Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, πιστεύει ότι για την επίτευξη των αποτελεσμάτων για τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, απαιτείται η πολιτική βούληση, η ευαισθητοποίηση των φορέων και των πολιτών σε σχέση με την αλλαγή οδηγικής συμπεριφοράς, που θα βοηθήσει να απαλλαγούμε από την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής χώρας με το μεγαλύτερο αριθμό νεκρών στην Ε.Ε και η Ελλάδα να μην εξακολουθεί να βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη όσον αφορά την οδική ασφάλεια.
Η ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, προσπαθεί να επισημένει την σοβαρότητα του θέματος.
Σε αυτή την προσπάθεια εντάσσεται και η συνάντηση της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ, με τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης κ. Γιάννη Πανούση που πραγματοποιήθηκε στην Αστυνομική Δ/νση Δωδεκανήσου κατά την επίσκεψή του στη Ρόδο 5/6/2015, και ήταν ιδιαίτερη και πολύ ανθρώπινη.
Ο Υπουργός γνώριζε για την ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ και ποια η αιτία της λειτουργίας της από προηγούμενη συνάντησή, σε εκδήλωση «Εθελοντισμού» του Δήμου Ρόδου στις Πηγές της Καλλιθέας, όπου είχε επισκεφτεί το περίπτερό της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ και είχαν ανταλλάξει απόψεις για φλέγοντα θέματα.
Η πρόεδρος Ελένη Καρύδη, μετέφερε την σχεδόν καθημερινή είδηση στα τοπικά μέσα τα τροχαία συμβάντα στον αστικό ιστό της Ρόδου αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της νήσου Ρόδου.
Έθεσε θέματα που άπτονται της οδικής ασφάλειας με μοναδικό στόχο την μείωση των τροχαίων συμβάντων στην περιοχή μας και όχι μόνο, όπως:
1) Την γενική αναθεώρηση του ανθρώπινου δυναμικού της Αστυνομίας
2) Την άμεση αντιμετώπιση του φλέγοντος προβλήματος της υποστελέχωσης της Τροχαίας στο νησί της Ρόδου. Μετέφερε απόψεις από διεθνείς μελέτες και έρευνες όπου η παρουσία συχνής αστυνόμευσης στους δρόμους οδηγεί σε σημαντική μείωση των δυστυχημάτων. Επισήμανε ότι το καλοκαίρι στη Ρόδο με τον αυξημένο αριθμό των τουριστών συναντάται το φαινόμενο της ανεξέλικτης οδήγησης που σε συνδυασμό με έλλειψη αστυνόμευσης έχει εύλογο αποτέλεσμα την καταγραφή τροχαίων δυστυχημάτων.
3) Την άμεση επικαιροποίηση των αρμοδιοτήτων του δυναμικού της Δημοτικής Αστυνομίας που υπηρετεί στην Αστυνομία
4) Την μη λειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας στο Δήμο Ρόδου, θέμα που θα διερευνηθεί
5) Την αντίθετη άποψη σχετικά με την μείωση των προστίμων παραβατών του ΚΟΚ, αιτία ανεξέλεγκτης οδηγικής συμπεριφοράς συνεπικουρούμενης της ελλιπούς αστυνόμευσης
6) Ότι το ετήσιο κοινονικοοικονομικό κόστος των οδικών ατυχημάτων στην χώρα μας εκτιμάται ότι φτάνει τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Με δεδομένο του περιορισμένου χρόνου του προγράμματος του Υπουργού, δεσμεύτηκαν αμφότεροι ότι θα συνεχιστεί η επικοινωνία με επίσκεψη στο Υπουργείο, καταλήγοντας ο Υπουργός τόνισε ότι είμαστε γνώστες του θέματος οδικής ασφάλειας και μας παρότρυνε να συνεχίσουμε με την ίδια δύναμη.