Επενδύσεις ύψους έως 150 εκατ. ευρώ, σε βάθος αρκετών χρόνων, για την αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, τη δημιουργία νέων χρήσεων, αλλά και την ανάπτυξη κατοικιών σχεδιάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, η «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.», που διαχειρίζεται τη νέα μαρίνα Ρόδου μέχρι το 2063.
Το περασμένο φθινόπωρο, στο πλαίσιο της διαχείρισης από τη Eurobank μη εξυπηρετούμενου ανοίγματος, άνω των 40 εκατ. ευρώ, της παραχωρησιούχου εταιρείας, fund που ανήκει σε Ελληνα ομογενή αγόρασε τον δανεισμό της «Μαρίνες Ρόδου» αποτελώντας, έκτοτε, τον νέο βασικό μέτοχό της. Κατά τους τελευταίους επτά μήνες, το εν λόγω fund, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, έχει επενδύσει 1,5 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση βασικών έργων αναβάθμισης, ενώ σχεδιάζει να δαπανήσει εκατονταπλάσιο ποσό για την ολική αναβάθμιση της μαρίνας που βρίσκεται δίπλα στο κεντρικό λιμάνι του νησιού.
Ωστόσο, όπως γνωρίζει η «Κ», τα κεφάλαια αυτά επιδιώκεται από τον επενδυτή να τοποθετηθούν κλιμακωτά. Κατ’ αρχήν, θα πρέπει να ξεκινήσει η δεύτερη φάση παραχώρησης που είναι προϋπολογισμού της τάξεως των 20 εκατ. ευρώ και προβλέπει την υλοποίηση εργασιών, όπως η αναβάθμιση του προσήνεμου μόλου και του παραλιακού κρηπιδώματος, με στόχο η μαρίνα να καταστεί ασφαλέστερη και να είναι δυνατόν να λειτουργήσει καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Εκτιμάται ότι τα έργα αυτά, που προγραμματίζονται από το 2017, θα προσθέσουν 180 θέσεις ελλιμενισμού, με την εγκατάσταση να διαθέτει σήμερα 450 θέσεις. Σε συνδυασμό με τη δεύτερη αυτή φάση, η εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες, επιδιώκει να επενδύσει ακόμη 130 εκατ. ευρώ για την κατασκευή, μεταξύ άλλων, καταστημάτων, κατοικιών, χώρων άθλησης και ελικοδρομίου. Για να προχωρήσουν όμως τα συγκεκριμένα έργα, συνολικού ύψους 150 εκατ. ευρώ, απαιτείται να επεκταθεί η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης και να καθοριστεί σειρά επιμέρους όρων, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι οι συζητήσεις μεταξύ της εταιρείας, του ελληνικού Δημοσίου και του Δήμου Ρόδου βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Η επένδυση δεν επηρεάζεται από την πανδημική κρίση, όπως αναφέρουν όσοι παρακολουθούν το έργο, καθώς εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί τουλάχιστον ένας χρόνος για την ολοκλήρωση των γραφειοκρατικών διαβημάτων από τη στιγμή που θα δοθεί το «πράσινο φως» για την επέκταση της β΄ φάσης. Η λειτουργία όμως της μαρίνας έχει επηρεαστεί λόγω του κορωνοϊού, δεδομένου ότι στην εγκατάσταση λειτουργούν περίπου 16 εμπορικά καταστήματα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της προέρχεται από διερχόμενα σκάφη.
Να σημειωθεί ότι το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της έτερης μαρίνας στο Μανδράκι Ρόδου, που έχει δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 175 σκαφών, με τη «Μαρίνες Ρόδου» να διαθέτει δικαίωμα πρώτης προτίμησης στον συγκεκριμένο προς προκήρυξη διαγωνισμό.
Πηγή: kathimerini.gr