«Τα Γυμνάσια και τα Λύκεια άνοιξαν σήμερα, με τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους, χωρίς σαφείς οδηγίες λειτουργίας και με ελλείψεις σε ατομικά μέσα προστασίας»
Πρεμιέρα είχαμε σήμερα στην επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, με αυτές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να ανοίγουν τις πόρτες τους για τους εκπαιδευτικούς., Παρά τις ενστάσεις και επιφυλάξεις που διατυπώνει σημαντικό μέρος της επιστημονικής κοινότητας και τις έντονες ανησυχίες εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων, η κυβέρνηση αποφάσισε τη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων όλων των βαθμίδων.
Τα μέτρα που ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως φανερώνουν πως η κυβέρνηση πασχίζει να σκηνοθετήσει την επιστροφή στην «κανονικότητα», μέσω βεβιασμένων αποφάσεων, ρητορικών προτροπών και αμφισβητήσιμων επιστημονικών υποθέσεων εργασίας. Οι λίγες ημέρες επίπλαστης κανονικότητας – ουσιαστικά δέκα μέρες μαθημάτων για κάθε μαθητή – υπηρετούν τον κυβερνητικό σχεδιασμό προκατασκευής πολιτικών κερδών, ένα νέο success story.
Η απουσία πρότερων και συστηματικών διαγνωστικών ελέγχων μαθητών και εκπαιδευτικών, η κατ’ εξαίρεση για την εκπαίδευση μη-υποχρεωτική χρήση μάσκας, η απουσία κάθε δέσμευσης για δωρεάν παροχή σε όλες και όλους των προβλεπόμενων μέσων προστασίας, οι σοβαρές ανεπάρκειες σε επίπεδο σχολικών υποδομών – ειδικά στο πεδίο της καθαριότητας – , η αναφορά σε ανύπαρκτα ειδικά πρωτόκολλα για την προστασία των εκπαιδευτικών και μαθητών, είναι λίγα από τα στοιχεία που επιβεβαιώνουν τις έντονες επιφυλάξεις και τις ενστάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Το υπουργείο Παιδείας αντί να προετοιμάζει την ασφαλή διεξαγωγή των Πανελλήνιων εξετάσεων και την ομαλή έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς, με:
· ενδυνάμωση του δημόσιου συστήματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με ουσιαστική επιμόρφωση εκπαιδευτικών – μαθητών – γονέων και πλήρη, δημόσια, κάλυψη σε απαραίτητο εξοπλισμό της εκπαιδευτικής κοινότητας,
· διορισμοί μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σχολικών νοσηλευτών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών,
· βελτίωση των υγειονομικών συνθηκών σε σχολεία και πανεπιστήμια,
επιλέγει να δυναμιτίσει το εκπαιδευτικό σύστημα και τη δημόσια υγεία για να υπηρετήσει τις πολιτικές σκοπιμότητες και την κομματική ιδιοτέλεια της ΝΔ.
Ακόμα πιο έντονα γίνεται αυτό με αποφάσεις όπως της αναμετάδοσης σε πραγματικό χρόνο μέσω διαδικτύου της διδασκαλίας από κάθε σχολική τάξη. Αυτό δεν είναι μόνο κατάφωρη παραβίαση προσωπικών δεδομένων, αλλά και κατάργηση κάθε έννοιας παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Όλα αυτά ενισχύονται από τη σημερινή εικόνα που αντιμετώπισαν στις σχολικές τους μονάδες οι εκπαιδευτικοί, όπου δεν υπάρχει καμία εγκύκλιος ή αναλυτική οδηγία λειτουργίας στις νέες συνθήκες, και σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχουν υλικά ατομικής υγειονομικής προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά κλπ). Ερωτηματικό παραμένει η απρόσκοπτη μεταφορά μαθητών από και προς τα σχολεία τους με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και των λοιπών μισθωμένων οχημάτων με ταυτόχρονη τήρηση των κανόνων προστασίας της υγείας τους.
Σε κάθε περίπτωση και όταν τα σχολεία ανοίξουν για τους μαθητές, θεωρούμε αυτονόητη και θα επιμείνουμε με απόλυτο τρόπο στην εξασφάλιση επιπρόσθετα των εξής προϋποθέσεων:
· Δεν θα χρησιμοποιηθεί στο εξής οποιοσδήποτε ακατάλληλος από άποψη μεγέθους, επαρκούς αερισμού και φυσικού φωτισμού χώρος, ως αίθουσα διδασκαλίας όπως άλλωστε προβλέπει και η υφιστάμενη νομοθεσία. Υπενθυμίζουμε πως ειδικά στη πόλη της Ρόδου πολλά σχολικά κτίρια είναι παλιές ιταλικές κατασκευές, ακατάλληλες για εκπαιδευτικές λειτουργίες ή κτίρια με ελλιπή συντήρηση.
· Θα ληφθούν όλα τα κατάλληλα μέτρα υγιεινής και προστασίας της δημόσιας υγείας. Καθημερινός, σχολαστικός καθαρισμός και τακτική απολύμανση, όπως προβλέπουν τα σχετικά πρωτόκολλα, των σχολικών εγκαταστάσεων, επάρκεια σε είδη καθαρισμού, σαπούνια, απορρυπαντικά και είδη για την ατομική προστασία όπως γάντια, μάσκες, αντισηπτικά.
Παράλληλα καθώς όπως αναφέρουν οι ειδικοί ο κορωνοϊός ήλθε για να μείνει, αλλά και επειδή όπως φαίνεται θα αντιμετωπίζουμε στο μέλλον παρόμοιες σοβαρές υγειονομικού χαρακτήρα απειλές, βασική, σταθερή επιδίωξη πρέπει να είναι η δραστική μείωση της μαθητικής πυκνότητας στους χώρους του σχολείου. Σε πρώτη φάση, άμεσα, πρέπει να αξιοποιηθούν, αφού διαμορφωθούν κατάλληλα, υφιστάμενα κτίρια και χώροι που υπάρχουν στα μεγάλα κυρίως αστικά κέντρα των νησιών μας για τη συμπληρωματική στέγαση σχολικών μονάδων.
Παράλληλα πρέπει :
· Να θεσμοθετηθεί η δραστική μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών ανά μαθητικό τμήμα
· Για να συμβεί αυτό απαιτείται η πρόσληψη επαρκούς μόνιμου διδακτικού προσωπικού και
· Η κατασκευή το συντομότερο νέων σχολικών κτιρίων στα μεγαλύτερα τουλάχιστον αστικά κέντρα του νομού μας αλλά και στα νησιά μας με προβληματικές σχολικές κτιριακές υποδομές όπως είναι η Κάρπαθος και η Κάσος.
Η διαχείριση της κυβέρνησης της ΝΔ σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων δεν αντιστοιχεί στην αγωνία, τις θυσίες και την υπευθυνότητα που επέδειξαν οι πολίτες της χώρας για την έως τώρα αντιμετώπιση της πανδημίας, υπερκαλύπτοντας -στην πλειοψηφία των περιπτώσεων- τις ανεπάρκειες και την ιδιοτέλεια των κυβερνητικών σχεδιασμών. Η μέχρι τώρα υποτιθέμενη επιτυχία στην αντιμετώπιση της πανδημίας οφείλεται στην εφαρμογή των πολύ αυστηρών, οριζόντιων μέτρων και στην αυτοπειθαρχία που επέδειξε ο ελληνικός λαός. Σε συνθήκες όμως οργάνωσης του κράτους, βελτίωσης των απαραίτητων υποδομών και γενικά αντιμετώπισης των συνθηκών πραγματικής λειτουργίας της κοινωνίας η κυβέρνηση βαθμολογείται με πολύ χαμηλό βαθμό.
Το Γραφείο Τύπου.-