Ειδήσεις

Ανδρέας Ανδρεάδης: «Θα ζήσουμε ακόμα μια χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό»

«Με κοινωνική και πολιτική σταθερότητα θα είμαστε σε θέση να ζήσουμε ακόμα μια χρονιά ρεκόρ στον ελληνικό τουρισμό. Ο ΣΕΤΕ αναθεώρησε τον στόχο των διεθνών αφίξεων προς τα πάνω, υπολογίζοντας ότι μπορεί να ξεπεράσουμε τα 19 εκατομμύρια τουριστών».

Στην πολύ καλή πορεία του τουρισμού αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στη «δ», ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Ανδρέας Ανδρεάδης και προσθέτει πως μπορεί και τα άμεσα έσοδα να φθάσουν στο ποσό των 13 δισεκατομμυρίων ευρώ.

«Εξαιρετική πορεία έχει η Αθήνα, η οποία δείχνει να ανακάμπτει σταθερά με μια θεαματική αύξηση 34% (Ιαν – Μάιο), ενώ και η Ρόδος, σε επίπεδο διεθνών αφίξεων βρίσκεται σε σταθερή αύξηση 12,3%.», δηλώνει ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης και παρατηρεί πως μετά από αρκετά χρόνια σαφή σημάδια ανάκαμψης δείχνει και ο εσωτερικός τουρισμός.

Σε ερώτηση σχετικά με την τουριστική αγορά της Κίνας, ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης δηλώνει, πως παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον.

«Είναι μια αγορά με πολύ μεγάλη αγοραστική δύναμη, η οποία τα τελευταία χρόνια δείχνει σταθερή προτίμηση στου ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς. Υπάρχει όμως ακόμα δρόμος», τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ.
Η συνέντευξη του κ. Ανδρέα Ανδρεάδη, αναλυτικά:

• Πώς εξελίσσεται μέχρι τώρα η φετινή τουριστική χρονιά για την Ελλάδα;
Όπως ήδη γνωρίζετε, ο ΣΕΤΕ αναθεώρησε τον στόχο των διεθνών αφίξεων προς τα πάνω, υπολογίζοντας ότι μπορεί να ξεπεράσουμε τα 19 εκατομμύρια τουριστών. Θεωρούμε ότι με κοινωνική και πολιτική σταθερότητα θα είμαστε σε θέση να ζήσουμε ακόμα μια χρονιά ρεκόρ στον ελληνικό τουρισμό.

• Ποιοι προορισμοί φαίνεται να πηγαίνουν καλύτερα σε αφίξεις;
Όλοι οι βασικοί τουριστικοί προορισμοί παρουσιάζουν σταθερή αύξηση και σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία του Συνδέσμου από τον Ιανουάριο ως τον Μάιο, βλέπουμε μια συνολική αύξηση 16 % σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Εξαιρετική πορεία έχει η Αθήνα, η οποία δείχνει να ανακάμπτει σταθερά με μια θεαματική αύξηση 34% (Ιαν – Μάιο), ενώ και η Ρόδος, σε επίπεδο διεθνών αφίξεων βρίσκεται σε σταθερή αύξηση 12,3%.

• Θα υπάρξει αύξηση και στα έσοδα των τουριστικών επιχειρήσεων φέτος;
Έχουμε θέσει τον στόχο των άμεσων εσόδων στα 13 δισ. Ευρώ και θεωρούμε ότι θα επιτευχτεί. Να υπενθυμίσω ότι το 2013 έκλεισε με άμεσα έσοδα 12,2 δισ. συμπεριλαμβανομένης και της κρουαζιέρας.

• Ποιες είναι οι αγορές που ξεχωρίζουν ήδη και θα δώσουν στη χώρα μεγάλο αριθμό αφίξεων;
Όλες οι παραδοσιακές – βασικές αγορές δίνουν μεγάλη ώθηση φέτος στον τουρισμό μας, με την αγορά της Γερμανίας να ξεχωρίζει. Θεωρούμε ότι φέτος θα δούμε χρονιά ρεκόρ από την αγορά της Γερμανίας η οποία ίσως και να ξεπεράσει τα 2,7 εκατ. τουρίστες. Επίσης, όλες οι υπόλοιπες αγορές κινούνται με διψήφιο αριθμό, πλην Ρωσίας και Τουρκίας για τους γνωστούς λόγους.

• Είναι δυνατό να καλυφθεί το κενό που δημιουργήθηκε από την τουριστική αγορά της Ρωσίας;
Το κενό που θα δημιουργήσει η αγορά της Ρωσίας θα καλυφθεί από τις υπόλοιπες αγορές οι οποίες, όπως σας ανέφερα, κινούνται με διψήφιους αριθμούς αύξησης.

• Πώς η χώρα μας μπορεί να εκμεταλλευθεί την τουριστική αγορά της Κίνας καθώς η επίσκεψη του πρωθυπουργού κ. Λι Κετσιάνγκ έδειξε πως υπάρχει ενδιαφέρον για την Ελλάδα;
Η αγορά της Κίνας παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον. Είναι μια αγορά με πολύ μεγάλη αγοραστική δύναμη, η οποία τα τελευταία χρόνια δείχνει σταθερή προτίμηση στου ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς. Υπάρχει όμως ακόμα δρόμος έως ότου καταφέρουμε να δημιουργήσουμε μια ανεπτυγμένη αγορά. Θα πρέπει να δημιουργηθούν τα κατάλληλα προϊόντα για τη συγκεκριμένη αγορά, να αναπτυχθεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα πώλησης των προϊόντων αυτών στην συγκεκριμένη αγορά, να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε να αποκτήσουμε απευθείας αεροπορική σύνδεση και φυσικά να καταφέρουμε να εκδίδουμε περισσότερες βίζα σε πολλά περισσότερα σημεία στην Κίνα, ώστε να είμαστε σε θέση να εκμεταλλευτούμε την τεράστια αγορά της Κίνας αλλά και τη μεγάλη αγοραστική δύναμη των συγκεκριμένων τουριστών.

• Παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης φέτος ο εσωτερικός τουρισμός;
Μετά από αρκετά χρόνια, ο εσωτερικός τουρισμός δείχνει σαφή σημάδια ανάκαμψης. Οι αριθμοί είναι μικροί, αλλά υπάρχει μετά από πολύ καιρό κινητικότητα. Κάτι το οποίο μας χαροποιεί ιδιαίτερα.

• Γιατί θα πρέπει τα καταστήματα ειδικά στους τουριστικούς προορισμούς να λειτουργούν τις Κυριακές; Πρέπει οι επιχειρήσεις να ανοίγουν τις Κυριακές, χειμώνα καλοκαίρι;
Τα καταστήματα των τουριστικών περιοχών πρέπει να επωφεληθούν τα μέγιστα από την τουριστική περίοδο. Όσο δε κάνουμε κινήσεις προς την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τόσο πιο σημαντικό είναι οι τουρίστες να είναι σε θέση να βρίσκουν υπηρεσίες και καταστήματα ανοικτά. Ειδικότερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, θεωρούμε ότι τα καταστήματα πρέπει να είναι ανοικτά όλες τις Κυριακές του έτους, όπως συμβαίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις. Μόνο έτσι μπορούμε να αναπτύξουμε τα προϊόντα MICE & City Break.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου