισχύουν σήμερα στην Ελλάδα, είναι πιο εύκολο να διασυνδεθεί η Ρόδος με την Τουρκία, παρά η Ρόδος με την Τήλο. Στην πράξη η ελληνική νομοθεσία, δίνει το δικαίωμα σε Ινδούς, Κινέζους και Βρετανούς να διαμορφώνουν και να ελέγχουν τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις στις ελληνικές θάλασσες.
Απόδειξη παραχώρησης αυτού του δικαιώματος αποτελεί η απάντηση που απέστειλε μόλις προχθές (04 Φεβρουαρίου 2020) το ΥΕΝ προς τον κ. Μιχάλη Ροδίτη, όπου μεταξύ άλλων τονίζεται ότι:
«…το πιστοποιητικό κλάσης είναι έγγραφο ιδιωτικού χαρακτήρα και δεν είναι ούτε πράξεις του κράτους σημαίας ούτε εκδίδονται για λογαριασμό κράτους σημαίας. Επιπλέον, όταν ένας αναγνωρισμένος οργανισμός ενεργεί ως εθνικός νηογνώμονας, εκδίδει πιστοποιητικά κλάσης του πλοίου σύμφωνα με τους δικούς του κανόνες και διαδικασίες, προϋποθέσεις και ιδιωτικές συμβατικές ρυθμίσεις, των οποίων το κράτος σημαίας δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος….».
Εν ολίγοις το ΥΕΝ στην απάντησή του αναγνωρίζει ότι στις ελληνικές θάλασσες, η επιθεώρηση των πλοίων για την ύψωση ελληνικής σημαίας, γίνεται από ξένες εταιρείες. Μάλιστα, το ΥΕΝ αναφέρει επισήμως (όπως φαίνεται στο απαντητικό έγγραφο) τις ακόλουθες:
«AMERICAN BUREAU OF SHIPPING, BUREAU VERITAS S.A., CHINA CLASSIFICATION SOCIETY, DNV GL AS, KOREAN REGISTER OF SHIPPING, LLOYD’S REGISTER GROUP LIMITED, NIPPON KAIJI KYOKAI, POLISH REGISTER OF SHIPPING, RINA SERVICES S.p.A. και RUSSIAN MARITIME REGISTER OF SHIPPING».


Μιχάλης Ροδίτης προς
ΥΕΝ: Στηρίζετε την
τουρκική οικονομία
Το πρόβλημα αγγίζει όλες τις πολύ μικρές ακτοπλοϊκές εταιρείες, που ξεκινούν από τα ελληνικά νησιά. Αν τελικώς, επικρατούσε ιστορική αξιοπρέπεια στο ΥΕΝ και έβρισκε τρόπο να εξυπηρετήσει όλους εκείνους τους μικρούς που επιδιώκουν να μπουν στον κλάδο της επιβατηγού ακτοπλοϊας, στα σίγουρα οι μικρονησιώτες θα ένιωθαν λιγότερο απομονωμένοι. Στα σίγουρα οι Έλληνες μικρονησιώτες θα έβλεπαν σαφώς ολιγότερες φορές την τουρκική σημαία να κυματίζει στα καράβια που προσεγγίζουν τα λιμάνια τους.
Ο ναυτικός πράκτορας Μιχάλης Ροδίτης, συνεχίζει την προσπάθεια να πείσει το ΥΕΝ για τον παραλογισμό που επικρατεί με την ελληνική νομοθεσία και τα εμπόδια που του βάζει ώστε να σηκώσει την ελληνική σημαία σε δύο καταμαράν. Μόλις χθες, απέστειλε προς το Υπουργείο νέα επιστολή, τονίζοντας μεταξύ άλλων:
«Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την απάντηση που μου δώσατε.
Θέλω να σας ενημερώσω όμως ότι οι Νηογνώμονες που όπως και εσείς γράφετε στην απάντησή σας δεν προτίθενται να εκδώσουν κανένα ιδιωτικό πιστοποιητικό Κλάσης όχι μόνο για το δικό μου πλοίο, αλλά για δεκάδες αντίστοιχες περιπτώσεις και αυτό γιατί απορρίπτουν τα πλοία (ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΛΟΙΑ) χωρίς καν να τα επιθεωρήσουν.
Ως άμεσο αποτέλεσμα έχει την ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ αφού μη μπορώντας να εντάξουμε τα πλοία αναγκαζόμαστε και υψώνουμε σημαίες ΤΡΙΤΩΝ ΧΩΡΩΝ και τα δραστηριοποιούμε στις δρομολογιακές συνδέσεις μεταξύ Ελληνικών Νησιών και απέναντι Τουρκικών Λιμένων.
Αντί λοιπόν να βρείτε μια λύση στο θέμα αυτό το οποίο είναι κατά της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ και γενικότερα της Επιχειρηματικότητας στέλνετε επιστολές για να υποστηρίξετε τα συμφέροντα ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ οι οποίες εφαρμόζουν τα δικά τους οργανωμένα σχέδια εις βάρος των μικρών ναυτιλιακών εταιρειών των Νησιών του Αιγαίου.
Στόχος λοιπόν είναι να μείνουν μόνο οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, να ισχυροποιηθεί όσο ποτέ ο Τουρκικός Τουρισμός με ό,τι συνέπειες αυτό μπορεί να έχει και το ΑΙΓΑΙΟ να γίνει μια Θάλασσα Επιδοτήσεων διότι δεν θα υπάρχει πλοίο να εκτελεί τοπικά δρομολόγια .

Επειδή το θέμα είναι ΕΘΝΙΚΟ βρείτε λύση πριν να είναι πολύ αργά!».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Veteranos    06.02.2020 17:56

    Πολύ κατατοπιστικό το άρθρο σας, όμως θα ήταν καλό να γνωρίζουν οι αναγνώστες για τι είδους σκάφη και ποιας χρονολογίας αφορά το ενδιαφέρον του καταγγέλλοντος, όπως να βλέπαμε και ολόκληρη την απάντηση του ΥΕΝ. Από όσο είναι γνωστό, ο Κινέζικος Νηογνώμονας δεν έχει εξουσιοδότηση από την ελληνική κυβέρνηση να επιθεωρεί ελληνικά επιβατηγά πλοία, συνεπώς θα ήταν παράδοξο να τον προτείνει το υπουργείο.

  • Epipla Kalathianakis    06.02.2020 14:03

    ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥΣ ΤΡΕΛΛΑΝΑΝΕ ΤΑ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΑ ΣΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΜΕ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΟΥΝ Η ΜΕ ΑΛΙΕΥΤΙΚΑ Η ΜΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΔΩ ΛΕΜΕ ΜΗΠΩΣ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ ???

Σχολιασμός άρθρου