Αυξάνονται τα διαφυγόντα έσοδα του Πειραιά που προκαλεί η απεργία των λιμενεργατών ειδικά στη δραστηριότητα της κρουαζιέρας καθώς μεγάλα ξένα κρουαζιερόπλοια έμφoρτα χιλιάδων επιβατών ακυρώνουν τον ελλιμενισμό τους στον ΟΛΠ απουσία υπηρεσιών εξυπηρέτησης τους.
Μετά τις ματαιώσεις επισκέψεων από πλοία όπως το Seabourn Odyssey της Carnival, και το Mein Schiff 2 της TUI Cruises και άλλων το Celebrity Constellation που επέκειτο να πιάσει Πειραιά το Σαββατοκύριακο ενημέρωσε πως συνεχίζει για λιμάνι της Τουρκίας και κατά την επιστροφή του, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, θα προσεγγίσει στο λιμάνι του Πειραιά. Το Celebrity Constellation μεταφέρει 2.200 επιβάτες και σκόπευε να ανεφοδιαστεί στον Πειραιά με προμήθειες και τρόφιμα συνολικού όγκου πέντε εμπορευματοκιβωτίων των σαράντα ποδών. Όμως ελλείψει προσωπικού και μέσων για την παραλαβή των εφοδίων του ματαίωσε τον στάση. Το ίδιο ακριβώς συνέβη και προ ολίγων ημερών με το Mein Schiff 2 που προσπαθούσε εναγωνίως να πληροφορηθεί πως και πού μπορεί να φορτώσει δεκαπέντε εμπορευματοκιβώτια με προμήθειες.
Πέραν του προφανούς πλήγματος στην αξιοπιστία του λιμανιού του Πειραιά στα μάτια της διεθνούς αγοράς η κατάσταση αυτή πλήττει και προμηθευτές αλλά και όσους μικροεπιχειρηματίες προσδοκούν έσοδα από την επίσκεψη χιλιάδων τουριστών που αποβιβάζουν αυτά τα πλοία. Και αυτό σε μι εποχή που η ελληνική κρουαζιέρα εν γένει δέχεται πιέσεις εξαιτίας της συνολικότερης γεωπολιτικής έντασης στην ανατολική Μεσόγειο και προσδοκιών πως τα προ μηνών τρομοκρατικά χτυπήματα στην Τουρκία θα έστελναν στην Ελλάδα περισσότερα πλοία και επιβάτες.
Όμως το μεταναστευτικό δεν επέτρεψε σημαντικά οφέλη στο ανατολικό Αιγαίο και τώρα οι απεργίες σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, που πραγματοποιούνται από τους λιμενεργάτες οι οποίοι αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση, έρχονται να επιδεινώσουν την κατάσταση.
Η επιβατική κίνηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα κατά το 2015 ήταν σταθεροποιημένη σε σχέση με το 2014 αλλά σαφώς χαμηλότερη από αυτή του 2013. Συγκεκριμένα πέρυσι ο αριθμός αφίξεων κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια διαμορφώθηκε στα 4.281πλοία και ο αριθμός αφίξεων επιβατών (χωρίς αναχωρήσεις) στα 4,957 εκατομμύρια. Το 2013 οι αφίξεις επιβατών ήταν 5,66 εκατομμύρια. Στον Πειραιά οι αφίξεις επιβατών το 2015 υποχώρησαν στις 980,149 χιλιάδες από 1,056 εκατομμύρια το 2014 και 1,3 εκατομμύρια το 2013.
Τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, από το 2014, δείχνουν πως τα συνολικά έσοδα της Ελλάδας από την κρουαζιέρα άγγιξαν τα 506 εκατ. ευρώ κατατάσσοντας την χώρα στην 8η θέση της σχετικής λίστας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όταν η Ισπανία εισέπραξε άνω του 1,2 δισ. ευρώ. Η Ιταλία που διατηρεί την πρωτοκαθεδρία της ευρωπαϊκής αγοράς, με μερίδιο 21,3%, έβαλε στα ταμεία της 4,6 δισ. ευρώ σύμφωνα με την έκθεση «Contribution of Cruise Tourism to the Economies of Europe 2015 Edition» του Διεθνή Οργανισμού Κρουαζιέρας (Cruise Lines International Association ή CLIA). Το 2014 τα έσοδα της ελληνικής οικονομίας από την κρουαζιέρα ήταν σύμφωνα με την CLIA κατά 11,8% χαμηλότερα από αυτά του 2013 και οι θέσεις εργασίας στον κλάδο προσμετρούνταν σε μόλις 10.136.
Καθημερινή