Τα δύσκολα ήδη έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά της Ρόδου, παρότι το νησί βρίσκεται στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου. Χειρότερη είναι η εικόνα που επικρατεί στα μικρά νησιά της Δωδεκανήσου, όπου εκφράζονται ανοιχτά φόβοι για έναν επερχόμενο χειμώνα του οποίου το κύριο χαρακτηριστικό θα είναι η πείνα!
Πιο συγκεκριμένα, οι πληροφορίες που συγκέντρωσε η «δημοκρατική» από τους επαγγελματίες της Ρόδου, όσο και από τους δημάρχους των μικρών νησιών του νομού είναι απογοητευτικές. Όλες οι αναφορές συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι εισπρακτικά ο Ιούλιος δεν ικανοποίησε τις ανάγκες της αγοράς, η βάση της οποίας είχε εναποθέσει όλες τις ελπίδες της στον Ιούλιο, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, προκειμένου να κάνει καλές εισπράξεις και να μπορέσει έτσι να καλύψει τις αυξημένες υποχρεώσεις προς το κράτος και τους προμηθευτές.
«Το εμπόριο βρίσκεται στη μέγγενη και ο αγώνας για την επιβίωση γίνεται από όλους, αλλά σ’ ένα εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον» δήλωσε προς τη «δημοκρατική» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου Νίκος Μπόνης και επεσήμανε ότι «όσο το εισόδημα των Ελλήνων εξασθενεί, τόσο η κρίση θα βαθαίνει όλο και περισσότερο».
Ο επιχειρηματίας στον κλάδο της εστίασης κ. Γιώργος Δημητράκης δήλωσε προς τη «δημοκρατική» πως «φέτος, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, οι πελάτες είναι ακόμα πιο δύσκολοι, δεν έχουν αρκετά χρήματα μαζί τους και προσπαθούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες της διατροφής τους με ό,τι μπορούν».
Η κ. Μαρία Πρελορέντζο, έμπορος, που δραστηριοποιείται στη Μεσαιωνική Πόλη υποστήριξε ότι «τώρα πια οι τουρίστες ζητούν μόνο φθηνά δώρα για τα παιδιά και τους συγγενείς τους, ενώ για τις προσωπικές τους ανάγκες σπανίως δαπανούν χρηματικά ποσά που υπερβαίνουν τα 50 ευρώ. Αυτό είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται στα τελευταία πέντε χρόνια και φέτος ήταν πιο έντονο από κάθε άλλη φορά».
Ο κ. Φώτης Μαχραμάς είναι έμπορος δερματίνων ειδών και ομιλώντας προς τη «δημοκρατική» τόνισε χωρίς περιστροφές ότι «φέτος η αγορά παρουσιάζει καθίζηση 60% σε σύγκριση με πέρυσι και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει. Περιμέναμε ότι ο Ιούλιος θα έδινε ώθηση στην αγορά, όμως αυτό δεν έγινε και φοβάμαι ότι το ίδιο θα συμβεί και τον Αύγουστο».
Στον κλάδο του ακριβού κοσμήματος η κα. Σέβη Μπαλτζή ασχολείται επαγγελματικά επί τρεις δεκαετίες και δεν έκρυψε την απογοήτευσή της στις περιγραφές της προς τη «δημοκρατική»: «Αυτό που ζούμε στην αγορά της Ρόδου είναι πρωτοφανές, δεν έχει καμία σχέση ο τουρίστας του σήμερα με εκείνον του χθες. Εάν τελικά συνεχιστεί η πολιτική να φέρνουν τουρίστες μόνο και μόνο για να γεμίζουν τα ξενοδοχεία, με φθηνά πακέτα και πρόσωπα, που δεν έχουν δύναμη να ξοδέψουν, τότε η οικονομία του νησιού θα βυθίζεται όλο και περισσότερο. Η επιχειρήσεις θα κλείνουν η μία μετά την άλλη και ο ένας θα φεσώνει τον άλλο».
Ολοι ανεξαιρέτως οι επαγγελματίες πιστεύουν ότι το «παιχνίδι» για την τρέχουσα τουριστική περίοδο έχει τελειώσει και ότι δεν θα υπάρξει θετική ανατροπή. Στην αλυσίδα της τοπικής αγοράς, η εκκίνηση βρίσκεται στις τουριστικές επιχειρήσεις, οι ιδιοκτήτες των οποίων εάν δεν καταφέρουν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους και να κάνουν ένα μικρό κομπόδεμα για το χειμώνα, τότε η αμέσως επόμενη επίπτωση θα είναι στην υπόλοιπη τοπική αγορά που στηρίζει τον κύκλο των εργασιών της στους ντόπιους κατοίκους. Μάλιστα, η προοπτική αύξησης των συντελεστών του ΦΠΑ και μεταπήδησής τους στο 23% έχει γίνει πραγματικός εφιάλτης με τρομερές επιπτώσεις για όλους.
Τα μικρονήσια θα πεινάσουν
Φέτος η τουριστική σεζόν στα μικρά νησιά της Δωδεκανήσου παρουσιάζει μεγάλες απώλειες, που υπερβαίνουν το 25% σε σύγκριση με πέρυσι. Οι απώλειες αφορούν τόσο τις εισπράξεις, όσο και τις τελικές τιμές διάθεσης των δωματίων. Οι δήμαρχοι της Σύμης, της Χάλκης, της Αστυπάλαιας, της Τήλου, όλοι τους, ομιλώντας προς τη «δημοκρατική», εμφανίσθηκαν απολύτως ανήσυχοι για το χειμώνα. Το συμπέρασμα που αβίαστα προκύπτει από τις δηλώσεις τους είναι ο φόβος για τους πολίτες τους: «Δουλεύουμε ακατάπαυστα για να υποστηρίξουμε τις τοπικές μας οικονομίες, όμως δεν αρκεί μόνο αυτό, χρειαζόμαστε η πολιτεία να μην εξαντλείται μόνο στις εθνικές πολιτικές διαφύλαξης της οικονομίας, αλλά θα πρέπει να θυμηθεί και τις νησιωτικές πολιτικές». Ο κ. Λευτέρης Παπακαλοδούκας υπερτόνισε ότι «πρέπει να βρούμε λύση για τους πολίτες μας, έχουμε ανέργους πολλούς, τα μαγαζιά δεν δουλεύουν και ζητήσαμε και από τους ξενοδόχους να κάνουν ειδικά πακέτα ακόμα και για την τρέχουσα περίοδο, που είναι η πιο υψηλή. Πρέπει να βρούμε λύσεις γιατί ο χειμώνας πλησιάζει απειλητικός».
Η κ. Κωνσταντίνα Μποτζάκη είναι επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στον κλάδο της εστίασης και αναψυχής στη Σύμη: «Φέτος παρουσιάζεται καθίζηση στις εισπράξεις και δεν ξέρω που θα το αποδώσουμε. Το θετικό είναι ότι φέτος έρχονται περισσότερα κρουαζιερόπλοια, όμως αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό για να υποστηρίξει όλα τα μαγαζιά, διότι ο χρόνος που έχουν στη διάθεσή τους οι τουρίστες από τα πλοία είναι λίγος».
Οι μήνες Αύγουστος και Σεπτέμβριος είναι ό,τι απέμεινε από τη φετινή σεζόν. Από ΄κει και πέρα αρχίζει η σταδιακή έλευση της χειμερινής περιόδου και αν δεν υπάρξουν πραγματικές πολιτικές υποστήριξης της αγοράς, τότε όλα μας τα νησιά θα ζήσουν στιγμές που θα χρήζουν ανθρωπιστικής βοήθειας.
https://www.dimokratiki.gr/06-08-2015/diskoles-stigmes-gia-tin-topiki-agora-me-chamiles-ispraxis-ke-kakes-prooptikes/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.