Εντονες συζητήσεις έχουν πυροδοτηθεί στους κόλπους της Αυτοδιοίκησης για το κατά πόσο το νέο πολυνομοσχέδιο, που θα ψηφιστεί άμεσα, αίρει τα προβλήματα που προκάλεσε ο «Κλεισθένης» και επιτυγχάνει την “κυβερνησιμότητα” των ΟΤΑ.
Όπως έγραψε η «δημοκρατική», με την απλή αναλογική του «Κλεισθένη», υιοθετείται δήθεν μια νέα πολιτική συναινέσεων, συγκλίσεων και συνθέσεων, για την επικράτηση ευρύτερων πλειοψηφιών.
Ο νέος δήμαρχος Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης, παρά την σαφή εντολή που έλαβε τόσο ο ίδιος όσο και οι σύμβουλοι της παρατάξεώς του, λαμβάνει τις 20 έδρες από τις 49 στο νέο δημοτικό συμβούλιο γεγονός που την αναγκάζει εκ των πραγμάτων να αναζητήσει συνεργασία με τουλάχιστον 5 συμβούλους της μειοψηφίας για να μπορέσει να αναπτύξει και να υλοποιήσει το πρόγραμμά της.
Στο νέο δημοτικό συμβούλιο η παράταξη Χατζηδιάκου κατέχει 15 έδρες, η παράταξη Καρίκη 8, η παράταξη Κρητικού 4 και η παράταξη Πότσου 2.
Στον Δήμο Ρόδου προβλέπονται προς κατανομή 11 θέσεις αντιδημάρχων και 10 προεδρίες, στην ΔΕΡΜ ΑΕ, στον ΔΟΠΑΡ, στην ΡΟΔΑ, στην ΔΕΥΑΡ, στον ΔΟΠ, στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης, στις Επιτροπές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «δημοκρατικής» μετά από συζητήσεις ολοκληρώθηκε και αναμένεται να αποτυπωθεί πλέον και σε πρακτικό, όπως προβλέπουν οι τροποποιήσεις στον «Κλεισθένη», η σύμπραξη της παρατάξεως “Ροδίων Οραμα” με επικεφαλής τον κ. Στράτο Καρίκη και συγκεκριμένα και των 8 συμβούλων του με την παράταξη «Με δύναμη για τη Ρόδο» με επικεφαλής τον νέο δήμαρχο Ρόδου κ. Αντώνη Καμπουράκη.
Πιο συγκεκριμένα ο νομοθέτης σκέφτηκε πως δύο ή περισσότερες παρατάξεις θα μπορούν να “συμπράξουν”, υπό την προϋπόθεση ότι μια από αυτές είναι η παράταξη του Δημάρχου.
Αυτό θα μπορεί να γίνει οποτεδήποτε εντός της δημοτικής περιόδου, καταθέτοντας ένα πρακτικό με τις υπογραφές τουλάχιστον της απόλυτης πλειοψηφίας των μελών τους.
Το πρακτικό μάλιστα δεν θα μπορεί να ανακληθεί. Από την κατάθεση του πρακτικού και μετά, οι συμπράττουσες παρατάξεις θα αποτελούν ενιαία παράταξη, που εισέρχεται σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των συμπραττουσών παρατάξεων και λογίζεται ως “η Παράταξη με την οποία εξελέγη ο Δήμαρχος” για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων.
Στο σχετικό άρθρο του νόμου αναφέρονται ειδικότερα τα εξής:
1. Η παράγραφος 7 του άρθρου 66 του ν. 3852/2010 (Α’ 87) αντικαθίσταται ως εξής:
«7. Δύο ή περισσότερες δημοτικές παρατάξεις μπορούν να συμπράττουν, εφόσον μια από αυτές είναι η παράταξη με την οποία έχει εκλεγεί ο δήμαρχος.
Το πρακτικό για τη σύμπραξη υποβάλλεται οποτεδήποτε εντός της θητείας της δημοτικής αρχής και δεν ανακαλείται, συνυπογράφεται δε τουλάχιστον από την απόλυτη πλειοψηφία των μελών των παρατάξεων που θα συμπράξουν και κατατίθεται στον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου.
Εάν δεν έχει εκλεγεί προεδρείο, το πρακτικό υποβάλλεται στον σύμβουλο του συνδυασμού με τον οποίο εξελέγη ο δήμαρχος και που έχει εκλεγεί με τις περισσότερες ψήφους και, σε περίπτωση ισοψηφίας, εκείνου που είναι γραμμένος πρώτος κατά σειρά στην απόφαση του δικαστηρίου.
Η επικύρωση του πρακτικού συντελείται αμελλητί από τον πρόεδρο του συμβουλίου ή, σε περίπτωση που η αίτηση υποβληθεί πριν από την εκλογή προεδρείου, από τον σύμβουλο του συνδυασμού με τον οποίο εξελέγη ο δήμαρχος και που έχει εκλεγεί με τις περισσότερες ψήφους και, σε περίπτωση ισοψηφίας, εκείνου που είναι γραμμένος πρώτος κατά σειρά στην απόφαση του δικαστηρίου.
Από την κατάθεση του πρακτικού, οι συμπράττουσες παρατάξεις αποτελούν ενιαία παράταξη που εισέρχεται σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των συμπραττουσών παρατάξεων και λογίζεται ως η παράταξη με την οποία εξελέγη ο δήμαρχος, για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων.
Σε περίπτωση αναπλήρωσης δημοτικού συμβούλου, ο οποίος ανήκει σε παράταξη η οποία συνέπραξε, τη θέση του καταλαμβάνει κατά τη διαδικασία του άρθρου 55 του ν. 3852/2010, ο επόμενος κατά σειρά αναπληρωματικός δημοτικός σύμβουλος του ιδίου συνδυασμού της ίδιας εκλογικής περιφέρειας, σύμφωνα με την απόφαση επικύρωσης της εκλογής από το αρμόδιο πρωτοδικείο, ο οποίος και καθίσταται αυτοδικαίως μέλος της νέας παράταξης».
2.
Η παράγραφος 12 του άρθρου 168 του ν. 3852/2010 (Α’ 87), όπως έχει αντικατασταθεί με το άρθρο 101 του ν. 4555/2018 αντικαθίσταται ως εξής:
«12. Δύο ή περισσότερες περιφερειακές παρατάξεις μπορούν να συμπράττουν, εφόσον μια από αυτές είναι η παράταξη με την οποία έχει εκλεγεί ο περιφερειάρχης.
Το πρακτικό για τη σύμπραξη υποβάλλεται οποτεδήποτε εντός της θητείας της περιφερειακής αρχής και δεν ανακαλείται, συνυπογράφεται δε τουλάχιστον από την απόλυτη πλειοψηφία των μελών των παρατάξεων που θα συμπράξουν και κατατίθεται στον πρόεδρο του περιφερειακού συμβουλίου.
Εάν δεν έχει εκλεγεί προεδρείο, το πρακτικό υποβάλλεται στον σύμβουλο του συνδυασμού με τον οποίο εξελέγη ο περιφερειάρχης και που έχει εκλεγεί με τις περισσότερες ψήφους και, σε περίπτωση ισοψηφίας, εκείνου που είναι γραμμένος πρώτος κατά σειρά στην απόφαση του δικαστηρίου.
Η επικύρωση του πρακτικού συντελείται αμελλητί από τον πρόεδρο του συμβουλίου ή, σε περίπτωση που η αίτηση υποβληθεί πριν από την εκλογή προεδρείου, από τον σύμβουλο του συνδυασμού με τον οποίο εξελέγη ο δήμαρχος και που έχει εκλεγεί με τις περισσότερες ψήφους και, σε περίπτωση ισοψηφίας, εκείνου που είναι γραμμένος πρώτος κατά σειρά στην απόφαση του δικαστηρίου.
Από την κατάθεση του πρακτικού οι συμπράττουσες παρατάξεις αποτελούν ενιαία παράταξη που εισέρχεται σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των συμπραττουσών παρατάξεων και λογίζεται ως η παράταξη με την οποία εξελέγη ο περιφερειάρχης, για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων.
Σε περίπτωση αναπλήρωσης περιφερειακού συμβούλου, ο οποίος ανήκει σε παράταξη η οποία συνέπραξε, τη θέση του καταλαμβάνει κατά τη διαδικασία του άρθρου 157 του ν. 3852/2010, ο επόμενος κατά σειρά αναπληρωματικός περιφερειακός σύμβουλος του ιδίου συνδυασμού της ίδιας εκλογικής περιφέρειας, σύμφωνα με την απόφαση επικύρωσης της εκλογής από το αρμόδιο πρωτοδικείο, ο όποιος και καθίσταται αυτοδικαίως μέλος της νέας παράταξης».
https://www.dimokratiki.gr/06-08-2019/ekleise-to-meteklogiko-deal-a-kampoyraki-s-kariki/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.