Γράφει ο
Νεκτάριος Καλογήρου
Είναι χιλιάδες τα νοικοκυριά που σήμερα δεν έχουν ηλεκτρικό ρεύμα, λόγω οφειλής. Είναι ακόμα πιο τραγικό το γεγονός ότι για τα περισσότερα από αυτά δεν υπάρχει περίπτωση επανασύνδεσης, καθώς η πρώτη ανάγκη αυτών των νοικοκυραίων είναι η τροφή. Το ρεπορτάζ της “δημοκρατικής” για τη ΔΕΗ, όπως δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα, ανέδειξε ένα τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα, όμως τα όσα γράφθηκαν αποδείχθηκαν λίγα σε σύγκριση με τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Ελληνες με την, κατ’ ευφημισμό “Δημόσια”, Επιχείρηση Ηλεκτρισμού.
Σε λίγες ημέρες θα ανοίξουν οι πόρτες των σχολείων, όμως η γιορτή της μάθησης δεν θα έχει τυμπανοκρουσίες για απίστευτα μεγάλο αριθμό μαθητών. Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα στο σπίτι η διαπαιδαγώγηση προκαλεί θλίψη στα παιδιά. Τα πράγματα δυσκολεύουν όταν κάτω από την ίδια στέγη υπάρχει ασθενής, ή κάποιος υπερήλικας. Χωρίς φως, τα πάντα είναι μίζερα. Το σκοτάδι υπενθυμίζει διαρκώς το πρόβλημα, η αδυναμία να μαγειρευτεί ένα φαγητό οδηγεί στην απόγνωση, το ψύχος που σύντομα θα κάνει αισθητή την παρουσία του θα ξαναπροκαλέσει θανάτους, ακούσιους ή εκούσιους. Αν η περιγραφή φαντάζει “μελό” τότε τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας δείχνουν ότι σταθερά από το έτος 2013 μέχρι και πέρυσι καταγράφονταν κάθε χρόνο 500-600 αυτοκτονίες και 600-750 απόπειρες.
Μέσα σε αυτό το σκηνικό, η ΔΕΗ λειτουργεί σαν στυγνός εκβιαστής και δυστυχώς υπάρχουν αναφορές για υπαλληλικό προσωπικό που συμπεριφέρεται εντελώς σαδιστικά έναντι των απεγνωσμένων οφειλετών.
Δεν είναι λαϊκισμός,
υπάρχει θέμα
«Επί τρία χρόνια ήμασταν άνεργοι. Ένας θεός ξέρει το πώς τα βγάλαμε πέρα» είπε μία από τις αναγνώστριες της “δημοκρατικής”, μετά τη δημοσιοποίηση του ρεπορτάζ και εξήγησε ότι «σε αυτά τα χρόνια συσσωρεύτηκαν οφειλές, μας κόψανε το ρεύμα ούτε και θυμάμαι πόσες φορές. Τώρα κάναμε ρύθμιση γιατί από το συνεργείο μάς είπαν ότι υπάρχει εντολή να αφαιρέσουν τον μετρητή. Ρυθμίσαμε και πληρώνουμε 270 ευρώ για τα παλιά και ο καινούριος λογαριασμός μας ήρθε 430 ευρώ. Σύνολο 700 ευρώ για ΔΕΗ. Πού θα τα βρούμε πάλι;».
Τέτοιου είδους ιστορίες υπάρχουν χιλιάδες και όλες αφορούν ανθρώπους που ζουν μέσα από τη δουλειά τους κι όχι μέσα από το μόχθο άλλων. Συνταξιούχοι, μισθωτοί, ελεύθεροι επαγγελματίες, μικροέμποροι, όλοι βράζουν το ίδιο καζάνι. Παλεύουν να επιβιώσουν με πενιχρές αποδοχές, σε μια Ελλάδα που έγινε πανάκριβη. Πείνα και δυστυχία κυριαρχεί σε δεκάδες χιλιάδες νοικοκυριά και αυτό είναι η πραγματικότητα κι όχι λαϊκισμός. Δεν υπάρχουν στρατηγικοί κακοπληρωτές μεταξύ των ανθρώπων του μεροκάματου. Όλα τα πρόσωπα της άλλοτε μεσαίας τάξης, σήμερα παλεύουν να επιβιώσουν, καθώς όλα αυτά τα χρόνια δεν υπήρξε μια σοβαρή πολιτική ελάφρυνσης των υποχρεώσεών τους. Μόνο στους τραπεζίτες χαρίστηκαν οι οφειλές, μόνο εκείνοι έμειναν ατιμώρητοι για τα χιλιάδες θαλασσοδάνεια που ακόμα και τηλεφωνικά έδιναν αφειδώς, καταστρέφοντας το χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας.
Είναι σίγουρο ότι οι λογαριασμοί της ΔΕΗ θα ρίξουν αυτό το ασκέρι που αποκαλείται κυβέρνηση και με την πολιτική των επιδομάτων έχει θεοποιήσει το Κεφάλαιο. Το ίδιο θα συμβεί και με κάθε άλλο κομματικό σχηματισμό που θα κλείσει τα μάτια στο τεράστιο οικονομικό πρόβλημα της κοινωνίας.
Σαδισμός και υπεροψία
«Αυτή εκεί μέσα είναι τρελή». Η έκφραση έχει ακουστεί πολλές φορές από αγανακτισμένους οφειλέτες που βγαίνουν από τα γραφεία ρυθμίσεων οφειλών της ΔΕΗ. Εχοντας το προνόμιο να εκβιάζουν νόμιμα, υπάρχουν εργαζόμενοι στην “Δημόσια” Επιχειρηση Ηλεκτρισμού που βγάζουν όλα τους απωθημένα στους πελάτες. Με ύφος απόλυτα σαδιστικό επιμένουν στην επωδό «αν δεν πληρώσεις τα μισά, ρύθμιση δεν έχει». Αυτό σημαίνει ότι εσύ κακομοίρη, που είσαι χωρίς ρεύμα, χωρίς δουλειά, πρέπει να κόψεις το λαιμό σου να βρεις λεφτά για να επανασυνδεθεί το ρεύμα σου (προφανώς για λίγους μήνες, διότι ο μη έχων τα μισά σήμερα, δύσκολο να έχει τα διπλάσια αύριο).
Ένα αγαθό που υποτίθεται θα πρέπει να είναι Δημόσιο, σήμερα αποτελεί τον χειρότερο εφιάλτη των Ελλήνων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η σαδιστική συμπεριφορά έχει παρατηρηθεί μόνο σε ορισμένους υπαλλήλους. Υπάρχουν στην ΔΕΗ πρόσωπα με αδαμάντινο χαρακτήρα, που παρότι δεν μπορούν να βοηθήσουν (διότι η ΔΕΗ είναι σχεδόν ιδιωτική), φροντίζουν με τον τρόπο τους να παραμένουν ανθρώπινοι.
Σε ό,τι αφορά την υπεροψία, αυτή φάνηκε σε όλη της τη διάσταση μετά τη δημοσιοποίηση του ρεπορτάζ της “δημοκρατικής”. Δεν ήταν λίγοι οι πολίτες εκείνοι που μίλησαν για τη “λογική” και για τη “συνέπεια” που τους διακατέχει έναντι των λογαριασμών. Όμως δεν έχουν όλοι την ίδια τύχη, ούτε τις ίδιες ευκαιρίες, ούτε την ίδια αφετηρία, ούτε… ούτε…
Μπελάδες και με τους
υπόλοιπους παρόχους
Δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που επέλεξαν να εγκαταλείψουν τη ΔΕΗ και να απευθυνθούν σε τρίτο πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, φαίνεται ότι η “Δημόσια” Επιχείρηση Ηλεκτρισμού δεν έχει καταφέρει ακόμα να αναβαθμίσει τα αρχεία της, με αποτέλεσμα να υπάρχουν καταγγελίες για διπλές χρεώσεις: Εχουν καταγραφεί περιστατικά όπου ο καταναλωτής χρεώνεται από τον νέο πάροχο, αλλά ταυτόχρονα και από τη ΔΕΗ. Μάλιστα, η τελευταία απειλεί τους καταναλωτές με αφαίρεση του μετρητή, αν δεν πληρωθούν τα χρήματα, έστω κι αν αυτά χρεώθηκαν από λάθος των συστημάτων της.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο καταναλωτής πρέπει να πληρώσει τα χρήματα της λάθος χρέωσης και κάποια στιγμή στο μέλλον η ΔΕΗ θα αποστείλει πιστωτικό λογαριασμό, για την επιστροφή των χρημάτων. Αν δεν γίνει η καταβολή του λάθους ποσού, τότε η αφαίρεση του μετρητή ρεύματος γίνεται χωρίς δεύτερη συζήτηση. Παραλογισμός.