Ειδήσεις

Τουρισμός: Η αβεβαιότητα χτύπησε το… Πάσχα-Ικανοποιητική πληρότητα στη Ρόδο

Οι άδειες τσέπες των Ελλήνων, ο άστατος καιρός, ο πρώιμος ερχομός του Πάσχα στα μέσα Απριλίου και οι… αναποφάσιστοι ταξιδιώτες της τελευταίας στιγμής θα καθορίσουν όπως όλα δείχνουν την τουριστική κίνηση τη φετινή εορταστική περίοδο.

Οι κρατήσεις εμφανίζουν υστέρηση σε όλη τη χώρα σε σύγκριση με πέρυσι και οι περισσότερες μονάδες παραμένουν κλειστές. Ο λόγος είναι ότι αμέσως μετά το Πάσχα ακολουθεί «νεκρή» περίοδος τουλάχιστον 2-4 εβδομάδων έως ότου αρχίσουν να καταφθάνουν μαζικά οι ξένοι τουρίστες, οπότε θα υποχρεώνονταν να λειτουργούν με άδεια δωμάτια. Κι επειδή η στρόφιγγα των προκαταβολών από το εξωτερικό έχει κλείσει για τους Έλληνες ξενοδόχους και η ρευστότητα είναι ανύπαρκτη, πολλοί ξενοδόχοι επέλεξαν να γλιτώσουν τα λειτουργικά κόστη που συνεπάγεται το πρόωρο άνοιγμα των μονάδων τους (επισκευές, προσλήψεις προσωπικού κ.λπ).

Ικανοποιητικές πληρότητες την ίδια στιγμή καταγράφουν τα ξενοδοχεία που άνοιξαν σε δημοφιλείς Πασχαλινούς προορισμούς όπως την Κέρκυρα, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Χίο, τη Ζάκυνθο, την Πάρο και τη Νάξο, τα Χανιά, το Ρέθυμνο και τη Ρόδο αλλά και κοντινά προς την Αττική νησιά όπως η Ύδρα, η Αίγινα , η Τζιά και η Άνδρος.

Οι κρατήσεις στα πλοία του Αιγαίου και της Κρήτης εμφανίζονταν υποτονικές μέχρι τα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας. Στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών, ωστόσο, αισιοδοξούσαν ότι η κατάσταση θα διαφοροποιηθεί τις πρώτες μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας σε συνάρτηση και με τις καιρικές συνθήκες. Ανέφεραν χαρακτηριστικά πως οι κρατήσεις αναθερμάνθηκαν στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας όταν επικράτησε ηλιοφάνεια και οι θερμοκρασίες άρχισαν να ανεβαίνουν.

Έντονη τάση για κρατήσεις της τελευταίας στιγμής φέρεται να καταγράφει και η αεροπορική εταιρεία Aegean ΑΡΑΙΓ +0,27%, ενδεικτική της καταναλωτικής συμπεριφοράς που διαμορφώνεται στους Έλληνες που έχουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν.

Η εταιρεία έχει αυξήσει φέτος τις διαθέσιμες θέσεις της στα δρομολόγια εσωτερικού κατά 20%. Παρ’ όλα αυτά η πληρότητα των δρομολογίων κινούνται στα περυσινά επίπεδα, αποτυπώνοντας αντίστοιχη αύξηση του αριθμού επιβατών στα δρομολόγια εσωτερικού.

Στις γραμμές εξωτερικού η Aegean ΑΡΑΙΓ +0,27% επιχειρεί φέτος μεγάλο άνοιγμα αυξάνοντας τις διαθέσιμες θέσεις κατά 35%. Η εταιρεία ακολούθησε επιθετική πολιτική προσφορών για να γεμίσει τις πτήσεις και όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς ταξιδιωτικών γραφείων, οι κρατήσεις της κινούνταν ανοδικά κάθε φορά που εμφανιζόταν μια νέα προσφορά. Αυτό οδήγησε αρκετούς ταξιδιώτες να επιλέξουν να κάνουν κράτηση την τελευταία στιγμή προκειμένου να επωφεληθούν από νέες προσφορές.

Μέχρι την περασμένη Παρασκευή υπήρχαν αρκετές διαθέσιμες θέσεις για όλους τους προορισμούς. Όπως αναφέρουν, ωστόσο, στελέχη της αγοράς, η τάση είναι ανοδική και η πληρότητα των πτήσεων επιστροφής (Δευτέρα του Πάσχα) είναι αρκετά υψηλότερες από τις αντίστοιχες των πτήσεων αναχώρησης από Αθήνα σε προορισμούς όπως η Κέρκυρα. Οπότε, όσοι έχουν κατά νου να ταξιδέψουν με αεροπλάνο, μάλλον θα πρέπει να βιαστούν αφού μπορεί να βρουν εισιτήριο για να πάνε αλλά θα δυσκολευτούν να επιστρέψουν.

Πούλμαν: Το «τσάρτερ» του φτωχού

Η Πασχαλινή περίοδος αντιπροσωπεύει την τρίτη σε μέγεθος ταξιδιωτική αγορά της χρονιάς για τις τουριστικές επιχειρήσεις, μετά την «αιχμή» του καλοκαιριού και την περίοδο Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς.

Η οικονομική κρίση είχε ως αποτέλεσμα να ενισχυθεί η παραδοσιακή τάση των Ελλήνων να περνούν τις μέρες του Πάσχα στα εξοχικά τους, σε συγγενείς ή φίλους. Εσχάτως, μάλιστα, να μην μετακινούνται από το σπίτι τους λόγω κόστους.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) Λύσσανδρο Τσιλίδη, σε ότι αφορά στους Ελληνες ταξιδιώτες, αντιπροσωπεύει, πλέον, μόλις το 15% της συνολικής ετήσιας τουριστικής αγοράς. Όταν πριν μια δεκαετία το ειδικό της βάρος ήταν πολύ μεγαλύτερο καθώς αντιπροσώπευε σχεδόν το 1/3 του ετήσιου τζίρου των ταξιδιωτικών γραφείων της χώρας.

Οι κρατήσεις των Ελλήνων στα ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία για δημοφιλείς προορισμούς εσωτερικού κινούνται στα περυσινά επίπεδα.

Η οικονομική κατάσταση των Ελλήνων, ακόμα και αυτών που μπορούν ακόμα να δαπανούν για ταξίδια, αλλάζει τα δεδομένα της αγοράς. Έτσι, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΗΑΤΤΑ, πολλά περιφερειακά γραφεία ταξιδίων αναπροσαρμόζουν τη στρατηγική τους προκειμένου να προσελκύσουν την πελατεία που είναι διατεθειμένη τα ταξιδέψει δαπανώντας μικρά ποσά. Έτσι, οργανώνουν οδικές εκδρομές με πούλμαν, διάρκειας μιας βδομάδας, που κοστίζουν 250-350 ευρώ το άτομο προς την Ιταλία, την Αυστρία ή την Τσεχία.

Στα περυσινά επίπεδα κινείται η ζήτηση για ταξίδια προς κλασικούς ευρωπαϊκούς προορισμούς όπως η Ιταλία, η Αυστρία, η Ελβετία, το Παρίσι, το Λονδίνο, το Βερολίνο, η Πράγα και η Βουδαπέστη, με τα «πακέτα» να ξεκινούν από 320 ευρώ με τρεις διανυκτερεύσεις.

Αυξημένη κινητικότητα καταγράφεται στα τσάρτερ για Κωνσταντινούπολη με το κόστος να ξεκινά από τα 280 ευρώ για τρεις νύχτες.

Αρκετοί Έλληνες φαίνεται πως θα δοκιμάσουν φέτος να κάνουν μια κρουαζιέρα διάρκειας τεσσάρων, επτά ή δέκα ημερών στο Αιγαίο ή την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

euro2day.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου