Ρεπορτάζ

Προσφυγή του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Κω κατά αποφάσεως του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου

Eνώπιον του συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου ασκήθηκε χθες ειδική διοικητική προσφυγή του σωματείου «ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΚΩ» κι ενός αυτοκινητιστή ατομικώς για την ακύρωση της από 8/2/2019 απόφασης του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, με την οποία αποφασίστηκε ο καθορισμός του μέγιστου αριθμού αδειών κυκλοφορίας ΑΕΔΧ αυτοκίνητων για το έτος 2019, καθώς και κάθε άλλης συναφούς με την προηγούμενη πράξης.
Παράλληλα με την ως άνω απόφαση, όπως επισημαίνεται στην προσφυγή, δημοσιεύθηκε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για απόκτηση νέων αδειών ΑΕΔΧ αυτοκινήτων ή μετατροπή υφιστάμενων σε άλλο τύπο, σύμφωνα με τον Ν. 4070/2012 στις περιφερειακές ενότητες Δωδεκανήσου.
Ειδικότερα για την νήσο Κω, καθορίστηκαν οι νέες άδειες σε 3.
Οι προσφεύγοντες διατείνονται ότι η απόφαση του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου είναι παντελώς αόριστη και αναιτιολόγητη, καθώς δεν αναφέρονται λεπτομερώς επί του σώματος αυτής οι λόγοι, που οδήγησαν στην έκδοσή της.
Μεταξύ άλλων, όπως υποστηρίζουν, δεν αναφέρονται στην προσβαλλόμενη απόφαση από πότε δημοσιεύτηκαν στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και ποια απογραφή του πληθυσμού αφορούν, καθώς και σε ποιο ΦΕΚ αυτά δημοσιεύτηκαν.
Ειδικότερα επισημαίνουν ότι για το έτος 2018 δεν υπάρχουν δημοσιευμένα στοιχεία διανυκτερεύσεων για την νήσο Κω, οπότε καθίσταται αδύνατος ο υπολογισμός των αδειών ταξί.
Δεν αναφέρεται ακόμη στην προσβαλλόμενη απόφαση ότι ελήφθη υπόψη για την έκδοσή της ο υφιστάμενος αριθμός αδειών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ανά Διοικητική μονάδα – Έδρα στην Π.Ε. Δωδεκανήσου / Κω, σύμφωνα με την εφαρμογή του ειδικού μηχανογραφικού συστήματος κωδικοποίησης εδρών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων στο διαδικτυακό περιβάλλον του αρμόδιου Υπουργείου.
Δεν αναφέρεται ότι για την έκδοση της αποφάσεως ελήφθησαν υπόψη οι σημερινές ανάγκες εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού της νήσου Κω
Οι λόγοι, που αναφέρονται επί του σώματος της προσβαλλομένης ως λόγοι που καθιστούν αναγκαία την έκδοσή της, ήτοι οι ανάγκες της περιφέρειας της νήσου Κω δεν αιτιολογούνται και δεν προκύπτουν από τα στοιχεία της προσβαλλόμενης αποφάσεως, τονίζουν οι προσφεύγοντες, εξειδικεύοντας ότι θα έπρεπε να αναφέρεται ότι με βάση τον σχετικό τύπο οι ανάγκες προσδιορίζουν ένα συγκεκριμένο αριθμό ΕΔΧ οχημάτων, ενώ σήμερα στην περιφέρεια αυτή κυκλοφορεί μικρότερος αριθμός από αυτόν, οπότε και καθίσταται ανάγκη προσδιορισμού νέου, μεγαλύτερου αριθμού.
Αλλά και επί της ουσίας της αποφάσεως τα στοιχεία που ελήφθησαν υπόψη, όπως ισχυρίζονται, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθόσον και σε σχέση με τις διανυκτερεύσεις της νήσου Κω, τα υφιστάμενα στοιχεία προέρχονται από τις αφίξεις στο νησί δια των μέσων μαζικής μεταφοράς, αφίξεις ωστόσο που δεν αντιστοιχούν σε διανυκτερεύσεις, καθόσον, με τα ίδια μέσα μαζικής μεταφοράς (αεροπλάνα και πλοία) μεταφέρονται όχι μόνο οι μόνιμοι κάτοικοι της νήσου Κω, αλλά και άλλων νησιών που εξυπηρετούνται από τις δομές αυτές (π.χ. νήσος Κάλυμνος), όσο και εποχικών εργαζομένων, που ανέρχονται σε δεκάδες χιλιάδες άτομα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου