Ολοκληρώθηκαν από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι προετοιμασίες για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων οι οποίες ξεκινούν την Πέμπτη 7 Ιουνίου για τους μαθητές των ΕΠΑΛ και την Παρασκευή 8 Ιουνίου για τους υποψηφίους των ΓΕΛ με το μάθημα της νέο-ελληνικής γλώσσας.
Όπως δήλωσε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης, τη μάχη των πανελλαδικών εξετάσεων για να εισαχθούν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ θα δώσουν 1.352 μαθητές των Γενικών Λυκείων (έναντι 1.379 το 2017) και 275 μαθητές των ΕΠΑΛ (έναντι 337 πέρυσι) από τα Δωδεκάνησα.
«Όλα είναι έτοιμα για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Εμείς κάναμε όλη την απαραίτητη προετοιμασία», δήλωσε ο κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης. «Σε όλα τα νησιά θα λειτουργήσουν εξεταστικά κέντρα πλήν του Αγαθονησίου, όπου δεν υπάρχει φέτος υποψήφιος. Κάνουμε και τις απαραίτητες δοκιμές στο σύστημα μετάδοσης των θεμάτων. Όλα είναι έτοιμα. Περιμένουμε τις τελευταίες οδηγίες από το υπουργείο Παιδείας, για να ξεκινήσουμε», είπε ο κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης, ο οποίος ενημερώνει γονείς και μαθητές να αποφευχθούν «παρατυπίες» που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στο μηδενισμό του γραπτού του υποψηφίου.
«Θέλουμε να είναι καλά προετοιμασμένοι οι μαθητές για να δώσουν τη μάχη των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Δεν χρειάζεται να έχουν άγχος. Να μελετήσουν προσεκτικά και να κάνουν το καλύτερο που μπορούν. Στους γονείς συστήνω να είναι ήρεμοι και να μην πιέζουν τα παιδιά. Θέλουμε να ευχηθούμε καλή επιτυχία σε όλους, μαθητές και γονείς. Και για να αποφύγουμε δυσάρεστες εξελίξεις, θέλω να επισημάνω ότι τα κινητά τηλέφωνα θα πρέπει να μένουν έξω από τα εξεταστικά κέντρα. Όποιος μαθητής βρεθεί να κατέχει έστω και κλειστό κινητό τηλέφωνο, θα μηδενίζεται! Καλό θα είναι λοιπόν να τηρούνται οι κανόνες που διέπουν τη σωστή διεξαγωγή των πανελληνίων εξετάσεων», τόνισε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κ. Παπαδομαρκάκης.
Τι πρέπει να προσέξουν οι μαθητές:
-Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται κατά τον χρόνο αναμονής των θεμάτων, οπότε και η αγωνία των υποψηφίων κορυφώνεται. Συνήθης αντίδραση των υποψηφίων εκείνα τα λεπτά είναι η προσπάθεια και η αδυναμία ανάκλησης τυχαίων σημείων της ύλης. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει αυτό να επηρεάσει την ψυχολογία τους καθώς κατά τη γραπτή αξιολόγηση ο εγκέφαλος λειτουργεί αφαιρετικά, συνεπώς όταν έρθουν τα θέματα και ο υποψήφιος καταπιαστεί με ένα ένα από αυτά χωριστά, η ανάκληση μνήμης θα είναι πιο εύκολη.
-Μόλις έρθουν τα θέματα ο υποψήφιος θα πρέπει να επικεντρωθεί σε αυτά και να μην επιτρέψει σε τίποτε να αποσπάσει την προσοχή του, να διαβάσει μία φορά προσεκτικά όλα τα ζητήματα, ενώ ταυτόχρονα να κρατά κάποιες πρόχειρες σημειώσεις, στις οποίες θα ανατρέξει αργότερα.
-Ο μέσος όρος που πρέπει να αφιερώσει σε κάθε θέμα ο υποψήφιος είναι 45 λεπτά.
-Ο χρυσός κανόνας είναι να μην επιμείνει ο υποψήφιος για μεγάλο χρονικό διάστημα σε κάποιο θέμα που φαίνεται ότι δεν μπορεί άμεσα να επιλύσει, γιατί θα μειωθεί ο χρόνος που απομένει για να αφιερώσει στα άλλα θέματα.
-Ό,τι ζητείται στις εκφωνήσεις θα πρέπει να αιτιολογηθεί.
-Ξεκινήστε πάντα από τα θέματα που γνωρίζετε.Μην ξεκινήσετε από το 4ο θέμα που είναι και το πιο δύσκολο. Προσπαθήστε να συγκεντρώσετε τα περισσότερα δυνατά μόρια από τα 100 που υπάρχουν στα θέματα.
-Αν δείτε ότι δεν ξέρετε κάποιο θέμα καλά, μην απογοητεύεστε.Μπορεί να είναι όντως πολύ δύσκολο και να μην το γνωρίζουν και οι υπόλοιποι και να ακυρωθεί. Έχει συμβεί και αυτό.
-Πολλές φορές κάποιοι υποψήφιοι με πολύ υψηλούς στόχους όταν αντιλαμβάνονται ότι δεν μπορούν να προσεγγίσουν το άριστα καταρρέουν και γράφουν κάτω από τη βάση.Απαιτείται ψυχραιμία μέχρι το τέλος.
-Μην ασχοληθείτε με τους φίλους σας που μπορεί να σας ζητούν βοήθεια.Μπορεί να χάσετε την συγκέντρωσή σας.
-Να θυμάστε ότι έχετε για κάθε θέμα 45 λεπτά περίπου. Αν κολλήσετε, αφήστε το και θα επανέλθετε στο τέλος. Μη δημιουργήσετε την παραμικρή αμφιβολία στον διορθωτή για τις γνώσεις σας και τον αναγκάσετε να σας κόψει μόρια. Μπορεί ένα δεύτερο «χτένισμα» στο γραπτό σας να σας βοηθήσει να αποφύγετε λάθη που δεν είχατε δει.